Volkswagen Passat 2006: конструкція та принцип дії

AvtoAd

23/06/2022
Volkswagen Passat 2006: конструкція та принцип дії

В автомобілі Passat модельного року 2006 знайшли низку нових розробок в галузі електротехніки та електроніки. Основна мета цих нововведень – підвищений комфорт, якому приділяється особлива увага при розробці автомобілів. Як приклад можна назвати застосований вперше електронний вимикач запалювання та стартера, що виконує свої функції без повороту вставленого ключа запалювання. Цей Посібник з програми самоосвіти повинен допомогти ознайомитися з електрообладнанням нового автомобіля Passat та новинками в цій галузі.

 

 

Щитки запобіжників та блоки реле в бортовій мережі

 

 

Місця встановлення компонентів електроустаткування

Бортова мережа нового автомобіля Passat є децентралізованою. За цією ознакою її можна порівняти з бортовою мережею автомобіля Golf модельного року 2004, від якої вона відрізняється додатковим щитком запобіжників під лівою частиною панелі приладів. Установка цього щитка виявилася необхідною у зв'язку із збільшенням кількості споживачів електроенергії.

Завдяки розміщенню щитків запобіжників та блоків реле у різних місцях автомобіля прискорюється та полегшується діагностика його електрообладнання.

 

 

 

 

 

 

Концепція мережі шин даних

 

 

Блоки керування, підключені до мережі шин даних

Діагностичний інтерфейс (шлюз) J533 забезпечує обмін даними між шинами:
- CAN силових агрегатів,
- CAN системи "Комфорт",
- CAN інформаційно-розважальної системи Infotainment,
- CAN комбінації приладів,
- CAN комбінації діагностичної системи.

 

 

 

 

До системи шин CAN підключені такі шини нижчого рівня:
- LIN,
- CAN електромеханічного гальма стоянки,
- CAN датчиків,
- CAN адаптивних фар,
- Послідовна шина.

 

 

 

 

E221 – модуль керування на рульовому колесі
E415 – електронний замок запалювання та стартера
G85 – датчик кута повороту кермового колеса
G273 – датчик охорони салону
G384 – датчик нахилу кузова
G397 – датчик дощу та освітленості
G419 – блок датчиків системи ESP
H12 – звуковий сигнал охоронної сигналізації
J104 – блок керування системою ABS
J136 – блок керування регулюваннями сидіння водія та кермової колонки з функцією запам'ятовування
J217 – блок керування автоматичною коробкою передач
J234 – блок керування подушками безпеки
J255 – блок керування системою Climatronic
J285 – блок керування у комбінації приладів
J345 – блок керування приладами причепа
J364 – блок керування автономним обігрівачем
J386 – блок керування приладами у дверях водія
J387 – блок керування приладами у дверях переднього пасажира
J388 – блок управління приладами у задніх лівих дверях
J389 – блок управління приладами у задніх правих дверях
J393 – центральний блок керування системою "Комфорт"
J400 – блок управління склоочисником
J412 – блок керування електронікою обслуговування мобільного телефону
J428 – блок керування системою регулювання дистанції
J446 – блок керування паркувальним пристроєм
J492 – блок керування трансмісією повнопривідного автомобіля
J500 – блок управління підсилювачем керма
J503 – блок управління з дисплеєм для радіосистеми та навігаційної системи
J519 – блок управління бортовою мережею
J521 – блок керування регулюванням сидіння
переднього пасажира з функцією запам'ятовування
J525 – блок керування системою цифрової обробки звуку
J527 – блок керування електронними приладами на
рульовій колонці
J533 – діагностичний інтерфейс сполучення шин даних
J540 – блок керування електромеханічним
стоянковим гальмом
J583 – блок керування датчиком NOx
J587 – блок керування датчиками селектора коробки передач
J604 – блок керування додатковим повітряним обігрівачем
J605 – блок керування кришкою багажника
J623 – блок керування двигуном
J667 – модуль керування лівою фарою
J668 – модуль керування правою фарою
J738 – блок керування системою обслуговування телефону
J743 – модуль Mechatronik коробки DSG
J745 – блок управління адаптивними фарами та їх коректором
J764 – блок керування електроблокуванням валу рульового керування
J788 – розділове реле в ланцюзі шини CAN силових агрегатів
R – радіосистема
T16 – 16$контактний штекерний роз'єм (діагностична колодка)

