Регенерація сажового фільтра на прикладі Renault Megane

AvtoAd

07/06/2021
Регенерація сажового фільтра на прикладі Renault Megane

 

Регенерацію (чистку) дизельного сажового фільтру можна проводити за допомогою спеціальної комп'ютерної програми. Під час процесу відбувається функція випалювання твердих часточок з фільтра і він очищується. 

 

Спалювання слід проводити на відкритому повітрі. Частинки в фільтрі нагріваються до дуже високої температури. Автомобіль повинен бути встановлений на негорючій основі. Щоб уникнути пошкоджень регенерацію слід проводити тільки один раз! Вся процедура може займати до 40 хвилин.

 

 

Простежте, щоб автівка стояла на негорючій поверхні, а під нею і поблизу не було нічого легко займистого: сухого листя, розлитого мастила чи бензину. 

 

 

Вимикаємо усі споживачі електроенергії. Під'єднуємо комп'ютерну програму.

 

 

Стежимо за рівнем мастила: він має бути мінімальним або ж доходити до середніх показників, але не вище. 

 

 

Двигун під час процесу регенерації сажового фільтра має бути на холостому ходу. Температура холодоагенту не меншою за 72 ° C. При нижчій температурі процес не запуститься. Педалі не натискаємо. 

 

 

 

Для запуску операції натисніть кнопку "OK".

У діалоговому вікні з'являться дані про температуру холодоагенту. Зачекайте, поки температура не досягне потрібного значення. 

Для запуску регенерації натисніть "OK".

У діалоговому вікні з'явиться інформація про стан процесу регенерації. При необхідності скасувати процедуру натисніть кнопку "Cancel" і після стабілізації оборотів двигуна вимикайте запалювання.

 

 

У переважній більшості випадків процедура займає від 30 до 40 хвилин. 

 

 

Після того як процедура буде успішно завершена, в діалоговому вікні з'явиться повідомлення: "Combustion finished". У разі збою або скасування операції перевірте умови тестування та при необхідності замініть фільтр сажі.

 

 

Важливо пам'ятати, що від моменту, коли ви увімкнули електродвигун і запустили програму, увімкнувши "підтвердити", повинно пройти не більш як 60 секунд. Інакше регенерація може не спрацювати. 

 

 

Загалом програма сама дає вам команди, які ви повинні виконувати. 

 

 

Якщо з якихось причин вам потрібно зупигнити процес, коротко натисніть двічі кнопку запуску двигуна. Потім вимкніть запалювання. Упродовж 1 хвилини система зупинить процес. 

 

 

Під час регенерації сажового фільтра заборонено пересувати автомобіль і натискати гальмівну педаль. Діагностичний прибор також не можна від'єднувати до повного завершення процесу. 

 

 

Ось які показники були під час регенерації сажового фільтра в нашому випадку: 

 

 

 

 

 

 

 

Однак, запустити процес відразу нам не вдалося через надмірну температуру на вході. 

 

 

 

 

 

Повторна регенерація пройшла успішно. 

 

 

 

Проводити регенерацію сажового фільтра необхідно, якщо:

 

  • Бортовий комп’ютер сигналізує про критичне забруднення сажового фільтра. 
  • Зменшилася тяга двигуна без змін в експлуатації автівки.
  • Помітно збільшилося споживання палива. 

 

Зауважимо, що деякі автовласники вдаються до фізичного видалення сажового фільтра і системи EGR вцілому, перепрошиваючи при цьому автомобіль. Можна сперечатись про аргументи "за" і проти" такого кроку, але такі процедури в Україні проводять. Як саме це відбувається - можете ознайомитись на нашому сайті тут.  

 

АВТОРИ: 

Ірина Львова, журналіст

Роман Бечкало, автофахівець