Заміна водяної помпи у BMW X-1

AvtoAd
27/04/2021Під час роботи двигуна наш фахівець почув характерний шум і припустив, що є проблема в роботі водяної помпи. Цей механізм служить для примусової циркуляції охолоджувальної рідини.
Після того, як зняли привідний ремінь помпи, виявили, що один з підшипників справді "гуде". Він зносився. А оскільки цей елемент знаходиться усередині помпи, її замінюють цілком на нову.
Таке пошкодження потребує якнайшвидшого ремонту, оскільки наслідки можуть бути поганими. Наприклад, через розбитий підшипник може заклинити вал помпи, а від ривка привідний ремінь злетить або порветься. Доведеться добиратися на СТО евакуатором.
Буває також, що зношений підшипник спричинює витік антифризу. Вал зі шківом і крильчаткою починає хитатися і перекошується під тиском приводного ременя. У подібних умовах сальник не здатен втримати антифриз, і водяна помпа пропускає рідину назовні. А без антифризу їздити категорично не можна, оскільки сучасні двигуни дуже швидко перегріваються.
Демонтаж водяної помпи на BMW X-1 проводимо у такій послідовності:
Знімаємо декоративну кришку:
Після неї демонтуємо повітропровід.
Ось помпа, яку ми будемо демонтовувати:
Але бачимо супутню проблему: запотівання заливної горловини. Олива потрапляє на патрубок сапуна, разом з пилюкою утворюється такий ось бруд. Трубку сапуна також слід поміняти.
Підіймаємо автомобіль.
Знімаємо пластиковий захист.
І знову проблеми - запотівання шлангу гідропідсилювача. Потрібно замінювати патрубок в зборі.
Також маємо підтікання: ймовірно це сальник редуктора або датчик рівня мастила. Після промивання стане зрозуміло, що саме потребує ремонту і які рекомендації дамо автовласнику.
Опускаємо автомобіль. відкручуємо кришку розширювального бачка системи охолодження. Від'єднуємо патрубок системи охолодження, зливаємо антифриз.
Тепер, щоб добратися до водяної помпи, ми мусимо зняти EGR-кулер (часто його називають "холодильник"). Від'єднуємо шланги, відкручуємо гвинти, роз'єднуємо фішки. Загалом, зняти помпу без демонтажу кулера неможливо, адже трубка помпи проходить крізь один з отворів кулера.
Знімаємо дросельну заслінку. Сажа у ній - не новина і не сюрприз.
Будемо знімати вхідний патрубок у турбіну, оскільки він утруднює доступ до кріплень.
Зняли.
Відкручуємо кріплення "холодильника" і знімаємо його.
Тепер ніщо не заважає демонтувати саму водяну помпу і замінити її на нову.
Акуратно підтягуємо...
... і виймаємо.
Як бачимо, стара водяна помпа пошкоджена - зокрема, розтягнувся і деформувався ущільнювач.
Порівняйте зношену помпу із новою:
Термостат у робочому стані, він заміни не потребує, тому залишаємо його.
А ось це - так звана муфта, тобто ущільнювач, який сполучає помпу й кулер (нагадаємо, власне тому "холодильник" також довелося демонтовувати. Ущільнювач також замінимо на новий.
Монтаж проводимо в оберненому порядку. Перед тим, як поставити нову помпу, ретельно чистимо металеві поверхні на місці її встановлення.
Демонтовані елементи також очищуємо від бруду. Ось так вони виглядають після монтажу:
Детальніше про те, що таке водяна помпа і навіщо вона потрібна в автомобілі, читайте на нашому сайті у цій статті.
АВТОРИ:
Дмитро Євдокименко, автофахівець
Ірина Львова, журналіст