 

 

 

Блоки управління, підключені до шини CAN силових агрегатів

 

 

Блоки управління і місця їхнього встановлення

На наведеному рядом рисунку показані блоки управління, які використовуються в обміні даними через шину CAN силових агрегатів. При цьому вказано також місця їх установки. Швидкість передачі даних через цю шину рівна 500 кбіт/с. Дані передаються по двом проводам: CANHigh і CANLow. Ці провода перевиті, завдяки чому підвищується надійність передачі даних. Ця шина не здатна працювати в однопровідному режимі: при пошкодженні одного з її проводів передача даних неможлива.

 

 

 

 

 

 

Блоки керування, підключені до шини CAN системи "Комфорт"

 

 

Блоки керування та місця їх встановлення

На наведеному поряд малюнку показані блоки управління, які беруть участь в обміні даними через шину CAN системи "Комфорт". При цьому вказані також місця встановлення. Швидкість передачі через цю шину дорівнює 100 кбіт/с. Дані передаються двома проводами: CANHigh і CANLow. Ці дроти перевиті, завдяки чому підвищується надійність передачі. Шина CAN системи "Комфорт" зберігає свою працездатність у разі пошкодження одного з її проводів.

 

 

 

 

 

 

Блоки керування, підключені до шин CAN системи Infotainment, комбінації приладів та діагностичної системи

 

 

Блоки керування та місця для встановлення

На  малюнку показані блоки управління, які беруть участь в обміні даними через шину CAN системи Infotainment та комбінації приладів. При цьому вказані також місця встановлення.

 

 

Шина CAN системи Infotainment

Швидкість передачі через цю шину дорівнює 100 кбіт/с. Дані передаються двома проводами: CANHigh і CANLow. Ці дроти перевиті, завдяки чому підвищується надійність передачі. Шина CAN системи Infotainment зберігає свою працездатність у разі пошкодження одного з її проводів.

 

 

Шини CAN комбінації приладів та діагностичної системи

Швидкість передачі через ці шини дорівнює 500 кбіт/с. Дані передаються двома проводами: CANHigh і CANLow. Ці дроти перевиті, завдяки чому підвищується надійність передачі. Ці шини не можуть функціонувати в однопровідному режимі: при пошкодженні одного з проводів передача даних неможлива.

 

 

 

 

 

 

Шини нижнього рівня

 

 

Шина LIN

Шина LIN (LocalInterconnectNetwork) утворює однопровідну локальну мережу, що забезпечує передачу даних із швидкостями від 1 до 20 кбіт/с. Швидкість передачі визначається даними, які входять у програмне забезпечення провідного блоку управління. Ведучий блок управління обмінюється даними з веденими блоками управління, число яких може досягати 16. Зв'язок між веденими блоками здійснюється тільки за командами провідного блоку, який може обмінюватися даними з шиною CAN.

 

 

Блоки керування та інші прилади, підключені до шини LIN

 

 

 

 

G273 - датчик охорони салону,
G384 – датчик нахилу кузова,
G397 – датчик дощу та освітленості,
H12 – звуковий сигнал охоронної системи
J393 - центральний блок управління системою "Комфорт",
J400 – блок управління склоочисником,
J519 – блок управління бортовою мережею,
J533 - діагностичний інтерфейс сполучення шин даних.

 

 

Шина CAN електромеханічного гальма стоянки

Швидкість передачі даних через шину CAN електромеханічного гальма стоянки дорівнює 500 кбіт/с. Дані передаються двома проводами: CANHigh і CANLow. Ці дроти перевиті, завдяки чому підвищується надійність передачі даних. Ця шина не здатна функціонувати в однопровідному режимі: передача даних через шину неможлива, якщо пошкоджено один з проводів.

 

 

Блоки керування, підключені до шини CAN електромеханічного гальма стоянки

 

 

 

 

J104 – блок керування системою ABS,
J533 – діагностичний інтерфейс сполучення шин даних,
J540 - блок управління електромеханічним гальмом стоянки.

