Маркування сальників: обираємо правильний ущільнювач для свого автомобіля

AvtoAd

13/05/2021
Маркування сальників: обираємо правильний ущільнювач для свого автомобіля

Сальник, або радіальне ущільнення валу, виконує важливу функцію для правильного з'єднання обертових частин автомобіля. Коли ця невеличка деталь виходить з ладу, відбувається протікання мастила, що може призвести до серйозного ушкодження двигуна.

 

При заміні сальника може видатись, що придбати новий можна "на око", знаючи розміри попереднього. Насправді все не так просто, адже сальники мають різні властивості залежно від особливості автомобіля. А тому важливо звертати увагу на маркування сальника і вибирати той, що вказує виробник. Як правильно читати маркування? 

 

Матеріал

 

ACM - найдешевший матеріал, t = -30 ° C ... + 150 ° C, Vmax = 22 м / с; найбільш часто застосовується для виготовлення сальників маточини.
NBR - t = -40 ° C ... + 120 ° C, Vmax = 12 м / с.
FKM - t = -20 ° C ... + 180 ° C, Vmax = 35 м / с; найпоширеніший матеріал для виробництва сальників распредвала, коленвала і т.д.
PTFE - нове покоління матеріалів для сальників з тефлоновим покриттям. рактично "вічні" сальники, проте набагато дорожчі. Крім того, вони вимагають обережного монтажу, адже їхнє покриття доволі крихке.

S - Силіконові (Silicon rubber material)
F - Fluorine rubber material (фтор, фтор-каучук)

 

Окрім матеріалу, важливо за якою технологією виробили сальник: вирізання профілю різаком чи виготовлення профілю матрицею. Перший спосіб дешевший, але при масовому виробництві бувають відхилення від розмірів. Другий тип сальників дорожчий, проте надійніший в експлуатації й витриваліший у часі роботи. 

 

Маркування сальників Corteco

 

BA - сальник розподільного валу (у нього краще ущільнення)

BASL - захист від бруду (в основному сальники маточини)

B1 - використовувати на поверхні з шорсткістю, зносом, корозією, але потрібна додаткова паста

B2 - сальники з додатковою жорсткістю (мають додаткове металеве кільце), використовуються для валів великих діаметрів

BAOF, B1OF - сальники без пружини

X7 - сальник з проточкою

DRL (RS) - сальник з лівої рискою

DRW (RD) - сальник з правою насічкою

PT - сальник з поверхнею PTFE

UD - сальник з універсальним профілем

U - сальник зі старим профілем

D - тиск до 2 бар

B - тиск до 10 бар

HD - тиск до 100 бар

 

Особливості виконання

 

Type-1 - з пелюсткою-пилюжником

Type-2 - з додатковим внутрішнім оздобленням, для більшої жорсткості

Type-3 - з пелюсткою-пилюжником того ж напрямку, що і основний

Type-5 - з облямівкою (фланцем) по зовнішньому діаметру

Type-6,7 - з додатковим основним пелюсткою

Type-9 - з додатковим пелюсткою-пилюжником з зовнішньої сторони

Type-S - спеціальної форми

 

Напрямок маслосгонних рисок

 

RH - напрямок обертання проти годинникової стрілки

RM - за годинниковою стрілкою

RB - двостороннє