Заміна водяної помпи у BMW X-1

AvtoAd

27/04/2021
Заміна водяної помпи у BMW X-1

Під час роботи двигуна наш фахівець почув характерний шум і припустив, що є проблема в роботі водяної помпи. Цей механізм служить для примусової циркуляції охолоджувальної рідини.  

 

Після того, як зняли привідний ремінь помпи, виявили, що один з підшипників справді "гуде". Він зносився. А оскільки цей елемент знаходиться усередині помпи, її замінюють цілком на нову. 

 

Таке пошкодження потребує якнайшвидшого ремонту, оскільки наслідки можуть бути поганими. Наприклад, через розбитий підшипник може заклинити вал помпи, а від ривка привідний ремінь злетить або порветься. Доведеться добиратися на СТО евакуатором. 

 


Буває також, що зношений підшипник спричинює витік антифризу.  Вал зі шківом і крильчаткою починає хитатися і перекошується під тиском приводного ременя. У подібних умовах сальник не здатен втримати антифриз, і водяна помпа пропускає рідину назовні. А без антифризу їздити категорично не можна, оскільки сучасні двигуни дуже швидко перегріваються. 

 

Демонтаж водяної помпи на  BMW X-1 проводимо у такій послідовності:

 

Знімаємо декоративну кришку:

 

 

Після неї демонтуємо повітропровід. 

 

 

 

Ось помпа, яку ми будемо демонтовувати:

 

 

Але бачимо супутню проблему: запотівання заливної горловини. Олива потрапляє на патрубок сапуна, разом з пилюкою утворюється такий ось бруд. Трубку сапуна також слід поміняти. 

 

 

Підіймаємо автомобіль. 

 

 

Знімаємо пластиковий захист. 

 

 

І знову проблеми - запотівання шлангу гідропідсилювача. Потрібно замінювати патрубок в зборі. 

 

 

Також маємо підтікання: ймовірно це сальник редуктора або датчик рівня мастила. Після промивання стане зрозуміло, що саме потребує ремонту і які рекомендації дамо автовласнику. 

 

 

Опускаємо автомобіль. відкручуємо кришку розширювального бачка системи охолодження. Від'єднуємо патрубок системи охолодження, зливаємо антифриз. 

 

 

 

Тепер, щоб добратися до водяної помпи, ми мусимо зняти EGR-кулер (часто його називають "холодильник"). Від'єднуємо шланги, відкручуємо гвинти, роз'єднуємо фішки. Загалом, зняти помпу без демонтажу кулера неможливо, адже трубка помпи проходить крізь один з отворів кулера.  

 

 

Знімаємо дросельну заслінку. Сажа у ній - не новина і не сюрприз. 

 

 

Будемо знімати вхідний патрубок у турбіну, оскільки він утруднює доступ до кріплень.  

 

 

Зняли. 

 

 

Відкручуємо кріплення "холодильника" і знімаємо його. 

 

 

Тепер ніщо не заважає демонтувати саму водяну помпу і замінити її на нову. 

 

Акуратно підтягуємо...

 

 

... і виймаємо. 

 

 

Як бачимо, стара водяна помпа пошкоджена - зокрема, розтягнувся і деформувався ущільнювач. 

 

 

Порівняйте зношену помпу із новою: 

 

 

Термостат у робочому стані, він заміни не потребує, тому залишаємо його. 

 

 

А ось це - так звана муфта, тобто ущільнювач, який сполучає помпу й кулер (нагадаємо, власне тому "холодильник" також довелося демонтовувати. Ущільнювач також замінимо на новий. 

 

 

Монтаж проводимо в оберненому порядку. Перед тим, як поставити нову помпу, ретельно чистимо металеві поверхні на місці її встановлення. 

 

 

Демонтовані елементи також очищуємо від бруду. Ось так вони виглядають після монтажу: 

 

 

Детальніше про те, що таке водяна помпа і навіщо вона потрібна в автомобілі, читайте на нашому сайті у цій статті

 

АВТОРИ: 

Дмитро Євдокименко, автофахівець

Ірина Львова, журналіст