 

 

Шина CAN адаптивных фар (Advanced;Frontlighting;System)

Швидкість передачі через шину CAN адаптивних фар дорівнює 500 кбіт/с. Дані передаються двома проводами: CANHigh і CANLow. Ці дроти перевиті, завдяки чому підвищується надійність передачі. Шина не здатна функціонувати в одному проводовому режимі: при пошкодженні одного з проводів передача даних неможлива.

 

 

Блоки керування, підключені до шини CAN адаптивних фар

 

 

 

 

J533 – діагностичний інтерфейс сполучення шин даних,
J667 – модуль керування лівою фарою,
J668 – модуль керування правою фарою,
J745 – блок управління адаптивними фарами та коректором їх нахилу.

 

 

Шина CAN датчиків

Принцип передачі даних через шину датчиків CAN практично не відрізняється від принципу передачі даних через шину CAN адаптивних фар. Ця шина служить передачі даних між блоком управління датчиком оксидів азоту (NOx) і блоком управління двигуном.

 

 

 

 

J533 – діагностичний інтерфейс сполучення шин даних,
J583 – блок керування датчиком NOx,
J623 – блок керування двигуном.

 

 

Послідовна шина

Ця однопровідна шина служить передачі даних між блоком управління електроблокуванням валу рульового управління та центральним блоком управління системою " Комфорт " зі швидкістю 9800 кбіт/с. На противагу шині LIN послідовна шина дозволяє підвищити захист автомобіля від угону.

 

 

 

 

J533 – діагностичний інтерфейс сполучення шин даних,
J393 - центральний блок управління системою "Комфорт",
J764 – блок керування електроблокуванням валу рульового керування.

 

 

 

Монтажний блок

 

 

Місце встановлення

Монтажний блок розташований у підкапотному просторі спереду праворуч.

 

 

Опис конструкції 

У корпусі цього блоку розміщені всі реле та запобіжники, які обслуговують компоненти електрообладнання підкапотного простору. Завдяки застосуванню цього блоку вдалося відмовитися від численних проводів, що з'єднують компоненти електрообладнання у підкапотному просторі та салоні. При цьому полегшується пошук несправностей, забезпечується краща відповідність запобіжників споживачам і виключається підключення кількох споживачів до одного запобіжника.

 

 

 

 

Монтажний блок

Крім запобіжників, що захищають компоненти електроустаткування в підкапотному просторі, в монтажному блоці знаходиться реле в ланцюзі живлення від клеми 30 (J317).

 

 

 

 

Щиток головних запобіжників

На цьому щитку знаходяться запобіжники, встановлені у ланцюгах:
- генератора,
- електромеханічного підсилювача керма,
- вентилятора системи охолодження та
- Блок управління системою ABS.

 

 

Блоки реле та щитки запобіжників

 

 

Місця встановлення

Під панеллю приладів зліва встановлено блок реле та блок управління бортовою мережею.

 

 

Блок реле

Комплектація цього блоку реле залежить від модифікації автомобіля та його комплектації. У автомобілів із обігрівом сидінь у цьому блоці передбачені теплові біметалічні запобіжники нагрівальних елементів.

 

 

 

 

Утримувач реле на блоці управління бортовою мережею

На блоці керування бортовою мережею закріплений додатковий утримувач реле.

 

 

 

 

Щиток запобіжників на лівому боці панелі приладів

Цей запобіжний щиток встановлений під кришкою в лівій частині панелі приладів.

 

 

 

 

Щиток запобіжників з правого боку панелі приладів

Цей щиток запобіжників встановлений під кришкою правої частини панелі приладів.

 

 

 

 

Блок управління бортовою мережею (J519)

 

 

Місце встановлення

Блок керування бортовою мережею розташований під лівою частиною панелі приладів. Він конструктивно поєднаний із утримувачем реле.

 

 

 

 

Функції блоку керування

 

 

Блок управління бортовою мережею виконує такі функції:

● Керування зовнішнім освітленням із контролем ламп розжарювання. При виході з ладу лампи розжарювання запалюється відповідна їй контрольна лампа або виводиться відповідне повідомлення на дисплей комбінації приладів.

 

● Управління допоміжним освітленням, яке включає такі функції:

Coming Home
Це освітлення простору біля автомобіля спеціальними світильниками, що включаються під час закриття дверей.

