Фізичне видалення системи EGR та її програмне вимкнення для двигуна N47 в автомобілі BMW 3 E91

AvtoAd

14/04/2021
Фізичне видалення системи EGR  та її програмне вимкнення для двигуна N47 в автомобілі BMW 3 E91

У випадках, коли система EGR несправна (наприклад некоректно працює клапан EGR), не може бути мови про екологічність - і експерти з цим згідні. При цьому надзвичайно страждає двигун, зростає витрата палива й автомобіль може працювати дуже нестабільно.

 

Треба терміново вирішувати: або робити дорогий ремонт, або повністю відключити систему.

 

Деякі автовласники намагаються самостійно відключити EGR механічно заглушивши клапан. Однак, у більшості автомобілів така процедура викликає появу помилки Check Engine - і це навіть може призвести до аварійної роботи двигуна з втратою потужності. Правильне відключення системи - це як фізичне вилучення, так і обов'язкове програмне відключення в блоці управління двигуном.

 

Що маємо? 

 

Мотор N47  в автомобілі BMW 3 E91 (такі двигуни ставлять у машинах з 2006 по 2012 рік випуску). 

 

 

Система EGR на двигуні N47 влаштована досить просто. Вихлопи з випускного колектора крізь клапан EGR (він встановлений на теплообміннику), проходячи через нього, поступають у впуск. Видаливши теплообмінник, потрібно заглушити наступні отвори в колекторі на випуск:

  • 2 в ГБЦ (потрібні для циркуляції тепла);
  • 1 отвір в ГБЦ (канал вихлопу).

 

Що нам знадобиться для видалення системи EGR і де придбати деталі? 

 

Ось такий набір: 

  • спеціальна заглушка, встановлена на випускний колектор;
  • фіксувальний кронштейн (призначений для заглушки отвори в ГБЦ);
  • кілька заглушок теплообмінника на канали циркуляції ВР;
  • заглушка вісі вихрових заслінок.

 

 

* Такий комплект можна замовити на сайті repairkit.com.ua (тел.+38 097 32 777 32)

 

Як бачимо, у комплекті є кілька заглушок, якими перекриваємо входи.  Вони мають ущільнення із силікону для закриття антифризних отворів і ГБЦ. А щоб встановлені заглушки просто не були витиснені назад, потрібно встановити кронштейн, який одночасно з цим перекриває канал вихлопних газів.

 

Видаляємо систему EGR. Що робимо? 


Насамперед проводимо демонтаж впускного тракту. Для цього демонтовують розпорки кузова, фільтр салону та жабо.

 

 

Далі - демонтуємо впускний колектор разом з дросельною заслінкою. 

 

 

 

Впускні канали забруднені сажею. Відтак, їхня пропускна здатність значно зменшена. 

 

Очищуємо весь впускний тракт.  Від'єднуємо шланги охолодження від теплообмінника системи EGR. Від'єднуємо роз'єми з клапанів та демонтовуємо систему EGR цілком.

 

 

Вона більше не знадобиться. 

 

 

А двигун без системи EGR має тепер такий вигляд:

 

 

На завершальному етапі встановлюємо дві заглушки системи охолодження на ГБЦ, встановлюємо притискну пластину та заглушуємо відвід на випускному колекторі. 

 

 

Усе надійно закріплено, тепер двигун працюватиме в новому режимі. 

 

 

На що впливає видалення системи EGR у роботі автомобіля і чи несе ризик для його роботи? 

 

Ні - так вважає більшість експертів. І шкоди для авто це не несе, навпаки - збільшується потужність двигуна, а потрапляння до нього шкідливих речовин у рази зменшується. Адже принцип роботи EGR такий: певна кількість відпрацьованих газів через клапан надходить назад у двигун. Така рециркуляція дозволяє знизити температуру горіння. А якраз висока температура - умова появи оксидів азоту.

 

 

Ні на що інше EGR не впливає і жодні системи не зношує. Це - суто екологічна "фішка" сучасного двигуна. І, здавалося б, все непогано, але! На жаль, ресурс у EGR досить обмежений, і приходить час, коли система перестає працювати як належить (точніше, взагалі перестає). І тоді виключення всієї системи з управління двигуном стає хорошим виходом із ситуації. Бо для екології вона жодної позитивної ролі вже не відіграє. Зате двигун - ще як убиває! 

 

 

Для більшої переконливості можна додати, що при проблемах у системі EGR двигун не коректно працює на високих обертах або в аварійному режимі - при таких умовах заводською програмою блоку управління передбачено його повне закриття. При цьому ми бачимо, що механізми дуже забруднені. 

 

Найбільше страждають дросельна заслінка і клапан рециркуляції відпрацьованих газів.  

 

 

Впускні канали на моторі також забруднені сажею. Двигун за таких умов не може працювати повноцінно, його потужність значно зменшується. 

 

 

Очищувати їх доволі складно, і це потрібно робити обережно. 

 

 

Ще одна проблема забруднення: датчик абсолютного тиску у впускному колекторі сильно забитий сажею. Це не дозволяє системі наддуву отримувати достовірну інформацію та відповідно - коректно працювати. 

 

 

Паралельно проводимо програмне вимкнення системи EGR 

 

Іноді автовласники запитують: "А чи можна видалити систему  EGR фізично, але нічого не перепрошивати?" Відповідь однозначна - ні, не можна. Однією фізичною "заглушкою" ви не вирішите проблем, але у вас неминуче виникнуть нові. Сучасні системи рециркуляції ВГ не лише здійснюють контроль електричного ланцюга і положення клапана (заслінки), вони також контролюють об'єм газів. Просто встановивши заглушку, ви отримаєте при перевірці надто низьку прохідну здатність системи. А ще - аварійний режим роботи самого двигуна.   

 

 

Прошивка блоку управління двигуном проводиться трьома різними способами: 

 

  1. Можливий варіант прошивки через роз'єм OBD.
  2. Прошивка з демонтажем блоку та підключення на столі через роз'єм блоку управління.
  3. Прошивка з демонтажем і розбиранням блоку та підключення на столі через роз'єм і плату блоку  управління (Вoot Mode).


У нашому випадку для автомобіля BMW 3 E91  використовуємо другий варіант EDC17C06 TriCore.   

 

 

 

 

 

 

 

Також не забуваємо, що фізичне видалення і програмне відключення системи EGR обов'язково і завжди передбачає фізичне видалення сажового фільтра та його програмне вимкнення. 

 

На СТО BRS Station таку послугу роблять, використовуємо один з кращих програматорів Flex, відтак зчитування та запис прошивок завжди відбувається коректно і без помилок. Варто зазначити, що для програмного відключення системи EGR і сажового фільтру  українська компанія BRS Station тісно співпрацює із відомим італійським партнером  MagicMotorSport. Це допомагає нам виконувати цю роботу максимально відповідально, а вам - гарантувати якість.  

 

АВТОРИ: 

Ірина Львова, журналіст

Сергій Сорокрой, автофахівець