Фізичне видалення системи EGR та її програмне вимкнення для двигуна N47 в автомобілі BMW 3 E91

AvtoAd
14/04/2021
У випадках, коли система EGR несправна (наприклад некоректно працює клапан EGR), не може бути мови про екологічність - і експерти з цим згідні. При цьому надзвичайно страждає двигун, зростає витрата палива й автомобіль може працювати дуже нестабільно.
Треба терміново вирішувати: або робити дорогий ремонт, або повністю відключити систему.
Деякі автовласники намагаються самостійно відключити EGR механічно заглушивши клапан. Однак, у більшості автомобілів така процедура викликає появу помилки Check Engine - і це навіть може призвести до аварійної роботи двигуна з втратою потужності. Правильне відключення системи - це як фізичне вилучення, так і обов'язкове програмне відключення в блоці управління двигуном.
Що маємо?
Мотор N47 в автомобілі BMW 3 E91 (такі двигуни ставлять у машинах з 2006 по 2012 рік випуску).
Система EGR на двигуні N47 влаштована досить просто. Вихлопи з випускного колектора крізь клапан EGR (він встановлений на теплообміннику), проходячи через нього, поступають у впуск. Видаливши теплообмінник, потрібно заглушити наступні отвори в колекторі на випуск:
- 2 в ГБЦ (потрібні для циркуляції тепла);
- 1 отвір в ГБЦ (канал вихлопу).
Що нам знадобиться для видалення системи EGR і де придбати деталі?
Ось такий набір:
- спеціальна заглушка, встановлена на випускний колектор;
- фіксувальний кронштейн (призначений для заглушки отвори в ГБЦ);
- кілька заглушок теплообмінника на канали циркуляції ВР;
- заглушка вісі вихрових заслінок.
* Такий комплект можна замовити на сайті repairkit.com.ua (тел.+38 097 32 777 32)
Як бачимо, у комплекті є кілька заглушок, якими перекриваємо входи. Вони мають ущільнення із силікону для закриття антифризних отворів і ГБЦ. А щоб встановлені заглушки просто не були витиснені назад, потрібно встановити кронштейн, який одночасно з цим перекриває канал вихлопних газів.
Видаляємо систему EGR. Що робимо?
Насамперед проводимо демонтаж впускного тракту. Для цього демонтовують розпорки кузова, фільтр салону та жабо.
Далі - демонтуємо впускний колектор разом з дросельною заслінкою.
Впускні канали забруднені сажею. Відтак, їхня пропускна здатність значно зменшена.
Очищуємо весь впускний тракт. Від'єднуємо шланги охолодження від теплообмінника системи EGR. Від'єднуємо роз'єми з клапанів та демонтовуємо систему EGR цілком.
Вона більше не знадобиться.
А двигун без системи EGR має тепер такий вигляд:
На завершальному етапі встановлюємо дві заглушки системи охолодження на ГБЦ, встановлюємо притискну пластину та заглушуємо відвід на випускному колекторі.
Усе надійно закріплено, тепер двигун працюватиме в новому режимі.
На що впливає видалення системи EGR у роботі автомобіля і чи несе ризик для його роботи?
Ні - так вважає більшість експертів. І шкоди для авто це не несе, навпаки - збільшується потужність двигуна, а потрапляння до нього шкідливих речовин у рази зменшується. Адже принцип роботи EGR такий: певна кількість відпрацьованих газів через клапан надходить назад у двигун. Така рециркуляція дозволяє знизити температуру горіння. А якраз висока температура - умова появи оксидів азоту.
Ні на що інше EGR не впливає і жодні системи не зношує. Це - суто екологічна "фішка" сучасного двигуна. І, здавалося б, все непогано, але! На жаль, ресурс у EGR досить обмежений, і приходить час, коли система перестає працювати як належить (точніше, взагалі перестає). І тоді виключення всієї системи з управління двигуном стає хорошим виходом із ситуації. Бо для екології вона жодної позитивної ролі вже не відіграє. Зате двигун - ще як убиває!
Для більшої переконливості можна додати, що при проблемах у системі EGR двигун не коректно працює на високих обертах або в аварійному режимі - при таких умовах заводською програмою блоку управління передбачено його повне закриття. При цьому ми бачимо, що механізми дуже забруднені.
Найбільше страждають дросельна заслінка і клапан рециркуляції відпрацьованих газів.
Впускні канали на моторі також забруднені сажею. Двигун за таких умов не може працювати повноцінно, його потужність значно зменшується.
Очищувати їх доволі складно, і це потрібно робити обережно.
Ще одна проблема забруднення: датчик абсолютного тиску у впускному колекторі сильно забитий сажею. Це не дозволяє системі наддуву отримувати достовірну інформацію та відповідно - коректно працювати.
Паралельно проводимо програмне вимкнення системи EGR
Іноді автовласники запитують: "А чи можна видалити систему EGR фізично, але нічого не перепрошивати?" Відповідь однозначна - ні, не можна. Однією фізичною "заглушкою" ви не вирішите проблем, але у вас неминуче виникнуть нові. Сучасні системи рециркуляції ВГ не лише здійснюють контроль електричного ланцюга і положення клапана (заслінки), вони також контролюють об'єм газів. Просто встановивши заглушку, ви отримаєте при перевірці надто низьку прохідну здатність системи. А ще - аварійний режим роботи самого двигуна.
Прошивка блоку управління двигуном проводиться трьома різними способами:
- Можливий варіант прошивки через роз'єм OBD.
- Прошивка з демонтажем блоку та підключення на столі через роз'єм блоку управління.
- Прошивка з демонтажем і розбиранням блоку та підключення на столі через роз'єм і плату блоку управління (Вoot Mode).
У нашому випадку для автомобіля BMW 3 E91 використовуємо другий варіант EDC17C06 TriCore.
Також не забуваємо, що фізичне видалення і програмне відключення системи EGR обов'язково і завжди передбачає фізичне видалення сажового фільтра та його програмне вимкнення.
На СТО BRS Station таку послугу роблять, використовуємо один з кращих програматорів Flex, відтак зчитування та запис прошивок завжди відбувається коректно і без помилок. Варто зазначити, що для програмного відключення системи EGR і сажового фільтру українська компанія BRS Station тісно співпрацює із відомим італійським партнером MagicMotorSport. Це допомагає нам виконувати цю роботу максимально відповідально, а вам - гарантувати якість.
АВТОРИ:
Ірина Львова, журналіст
Сергій Сорокрой, автофахівець