Поверните экран

Випускний колектор – конструктивний елемент випускної системи, призначений для відводу відпрацьованих газів від окремих циліндрів в загальну трубу. Інший функцією випускного колектора є забезпечення ефективного продува і наповнення камер згоряння.

Випускний колектор жорстко закріплений на голівці блоку циліндрів. На виході до нього приєднується каталицької нейтралізатор або випускна труба. Між випускним колектором і голівкою блоку циліндрів розміщена прокладка, яка запобігає витоку відпрацьованих газів у підкапотний простір. Випускний колектор працює в дуже важких умовах, що характеризуються високою температурою (до 1300 ° С) і тиском.

Розрізняють два типи випускних колекторів – цілісний і трубчастий. Цілісний колектор має короткі канали, які об’єднуються в загальну камеру. Виготовляється з жароміцного чавуну.
– Цілісний випускний колектор має низьку ефективність відведення відпрацьованих газів і продувки камери згоряння, тому короткі канали створюють перешкоди у вигляді імпульсів газів кожного циліндра. З іншого боку цільний випускний колектор простий у виготовленні і має невисоку вартість.

На сучасні легкові автомобілі встановлюються в основному трубчасті випускні колектори, які ефективні в діапазоні середніх і високих оборотів, покращують характеристики потужності двігателя.- Трубчасті випускні
колектори виготовляються з нержавіючої сталі, рідше з кераміки. Для досягнення найкращих параметрів відводу відпрацьованих газів і продува камер згоряння довжина, діаметр труб і їх конструкція (форма) мають бути оптимізовані.

Рух відпрацьованих газів у випускній системі являє собою коливальний процес. Коротка труба випускного колектора дозволяє досягати резонансний ефект, при якому відбувається найкраща продування камер згоряння, на високих оборотах двигуна. З довгою трубою навпаки, резонансний ефект досягається в області низьких оборотів. При цьому довгі труби запобігають повернення відпрацьованих газів в сусідні камери згоряння, в яких ще не закрилися випускні клапани.

Малий діаметр труби забезпечує високу швидкість відпрацьованих газів, при якій відбувається найкраща інерційна продування камери згоряння і досягається номінальний крутний момент на низьких і середніх оборотах. З іншого боку труби малого діаметра створюють додатковий опір потоку при високих оборотах двигуна. За допомогою труби великого діаметру отримують приріст потужності на високих оборотах і зниження на низьких.

Трубчастий випускний колектор є важливим елементом тюнінга автомобіля. Для однієї машини може бути запропоновано кілька конструкцій випускних колекторів і, відповідно, досягнутий різний ефект. Короткий колектор дає додаткову потужність у вузькому діапазоні оборотів. Довгий колектор більш універсальний, тому що забезпечує приріст потужності й крутного моменту в широкому діапазоні оборотів двигуна.

Під час роботи двигуна випускний колектор нагріває повітря в підкапотному просторі, відповідно нагрівається повітря у впускний системі і знижується потужність. Для протидії цьому явищу проводиться теплоізоляція впускного колектора. Розрізняють різні способи теплоізоляції: установка теплоотражающего щитка, пристрій високотемпературної обплетення труб, виконання колектора з подвійними стінками.
Дякуєм що дочитали до кінця.

 

Джерело: http://tanuares.ru/rizne/12263-vipusknij-kolektor.html