Leaving Home
Висвітлення простору біля автомобіля, що триває певний час, при знятті блокування з замків автомобіля за допомогою радіопульта.

 

Регулює підсвічування контрольних приладів.

 

Підсвічування куліс важеля перемикання передач.

 

● Керування внутрішнім освітленням. Через блок управління бортовою мережею подається напруга на клему 30G, від якої отримують живлення плафон та світильники салону.

 

● Попереднє увімкнення паливного насоса.

 

Паливний електронасос включається блоком керування бортовою мережею під час відкриття дверей водія.

 

Після запуску двигуна цей насос керується блоком керування двигуном.

 

● Очищувач вітрового скла. Сигнали управління передаються блоком управління бортовою мережею через шину CAN блоку управління склоочисником.

 

● Увімкнення очищувача заднього скла. Очисник заднього скла починає діяти при включенні заднього ходу (тільки на автомобілях із кузовом Variant).

 

● Увімкнення омивача вітрового та заднього скла.

 

● Керування вказівниками повороту.

 

● Налаштування навантаження на бортову мережу. Вимкнення деяких споживачів при зниженні напруги в мережі до 11,8 В, як це здійснюється у автомобіля Touran.

 

● Керування фарами.

 

● Увімкнення обігрівача заднього скла.

 

● Увімкнення обігрівача вітрового скла.

 

● Підведення напруги до допоміжних клем.

 

Блок управління бортовою мережею включає реле розвантаження контакту X, від якого підводиться напруга до клеми 75x. До клеми 15 напруга підводиться через реле ланцюга її живлення, яке знаходиться в монтажному блоці. У монтажному блоці знаходиться також реле ланцюга живлення клеми 50.

 

 

Зовнішнє освітлення

 

 

Фари головного освітлення

 

 

Дизайн фар

Зовнішні форми фар відповідають класичному принципу поєднання двох круглих приладів освітлення. У цьому оптичні елементи ближнього світла обмежені тубусами більшого діаметра. Великі незграбні рефлектори ламп далекого світла дозволили значно поліпшити властивості освітленості в порівнянні з фарами автомобіля Passat модельного року 1997.

 

 

Фари з лампами типу H7

Це фари із звичайними галогенними лампами ближнього та далекого світла типу H7. Блок управління бортовою мережею стабілізує напругу, що подається на лампи. Завдяки цьому збільшується термін їхньої служби.

 

 

 

 

Фари з газорозрядними ксеноновими фарами

На замовлення автомобіль Passat модельного року 2006 оснащується адаптивними фарами із газорозрядними лампами типу Bi$Xenon.

 

 

 

Задні ліхтарі

 

 

Дизайн

Заднім ліхтарям надано форми відповідно до принципу об'єднання двох круглих приладів освітлення. Комбінації задніх ліхтарів поділені на дві частини.

 

 

Ліхтарі на задніх крилах
Вбудовані в ці ліхтарі світлодіодні світильники виконують функції габаритних вогнів, сигналів гальмування та покажчиків повороту. Світлодіоди мають перевагу в порівнянні з лампами розжарювання щодо швидкодії, чіткості меж та рівномірності свічення сигнальних поверхонь.

 

 

Задні ліхтарі на кришці багажника
На лівій стороні кришки багажника розташований задній протитуманний ліхтар, а на правій його частині – ліхтар заднього ходу. Джерелами світла у цих ліхтарях є лампи розжарювання.

 

 

Задні ліхтарі на кришці багажника
На лівій стороні кришки багажника розташований задній протитуманний ліхтар, а на правій його частині – ліхтар заднього ходу. Джерелами світла у цих ліхтарях є лампи розжарювання.

 

 

 

 

Третій сигнал гальмування
Третій сигнал гальмування та вбудовані у зовнішні дзеркала покажчики повороту доповнюють систему світлової сигналізації автомобіля, підвищуючи ефективність сприйняття сигналів іншими учасниками руху. Встановлений у верхній частині заднього скла третій сигнал гальмування та вбудовані у зовнішні дзеркала покажчики повороту оснащені світлодіодами.

 

 

 

 

Поворотний перемикач освітлення

При оснащенні автомобіля блоком керування бортовою мережею у варіантах Midline або Highline застосовується напівпровідниковий перемикач освітлення, що виробляє лише сигнали керування. За цими сигналами включаються вихідні каскади блоку управління бортовою мережею, що замикають ланцюги живлення світлових приладів.

