Фізичне видалення і вимкнення програми сажового фільтру на BMW 3 Е91 (тип двигуна N47)

AvtoAd

14/04/2021
Фізичне видалення і вимкнення програми сажового фільтру на BMW 3 Е91 (тип двигуна N47)

Для власників автомобіля BMW збої у роботі сажового фільтра, на жаль, є доволі розповсюдженою проблемою. На СТО нерідко звертаються зі скаргами на збої роботи авто, які спричинює забитий фільтр такі. Найбільш поширені з них такі:

  • Зниження або обмеження тяги мотора.
  • Підвищена витрата палива.
  • Постійно спрацьовує спеціальний сигнальний індикатор фільтра.
  • Нестабільні холості оберти.
  • Поява будь-яких сторонніх звуків при роботі включеного мотора.

 

Нерідко при експлуатації автомобіля  не можна досягти високої температури відпрацьованих газів через слабо розігрітий фільтр. Він засмічується, швидко виходить з ладу, перетворюючись в непрохідний корок для вихлопних газів. В результаті падає потужність, крутний момент двигуна і машина просто перестає їхати.

 

 

Заміна сажового фільтра на новий не завжди доцільна через високу ціну і невеликий експлуатаційний термін. Радикальним і економічно вигідним рішенням фільтром сажі проблеми буде відключення фільтр сажі. Його також завжди демонтують із заміною системи EGR на спрощену: її фізичним видаленням та перепрограмуванням. 

  1. Механічне видалення фільтра сажі
  2. Програмне 

 

Мехнічне видалення фільтра (автомобіль BMW 3 Е91, тип двигуна N47)

 

У цьому конкретному випадку ми проводимо його якраз після заміни системи EGR на спрощену. Це обов'язкова процедура, адже принцип функціонування спрощеної системи інший. 

 

Підіймаємо автомобіль, ось наш механізм, який ми будемо демонтовувати. Розкручуємо кріплення. 

 

 

 

Після цього нам доведеться опустити машину і провести кілька маніпуляцій під капотом, щоб полегшити доступ до демонтажу. 

 

Знімаємо повітряний патрубок, щоб зняти корпус повітряного фільтра. 

 

 

Ось наш демонтований патрубок:

 

 

Дефлектор подачі повітря також демонтуємо. 

 

 

Це полегшить доступ до хомута вихлопної системи. У нашому випадку хомут "закис" і проіржавів, це трохи ускладнює демонтаж. 

 

 

 

Нам також треба зняти корпус повітряного фільтра (після того, як зняли патрубок подачі повітря у двигун). 

 

 

 

А це - корпус повітряного фільтра, який ми демонтовуємо.

 

 

Демонтували - виймаємо.

 

 

 

 

Підіймаємо автомобіль. 

 

 

Знімаємо вихлопну систему, в якій знаходиться фільтр. 

 

 

Як бачимо, механізм у доволі непоганому стані - механічних пошкоджень на корпусі немає. 

 

 

Проводимо заміри гофри, адже при демонтажі виявлено, що вона пошкоджена. 

 

 

У нашому випадку це 150 на 60 мм. 

 

 

Витягуємо з корпусу "касету" - власне її й називають "фільтр сажі". Для цього відрізаємо спочатку термозахист вихлопної системи. 

 

 

Як бачимо хомут вихлопної системи пошкоджено, він потребує заміни, або - у крайньому випадку - ремонту за допомогою зварювального апарату. 

 

 

Далі вирізаємо прямокутний отвір у корпусі. 

 

 

З інструменту використовуємо звичайну болгарку. 

 

 

Після цього акуратно знімаємо відрізану ділянку. 

 

 

Обережно розбираємо... 

 


Виймаємо сажову касету повністю.

 

 

Вона більше не знадобиться. 

 

 

Ось результати нашого розбирання:

 

 

Каталізатор залишимо на місці, тому що це не заважає роботі двигуна і забезпечує тихішу роботу двигуна без сажового фільтру. 

 

 

Заварюємо корпус пів автоматом. Він ще послужить на цьому автомобілі. 

 

 

Ми також порекомендували автовласнику замінити зношену гофру, з якої ми зняли заміри. Залишати її у такому стані не можна.

 

 

На місце пошкодженої гофри поставимо ось таку нову:

 

 

Відчутна різниця, чи не так? 

 

 

Отже, механічні роботи з видалення фільтра сажі завершені. Проте, як ми вже казали, вони завжди вимагають і програмного відключення системи. Якщо цього не зробити, висвічуватись помилки, автомобіль працюватиме в аварійному режимі. 

 

Про програмне відключення сажового фільтра читайте тут.  

 

Основні плюси при експлуатації автомобіля після видалення фільтра сажі:

  • Відновлення тягових характеристик і стійка робота двигуна
  • Зниження середньої витрати палива
  • Відсутність проблем з фільтром сажі й дорогими датчиками, які на ньому присутні
  • Відпадає необхідність в заправці реагентами та дорогими моторними мастилами. 
  • Процедура коштує набагато дешевше, ніж купити новий.

 

АВТОРИ: 

Сергій Романів, автофахівець

Ірина Львова, журналіст