Заміна ременя ГРМ

AvtoAd

04/02/2021
Заміна ременя ГРМ

 

Водії-початківці, які не дуже добре розуміються на автосправі, помилково вважають ремінь газорозподільного механізму (ГРМ) не надто «серйозним» елементом в роботі автівки. Однак, водії зі стажем добре знають, наскільки важливо, щоб ГРМ завжди був справним.

 

Розтягуючись між шківами колінчастого і розподільного валів, він пов'язує між собою роботу нижньої та верхньої частини двигуна: тобто, синхронізує роботу клапанів і поршнів.

 

Ремінь ГРМ розташовується в передній частині двигуна. У більшості автомобілів він закритий захисними кожухами, однак у старих моделях такі кожухи можуть бути відсутніми. 

 

Найпоширенішими сьогодні є зубчасті, клинові та поліклинові ремені. Зубчастий ремінь ГРМ – складний конструктивно, але він вважається найефективнішим.

 

Сучасні ремені виготовляють з міцних еластичних матеріалів. На внутрішній поверхні ременів розташовані зубці, що забезпечують надійне зачеплення зі шківами. Але важливо знати, що універсальних ременів ГРМ не існує! Для кожної моделі автомобіля розробляють власний, який відрізняється і довжиною, і кількістю та формою зубців.

 

Привід для заміни ременя ГРМ

 

Під час експлуатації автомобіля так чи інакше ремені ослаблюються та зношуються. Якщо вчасно не провести натяжку до потрібної величини, виникнуть «пробуксовування» і «перескакування» зубців. А це дасть збій у запалюванні та виділення газів.

 

Найбільша проблема - обрив ременя. У такому випадку розподільний вал і клапани «завмирають», а колінвал продовжує обертання і посилає поршень вгору. В результаті, маємо «зіткнення» і деформацію клапанів.

 

Уникнути проблеми допоможе тільки своєчасна діагностика і планова заміна. При найменших порушеннях цілісності ремінь повинен бути замінений незалежно від терміну служби. Ось ознаки, які сигналізують, що ремінь ГРМ став непридатним для експлуатації та потребує заміни:

 

  • зношена поверхня;
  • стирання зубців через неправильну натяжку, проблеми з підшипником або під дією високих температур;
  • тріщини та відшарування;
  • затвердіння (втрата гнучкості) ременя;
  • розтягування конструкції;
  • відхилення від робочого положення через несправність натяжного ролика;
  • нерівномірна робота двигуна.

 

Результат пошуку зображень за запитом обрыв ремня ГРМ

 

Як часто проводиться заміна ременя ГРМ?

 

Зазвичай виробники вказують рекомендовані терміни заміни інструкції до експлуатації автомобіля. В одних марках машин він розрахований на 100 тис. км пробігу, в інших – лише на 50 тис. км. Але важливо знати, що є безліч факторів, які впливають на зношуваність ременя, незалежних від виробника.

 

Агресивний стиль водіння, занадто високі оберти двигуна (особливо узимку) призводять до того, що ремінь зношується швидше. Також скорочує термін експлуатації ГРМ неправильне його встановлення по мітках або ж надто сильний чи слабкий натяг.

 

Чи можна замінити ремінь ГРМ самостійно?

 

Можна. Для цього вам потрібно: 

 

  1. купити нову запчастину;
  2. зняти захисні кожухи (якщо вони є у вашому автомобілі);
  3. провернути ремінь до положення, в якому мітки на шківі і кришці розподільного валу спів)падуть (тобто, поршень першого циліндра стане у верхню «мертву» точку;
  4. зафіксувати маховик (вставити штир між зубцями) для запобігання провертання колінвалу;
  5. зняти шків генератора;
  6. послабити натяжний ролик і вивести його в крайнє положення (найменшого натягу);
  7. зняти старий ремінь;
  8. надягнути новий виріб на шківи колінвалу і помпи;
  9. завести ремінь за натяжний ролик і потім закріпити на шківі розподільного валу;
  10. відрегулювати натяг.

 

Упевнені, що впораєтесь? Тоді – удачі! Якщо ж є сумніви (а вони небезпідставні, бо загалом ця процедура не з простих), то краще довіртесь професіоналам. Адже будь-яка неточність чи неуважність при самостійній заміні ременя ГМР можуть призвести до порушення роботи двигуна. А це вже набагато коштовніший ремонт, за яким доведеться звертатися до фахових майстрів. То чи варто платити дорожче?

 

Водії-початківці, які не дуже добре розуміються на автосправі, помилково вважають ремінь газорозподільного мехаинізму (ГРМ) не надто «серйозним» елементом в роботі автівки. Однак, водії зі стажем добре знають, наскільки важливо, щоб ГРМ завжди був справним.

 

Розтягуючись між шківами колінчастого і розподільного валів, він пов'язує між собою роботу нижньої і верхньої частини двигуна: тобто, синхронізує роботу клапанів і поршнів.

 

Ремінь ГРМ розташовується в передній частині двигуна. У більшості автомобілів він закритий захисними кожухами, однак у старих моделях такі кожухи можуть бути відсутніми. 

 

Найпоширенішими сьогодні є зубчасті, клинові та поліклинові ремені. Зубчастий ремінь ГРМ – складний конструктивно, але він вважається найефективнішим.

 

Сучасні ремені виготовляють з міцних еластичних матеріалів. На внутрішній поверхні ременів розташовані зубці, що забезпечують надійне зачеплення зі шківами. Але важливо знати, що універсальних ременів ГРМ не існує! Для кожної моделі автомобіля розробляють власний, який відрізняється і довжиною, і кількістю та формою зубців.