 

 

Перемикач освітлення для автомобілів без адаптивних фар

Підсвічування цього перемикача включається при подачі напруги на клему 75.

 

 

 

 

Перемикач освітлення для автомобілів з адаптивними фарами
Символ автоматичного керування фарами підсвічується червоним світлом, якщо перемикач освітлення знаходиться в будь-яких положеннях, за яких фари не керуються.
Якщо перемикач освітлення знаходиться в положенні "Автоматичне керування фарами", а датчик дощу та освітлення реєструє настання темряви, символ автоматичного керування фарами підсвічується зеленим світлом. Якщо перемикач освітлення знаходиться в положенні "Автоматичне керування фарами", а датчик дощу та освітлення реєструє денне світло, символ автоматичного керування фарами підсвічується світлозеленим світлом.

 

 

 

 

Вказівники повороту та їхні функції

 

 

Вказівники повороту автомобіля Passat виконують функції:

- аварійної сигналізації,
- сигналізації аварійного стану під час удару,
- сигналізації екстреного гальмування,
- Вказівки повороту,
- Вказівки зміни ряду руху,
- сигналізації при включенні та вимкненні центрального блокування замків,
- сигналізації при включенні та вимкненні охоронної сигналізації.

 

 

Окремі функції починають діяти відповідно до встановленого їм пріоритетом. При цьому певні функції можуть накладатися на діючі, скасовуючи їх.

 

 

Пріоритетом першого ступеня має аварійна сигналізація,
пріоритет другого ступеня присвоєний сигналам аварійного стану при ударі, пріоритетом третього ступеня мають сигнали екстреного гальмування, пріоритет четвертого ступеня мають сигнали повороту та зміни ряду руху, а пріоритет п'ятого ступеня залишений сигналам блокування замків та охоронної сигналізації.

 

 

Аварійна сигналізація
Команда на включення аварійної сигналізації виробляється відповідним виключачем і направляється в блок управління бортовою мережею. Ця функція виконується незалежно від наявності напруги на клемі 15.

 

 

Вказівка повороту
Ця функція виконується блоком управління бортовою мережею за командами, що надходять з блоку управління приладами на рульовій колонці і перемикача покажчиків повороту.

 

 

Дія аварійної сигналізації під час наїзду
У разі аварійна сигналізація включається автоматично блоком управління подушками безпеки.

 

 

Сигналізація зміни низки руху
Якщо короткочасно (менше однієї секунди) натиснути на перемикач покажчиків повороту, трикратне вмикання з короткими інтервалами. Кожне повторне вплив на перемикач протягом цього процесу в тому самому напрямку призводить до повторних трикратних включень покажчиків повороту. Ця функція активується при введенні індивідуальних установок або діагностичного приладу VAS.

 

 

Сигнали екстреного гальмування
Сигнали екстреного гальмування автоматично включаються, якщо інтенсивність уповільнення перевищує 7 м/с2 протягом більше 700 мс або якщо система ABS працює більше двох секунд. Ця функція вводиться блок управління бортової мережею за допомогою діагностичного приладу VAS.

 

 

Участь покажчиків повороту у роботі протиугінної сигналізації та системи центрального блокування замків
В даному випадку покажчики повороту включаються за командою центрального блоку управління системою "Комфорт", що передається через шину CAN блоку управління бортовою мережею. При цьому передбачається активізація відповідної функції.

 

 

Схема увімкнення приладів зовнішнього освітлення

 

 

 

 

