Збільшились оберти: діагностуємо підсмоктування повітря через дросель та усуваємо проблему

AvtoAd
05/03/2021
Досить часто водії скаржаться, що після чистки дросельної заслінки сильно збільшуються оберти. Чому це відбувається і що робити?
Для того, щоб зрозуміти проблему, вдаємося до наступних кроків.
Насамперед потрібно дізнатися, чи взагалі відбувається підсмоктування повітря, адже показники датчиків можуть бути й хибними (особливо, якщо їх встановлював аматор). Для цього перевіряємо:
- Дросельну заслінку і її вісь;
- Форсунку холодного старту;
- Гофру за датчиком розташування дросельної заслінки;
- Вхід очищувача картерних газів, що знаходиться на гофре;
- З'єднання дросельної заслінки і гофри;
- Кільця форсунок;
- Висновки, через які виходять бензинові пари;
- Трубку вакуумного гальмового підсилювача.
Як перевірити місця, в яких може виникнути підсмоктування повітря?
- За допомогою солярки трохи полийте місця посадки форсунок;
- Відключіть ДМРВ від корпусу повітряного фільтра і прикрийте його рукою. Після цього гофра повинна трохи змешитись, і в кращому випадку через те, що припинилося підсмоктування повітря, двигун затихне;
- Відключіть усе, крім дросельної заслінки, і закрийте її рукою. Через те, що припинилося підсмоктування повітря, двигун також повинен стихнути;
- Обприскайте карбклінером місця, в яких відбувається підсмоктування повітря.
Тепер про збільшення обертів після чистки заслінки. Причина найчастіше полягає в неправильному її регулюванні. Перевірку і регулювання необхідно починати з включення запалювання. Якщо лампочка не загоряється, то переходимо безпосередньо до самого датчика розташування дроселя. Тут за допомогою мультиметра необхідно провести перевірку мінуса. По черзі проколюйте проводки і шукайте масу, але не включайте при цьому запалювання. Так само можна переконатися і в справності (чи несправності) ланцюга живлення. Для цього по черзі проколюйте проводки.
Далі переходимо до виконання таких основних завдань:
- Переконайтеся, що контакти холостого ходу розмикаються;
- Перевірте стан доріжок, які проводять струм, і плівковий резистор.
На роз'ємі датчика розміщення дросельної заслінки знайдіть контакт холостого ходу і посадіть на нього щуп мультиметра, а після пересуньте її. У разі правильного відрегульованого датчика під час руху напруга відразу ж почне змінюватися від нуля до напруги живлення. Покриття змінного плівкового резистора впливає на безперешкодне функціонування датчика положення дросельної заслінки, а це дуже важливо для правильного сприйняття даних блоком управління двигуна. Встановіть щуп на останній проводок і неспішно рухайте дросельну заслінку. Після цього напруга повинна повільно зростати без будь-яких стрибків і провалів.
Алгоритм регулювання:
- Зніміть гофровану трубку і перевірте стан дросельної заслінки;
- За допомогою ватки, просоченої бензином, протріть впускний колектор і заслінку;
- Відкрутіть до кінця гвинтик заслінки і різко відпустіть;
- Налаштуйте натискання гвинтика і далі клацайте заслінкою. Після припинення закушування заслінки проконтріте гвинтик гайкою;
- Поставте щуп мультиметра на контакт холостого ходу і між затятим гвинтиком і заслінкою;
- Повертайте корпус датчика до того моменту, коли напруга почне змінюватися і відкриється заслінка;
- Зафіксуйте гвинтики.