Датчик тиску системи кондиціонування: демонтаж і усунення проблеми в роботі на прикладі Toyota Tacoma
AvtoAd
24/06/2021В автомобільній системі охолодження повітря датчики тиску кондиціонера грають найважливішу роль. Вони стежать за показниками тиску холодоагенту в системі. При зміні параметрів вище або нижче встановленої межі сигнал від датчика відключає компресор і вентилятор.
Датчик високого тиску кондиціонера спрацьовує, коли тиск в «високої» магістралі досягає 25 бар. Тривала робота при підвищеному тиску неминуче призводить до аварії системи. Якщо справа обійдеться розривом шланга, а не руйнуванням компресора, то водієві пощастило...
При досягненні критичного показника датчик замикає ланцюг і відключає кондиціонер. Так працюють найпростіші релейні датчики тиску, у яких існує тільки дві робочі позиції - замкнені й розімкнуті контакти.
Вихід з ладу датчика тиску кондиціонера може привести до серйозної поломки, для усунення якої доведеться витратити кругленьку суму. Тому важливо стежити за їх працездатністю і не експлуатувати систему з несправним датчиком.
У нашому автомобілі Toyota Tacoma є код помилки, який вказує, що датчик не працює. Система кондиціонування при цьому не працює взагалі. Будемо добиратися до датчика...
Виробник встановив його не під капотом, а у відділенні бардачка. Бардачок виймаємо...
Фреон, звісно ж, викачуємо з допомогою спеціального обладнання. Будь-які роботи із системою кондиціонування без цієї умови є неможивими.
Спочатку відкручуємо кріплення під капотом у правій верхній частині, які заважають добратися о датчика.
Від'єднуємо усі патрубки системи.
Акуратніше із проводкою: всі фішки виймаємо акуратно, щоб не пошкодити. Втім, на деяких із них бачимо незначне окислення. Якщо виявиться, що сам датчик справний, то цілком можливо, що проблема буда всього лише у контактах.
Ось за цією захисною кришкою будемо шукати датчик.
Виробник, як бачимо, розташував його між двома радіаторами.
Демонтуємо датчик і проводимо візуальний огляд. Тріщини або вм'ятини на поверхні датчика, сліди корозії або забруднення є неприпустимими. Все це може привести до некоректної роботи реле. Але ми таких пошкоджень не знаходимо.
Далі - перевірка контактів. Основна функція датчиків - замикання контактів і відправка керуючого сигналу. Якщо контакти окислені і зруйнувалися, дроти обірвані або згнили - датчик не спрацює, навіть залишаючись справним. У нашому випадку незначне окислення є.
Проводимо "прозвонку" при зміннному тиску. Цю перевірку можна виконати тільки при наявності відповідного обладнання. Суть її натупна: на датчик подають тиск робочого рівня і поступово підвищують або знижують його, в залежності від того, для якої магістралі він призначений. До досягнення порогового значення тиску реле залишається розімкненим і не продзвонювати тестером. Як тільки тиск перевищує задану межу, справне реле має замкнути контакти і відправити сигнал на відключення кондиціонера. Якщо ж датчик зламаний, тоді не закриває. Ми виявляємо, що наш датчик пройшов тест.
Зачищуємо окислені контакти. Перевіримо, чи працює система тепер.
Знову запускаємо фреон...
... і тестуємо роботу системи.
Як бачимо, вона працює справно, без помилок. Відтак, вся справа була в окислених контактах, а сам датчик ще прослужить в автомобілі тривалий термін. Заміни він не потребує.
Важливо: Для датчиків тиску кондиціонера не існує єдиного стандарту, багато автовиробників використовують реле з власними посадочними розмірами, контактними групами, кроком різьби. Існують і універсальні датчики, які підходять для агрегатів різних марок, які використовують стандартну модель осушувача. Також універсальні 2-х і 4-х контактні датчики активно використовується в неоригінальних системах, тобто там, де кондиціонер не був встановлений виробником.
Очевидно, що перевірити датчик кондиціонера на справність можна тільки в профільній сервісної служби. Там же кваліфікований співробітник швидко виконає заміну, якщо виявиться, що деталь несправна.
АВТОРИ:
Ірина Львова, журналіст
Олексій Хатипов, автофахівець