D1 – пристрій, що зчитує протиугінний
блокування,
E1 – перемикач освітлення,
E2 – перемикач покажчиків повороту,
E3 – вимикач аварійної сигналізації,
E4 – вимикач ближнього світла та сигналізації світлом фар,
E7 – вимикач протитуманних фар,
E18 – вимикач задніх протитуманних ліхтарів,
E20 – регулятор підсвічування вимикачів та контрольних приладів,
E22 – перемикач склоочисника з переривчастим режимом роботи,
E34 – вимикач очищувача заднього скла,
E38 – регулятор склоочисника з переривчастим режимом роботи,
E44 – вимикач склоомивача (з синхронізацією роботи склоомивача та склоочисника та керуванням системою омивачів фар),
E102 – задатчик коректора фар,
E415 – електронний вимикач запалювання та стартера,
F – вимикач сигналу гальмування,
F4 – вимикач ліхтаря заднього ходу,
F266 – контактний датчик на капоті,
J285 - блок управління в комбінації приладів,
J362 – блок управління протиугінною системою,
J386 – блок керування приладами у двері водія,
J387 – блок керування приладами у двері переднього пасажира,
J393 - центральний блок управління системою "Комфорт",
J519 – блок управління бортовою мережею,
J527 – блок управління електронними приладами на рульовій колонці,
J533 – діагностичний інтерфейс сполучення шин даних,
J764 – блок керування електроблокуванням валу рульового керування,
K1 – контрольна лампа далекого світла,
K4 – контрольна лампа стоянкового світла,
K6 – контрольна лампа аварійної сигналізації,
K13 – контрольна лампа заднього протитуманного ліхтаря,
K18 – контрольна лампа причепами,
K65 – контрольна лампа лівих покажчиків повороту,
K94 – контрольна лампа правих покажчиків повороту,
K170 – лампа контролю ламп зовнішнього освітлення,
L9 – лампа підсвічування перемикача освітлення,
L22 – лампа лівої протитуманної фари,
L23 – лампа правої протитуманної фари,
L46 – протитуманна лампа в задньому лівому ліхтарі,
L76 – лампа підсвічування вимикачів,
L131 – лампа покажчика повороту у дзеркалі на боці водія,
L132 – лампа покажчика повороту у дзеркалі на боці переднього пасажира,
M1 – лампа габаритного світла в лівій фарі,
M2 – лампа габаритного світла у правому задньому ліхтарі,
M3 – лампа габаритного світла у правій фарі,
M4 – лампа габаритного світла у лівому задньому ліхтарі,
M5 – лампа переднього лівого покажчика повороту,
M6 – лампа заднього лівого покажчика повороту,
M7 – лампа переднього правого покажчика повороту,
M8 – лампа заднього правого покажчика повороту,

 

 

 

 

M9 – лампа лівого сигналу гальмування,
M10 – лампа правого сигналу гальмування,
M17 – лампа заднього ходу у правому ліхтарі,
M25 – лампа верхнього сигналу гальмування,
M29 – лампа ближнього світла в лівій фарі,
M30 - лампа далекого світла в лівій фарі,
M31 – лампа ближнього світла у правій фарі,
M32 – лампа далекого світла у правій фарі,
N360 – пристрій блокування рульової колонки,
N376 – пристрій блокування ключа у замку запалювання,
S – запобіжник,
V48 - електропривод коректора лівої фари,
V49 – електропривід коректора правої фари,
W31 – ліхтар освітлення переднього лівого порога,
W32 – ліхтар освітлення переднього правого порога,
X – ліхтарі освітлення номерного знака.

 

 

Автоматичне керування світлом фар

 

 

Автоматичне включення фар
Якщо перемикач освітлення E1 знаходиться в положенні "Автоматичне керування світлом фар", блок керування бортовою мережею включає фари сигналу датчика дощу та освітленості G397. Це відбувається, наприклад, при в'їзді до тунелю.

 

 

 


E1 – перемикач зовнішнього освітлення,
E415 – електронний вимикач запалювання та стартера,
G397 – датчик дощу та освітленості,
J519 – блок управління бортовою мережею,
L123 – лампа ближнього світла у лівій фарі,
L124 – лампа ближнього світла у правій фарі,
L125 – лампа далекого світла в лівій фарі,
L126 – лампа далекого світла у правій фарі.

 

 

Автоматичне включення далекого світла фар під час руху швидкісною трасою

Далеке світло фар автоматично вмикається під час руху автомобіля зі швидкістю понад 140 км/год протягом 10 секунд. Він також вимикається автоматично, якщо швидкість автомобіля не перевищувала 65 км/год протягом більше 150 секунд. Ця функція діє, якщо перемикач зовнішнього освітлення встановлено у положення "Автоматичне керування світлом фар".

