Датчик тиску системи кондиціонування: демонтаж і усунення проблеми в роботі на прикладі Toyota Tacoma

AvtoAd

24/06/2021
Датчик тиску системи кондиціонування: демонтаж і усунення проблеми в роботі на прикладі Toyota Tacoma

В автомобільній системі охолодження повітря датчики тиску кондиціонера грають найважливішу роль. Вони стежать за показниками тиску холодоагенту в системі. При зміні параметрів вище або нижче встановленої межі сигнал від датчика відключає компресор і вентилятор.

 

Датчик високого тиску кондиціонера спрацьовує, коли тиск в «високої» магістралі досягає 25 бар. Тривала робота при підвищеному тиску неминуче призводить до аварії системи. Якщо справа обійдеться розривом шланга, а не руйнуванням компресора, то водієві пощастило...

 

При досягненні критичного показника датчик замикає ланцюг і відключає кондиціонер. Так працюють найпростіші релейні датчики тиску, у яких існує тільки дві робочі позиції - замкнені й розімкнуті контакти.

 

Вихід з ладу датчика тиску кондиціонера може привести до серйозної поломки, для усунення якої доведеться витратити кругленьку суму. Тому важливо стежити за їх працездатністю і не експлуатувати систему з несправним датчиком.

 

У нашому автомобілі Toyota Tacoma є код помилки, який вказує, що датчик не працює. Система кондиціонування при цьому не працює взагалі. Будемо добиратися до датчика...

 

 

 

Виробник встановив його не під капотом, а у відділенні бардачка. Бардачок виймаємо...

 

 

Фреон, звісно ж, викачуємо з допомогою спеціального обладнання. Будь-які роботи із системою кондиціонування без цієї умови є неможивими. 

 

 

Спочатку відкручуємо кріплення під капотом у правій верхній частині, які заважають добратися о датчика. 

 

 

Від'єднуємо усі патрубки системи. 

 

 

 

Акуратніше із проводкою: всі фішки виймаємо акуратно, щоб не пошкодити. Втім, на деяких із них бачимо незначне окислення. Якщо виявиться, що сам датчик справний, то цілком можливо, що проблема буда всього лише у контактах. 

 

 

Ось за цією захисною кришкою будемо шукати датчик.

 

 

Виробник, як бачимо, розташував його між двома радіаторами. 

 

 

Демонтуємо датчик і проводимо візуальний огляд. Тріщини або вм'ятини на поверхні датчика, сліди корозії або забруднення є неприпустимими. Все це може привести до некоректної роботи реле. Але ми таких пошкоджень не знаходимо. 

 

Далі - перевірка контактів. Основна функція датчиків - замикання контактів і відправка керуючого сигналу. Якщо контакти окислені і зруйнувалися, дроти обірвані або згнили - датчик не спрацює, навіть залишаючись справним. У нашому випадку незначне окислення є. 

 

Проводимо "прозвонку" при зміннному тиску. Цю перевірку можна виконати тільки при наявності відповідного обладнання. Суть її натупна: на датчик подають тиск робочого рівня і поступово підвищують або знижують його, в залежності від того, для якої магістралі він призначений. До досягнення порогового значення тиску реле залишається розімкненим і не продзвонювати тестером. Як тільки тиск перевищує задану межу, справне реле має замкнути контакти і відправити сигнал на відключення кондиціонера. Якщо ж датчик зламаний, тоді не закриває. Ми виявляємо, що наш датчик пройшов тест. 

 

 

Зачищуємо окислені контакти. Перевіримо, чи працює система тепер. 

 

Знову запускаємо фреон... 

 

 

... і тестуємо роботу системи.

 

Як бачимо, вона працює справно, без помилок. Відтак, вся справа була в окислених контактах, а сам датчик ще прослужить в автомобілі тривалий термін. Заміни він не потребує. 

 

 

Важливо: Для датчиків тиску кондиціонера не існує єдиного стандарту, багато автовиробників використовують реле з власними посадочними розмірами, контактними групами, кроком різьби. Існують і універсальні датчики, які підходять для агрегатів різних марок, які використовують стандартну модель осушувача. Також універсальні 2-х і 4-х контактні датчики активно використовується в неоригінальних системах, тобто там, де кондиціонер не був встановлений виробником.

 

Очевидно, що перевірити датчик кондиціонера на справність можна тільки в профільній сервісної служби. Там же кваліфікований співробітник швидко виконає заміну, якщо виявиться, що деталь несправна.

 

АВТОРИ: 

Ірина Львова, журналіст 

Олексій Хатипов, автофахівець