Audi A6 2,5 TDi: заміна сальників розподвалу

AvtoAd

10/05/2021
Audi A6 2,5 TDi: заміна сальників розподвалу

Підтікання мастила через зношений сальник розподільного валу - доволі розповсюджена проблема. Але вирішувати її потрібно якнайшвидше. 

 

Власник автомобіля Audi A6 2,5 TDі скаржиться на підтікання мастила з-під клапанних кришок (їх тут дві, оскільки в цій марці автомобіля V-подібний мотор на дві голівки). Попередній діагноз нашого фахівця після візуального огляду - можливе зношення сальників розподільного валу: на це вказує місце підтікання. Для того, щоб з'ясувати, чи так це насправді, будемо проводити розбирання. 

 

 

Щоб добратися до розподільного валу, доведеться зняти всю передню частину кузова разом із "телевізором" (пластмасова частина, на якій тримаються радіатор, фари та всі інші елементи). 

 

 

Зауважимо, що в Audi A6 двигун розташовується поперечно, а не поздовж, попри переднй привід. 

 

Далі проводимо демонтаж у такій послідовності:

 

  • Знімаємо ремінь приводу компресора кондиціонера. Після цього знімаємо сам кондиціонер. 
  • Знімаємо ремінь приводу ППВТ (паливна помпа високого тиску) і ремінь генератора підсилювача. 
  • Демонтуємо передню кришку двигуна, де знаходиться ремінь ГРМ. Демонтуємо сам ремінь ГРМ
  • Демонтуємо шестерні розподвалів.

 

 

 

 

Тільки тепер добираємось до сальників і бачимо, що причина підтікання мастила справді у них. 

 

 

Ці ущільнювачі відслужили своє, втратили форму і більше не виконують свою функцію, забезпечуючи герметичність. 

 

 

Порада: щоразу при заміні ременя ГРМ замінюйте сальники розподільного валу, щоб невдовзі не довелося знову їхати на СТО і проводити розбирання автомобіля. Термін дії сальників, залежно від умов експлуатації машини, складає приблизно 800 тис.км перебігу - тобто, вони розраховані приблизно на такий самий термін часу, що й ремінь ГРМ. 

 

Після того як автомобіль проїхав певний кілометраж, в районі шківа і сальника розподільного валу виникають мастильні плями. Досить скоро вони перетворюються на мастильні "струмочки", а далі виникає досить серйозне підтікання. Ситуацію потрібно виправляти якнайшвидше. І річ не в тім, що шкода мастила, а у небезпеці для двигуна: мастило може потрапити у зубчатий ремінь і шків приводу розподільного валу. Наслідки для двигуна можуть бути дуже неприємними. Погодьтеся, замінити сальник набагато дешевше, аніж ремонтувати двигун. 

 

 

До слова, деякі водії цікавляться, чому гумове кільце-ущільнювач називають "сальником". Свого часу ущільнювачі рухливих частин механізмів виготовляли переважно із пеньки, пропитуючи її жиром. Тепер ущільнювачі виготовляють із сучасних полімерів, але назва "сальник"так і залишилась в лексиконі автомобілістів.  

 

Порада: обираючи новий сальник, звертайте увагу на маркування. Навіть ті сальники, які мають однакові розміри і виглядають ідентичними, можуть сильно відрізнятися за іншими властивостями. Вам потрібно знати температурний режим роботи сальника, швидкість і напрямок обертання валу. Тому щоб правильно підібрати сальник потрібно знати всі його параметри - виробник це зазначає.  

 

 

 

Після того, як сальник був замінений, повертаємо на місце шпонку, повертаючи шківи на своє місце. Посадкові внутрішні діаметри в обох шківів ідентичні, тому важливо їх не переплутати. 

 

 

Проводимо монтаж в оберненому порядку. Не забуваємо перед цим ретельно почистити металеві поверхні та деталі.  

 

При монтажі також хочемо звернути увагу на один момент: коли ремінь вже на шківах, добре перевірте рівень його натяжки. Якщо натяжка нормальна, тоді затягніть болт натяжного ролика необхідним моментом, який описаний в мануалі двигуна. Проверніть вручну або за допомогою електростартера на кілька оборотів колінвал.  А після цього знову перевіряємо натяжку ременя. Вона не повинна змінитися. Якщо все ж таки змінилася, потрібно відрегулювати знову. Тільки після цього можна встановити клапанну кришку і захисну кришку ременя на їхні місця. А далі - запустити двигун і переконатися, що мастило не підтікає.

 

 

У нашому випадку все добре, а отже причина несправності таки буда у зношених сальниках, які ми успішно замінили, усунувши проблему. 

 

АВТОРИ: 

Дмитро Євдокименко, автофахівець

Ірина Львова, журналіст