 

 

 

 

Функція включення фар під час роботи очищувача вітрового скла
Якщо перемикач зовнішнього освітлення знаходиться в положенні "Автоматичне керування світлом фар", фари автоматично вмикаються під час роботи очищувача вітрового скла довше 5 секунд. Фари вимикаються також автоматично, якщо очищення скла не відновлювалося протягом 255 секунд.

 

 

 

 

Світлова сигналізація

 

 

Аварійне керування світловими сигналами

Якщо блок управління бортовою мережею вийшов з ладу через несправність його процесора, набувають чинності резервні електронні пристрої, які беруть на себе керування наступними світловими приладами:
- сигналами гальмування,
- лампами габаритного та стоянкового світла,
- Лампами ближнього світла.

 

 

 

 

Затримка увімкнення приладів освітлення

Задержка включения приборов освещения должна предотвращать кратковременное включение ламп ближнего света при медленном переводе переключателя освещения из положения "Выключено" в положения "Стояночный свет" или "Головной свет" через положение "Автоматическое управление светом фар".

 

 

 

 

Діагностичний інтерфейс сполучення шин даних (J533)

 

 

Принцип дії

Через велику кількість функцій, виконання яких залежить від кількох компонентів електроустаткування, виникає необхідність передачі великих масивів даних
між ними. Щоб забезпечити високу надійність обміну даними між компонентами електроустаткування, використовуються кілька шин. Обмін даними між шинами здійснюється за допомогою діагностичного інтерфейсу, що виконує функцію електронного шлюзу (Gateway).

 

 

Місце встановлення
Діагностичний інтерфейс сполучення шин даних розташований під панеллю приладів зліва над педаллю акселератора.

 

 

Работа диагностического интерфейса в качестве ведущего устройства

Діагностичний інтерфейс J533 виконує функції провідного пристрою управління при борах, підключеними до шини CAN силового агрегату, включаючи їхнє живлення від клеми 15 після зупинки двигуна. Він керує також процесами переходу шин даних у режим очікування та повернення їх у активний стан.

 

 

 

 

Транспортний режим

Струм, що споживається електронними приладами в режимі спокою, може призвести до розряду акумулятора при тривалих стоянках і перервах в експлуатації автомобіля. Щоб знизити споживання електроенергії у випадках, електроніка перетворюється на транспортний режим харчування. Про дію цього режиму свідчить сигналізатор у комбінації приладів, що включає вбудований в неї блок управління J285.

 

 

При дії транспортного режиму живлення електроніки автомобіль повністю готовий до пуску двигуна та руху, але деякі споживачі, які підвищують комфорт автомобіля та забезпечують інформаційні та розважальні системи, відключено. До них, наприклад, належать:

● система центрального блокування замків,
● склопідйомники,
● радіоапаратура,
● багатофункціональне кермо,
● радіокерування системами автомобіля,
● система охорони салону,
● радіоприймач автономного обігрівача,
● датчик нахилу кузова,
● світлодіодний сигналізатор у дверях,
● освітлення салону через 30 секунд після включення,
● пам'ять регулювань сидіння,
● кліматичне встановлення.

 

 

Вимкнення функції переходу в транспортний режим

Дія транспортного режиму може бути припинена лише за допомогою діагностичних приладів VAS, що переведені в режим самодіагностики. Дія цього режиму автоматично припиняється при експлуатації автомобіля, щойно його пробіг перевищить 50 км.

 

 

 

 

Активація транспортного режиму

Функція транспортного режиму може бути введена в дію лише за допомогою діагностичних приладів VAS, що переведені в режим самодіагностики. Ця функція може бути використана лише в межах первісного пробігу автомобіля, тривалістю не більше ніж 150 км.

 

 

Блок керування у комбінації приладів (J285)

 

 

Принцип дії

Вбудований у комбінацію приладів блок керування забезпечує виведення даних на покажчики і включає контрольні лампи відповідно до інформації, яку він отримує від різних блоків керування через діагностичний інтерфейс сполучення шин даних J533 та через шину CAN комбінації приладів.

 

Крім цього, блок управління в комбінації приладів отримує сигнали, що передаються по окремих проводах безпосередньо від наступних приладів:

- датчика тиску моторного масла F1,
- контактного датчика положення важеля гальма стоянки F9,
- контактного датчика рівня гальмівної рідини F34,
- датчика температури зовнішнього повітря G17,
- датчика нестачі охолоджувальної рідини G32,

- датчика рівня рідини склоомивача G33,
- датчика зносу гальмівних колодок G34,
- датчика рівня та температури моторного масла G266 та
- Блок управління паливним насосом J538.

 

 

 

 

Варіанти виконання комбінації приладів

 

 

Комбінація приладів з дисплеєм Y24 випускається у трьох варіантах виконання.

 

 

Варіант Lowline
На комбінації приладів Lowline передбачено вісім світлодіодних сигналізаторів (E) і рідкокристалічний дисплей QuasiDot LiquidCrystal (F).

 

 

Варіант Midline
На комбінації приладів Midline передбачено вісім світлодіодних сигналізаторів (E), дисплей MiniDot (F) та рідкокристалічні дисплеї Quasi$Dot, розташовані в полях спідометра (O) та тахометра (N).

 

 

Варіант Highline
На комбінації приладів Highline передбачено дисплей DotMatrix (K) та рідкокристалічні дисплеї QuasiDot у полях спідометра (O) та тахометра (N).

 

 

До складу всіх комбінацій приладів входять:
- тахометр G5(A),
- спідометр G21 (B),
- покажчик температури охолоджувальної рідини G3 (C),
- покажчик запасу палива G1 (D).

 

 

Центральный блок управления системой "Комфорт" (J393)

 

 

Місце встановлення
Центральний блок управління системою "Комфорт" знаходиться під панеллю приладів праворуч, за речовим ящиком.

 

 

Призначення

Центральний блок управління системою "Комфорт" виконує такі функції:

- керування системою центрального блокування замків,
- управління блоками управління у задніх дверях,
- керування пристроєм блокування кришки наливної горловини,
- керування замком кришки багажника,
- керування охоронною сигналізацією (за допомогою шини LIN), - керування системою контролю тиску в шинах,
- управління протиугінною системою,
- управління електронним вимикачем запалювання та стартера.

 

 

Автомобіль Passat модельного року 2006 вперше укомплектований центральним блоком управління системою "Комфорт", який виконує функції контролю тиску в шинах (за допомогою датчиків тиску повітря на колесах та антен на кузові), функції блоку управління протиугінною системою J362 та функції блоку управління електронним блокуванням запалювання та стартера J518. Крім цього, центральний блок управління системою "Комфорт" є провідним блоком у системі шини LIN, за допомогою якої він керує охоронною сигналізацією. До складу цієї сигналізації входять датчик охорони салону G273, спеціальний звуковий сигнал H12 та датчик нахилу кузова G384.

 

 

Антикрадіжна система версії IV

 

 

Що являє собою протиугінну систему версії IV?

Ця система базується не на окремому блоці керування, а на ряді електронних пристроїв, які виконують такі функції:
● Збереження кодів доступу до блоків керування в пам'яті центрального банку даних FAZIT, що беруть участь у протиугінному захисті, який знаходиться у Вольфсбурзі.
● Обмін даними між центральним блоком керування системою "Комфорт", що виконує функції протиугінної системи, з іншими компонентами цієї системи.
● Кодування даних, що передаються між блоками керування.

 

 

Центральний банк даних FAZIT

Створений концерном Volkswagen (Вольфсбург) центральний банк даних FAZIT є найважливішим компонентом протиугінної системи версії IV. Банк FAZIT (Fahrzeugauskunft und zentrales Identifikations$Tool) служить для збору та зберігання кодів доступу до блоків керування автомобілів, що беруть участь у протиугінному захисті. Узгодження блоків управління за кодом без звернення до банку даних FAZIT в оперативному режимі "онлайн" неможливе.

 

 

 

 

Передача даних

 

 

J393 - центральний блок управління системою "Комфорт",
J533 - діагностичний інтерфейс сполучення шин даних.

 

 


● Тільки через діючий прилад, що працює в режимі "онлайн", можливе надійне і швидке введення даних у системи автомобіля.
● Запит PIN-кодів компонентів протиугінної системи за допомогою факсу або інших засобів тимчасового зв'язку неможливий.
● Усі компоненти, що беруть участь у роботі протиугінної системи, налаштовуються тільки в режимі "онлайн".
● Усі ключі від автомобіля, включаючи замовлені в процесі його експлуатації, заздалегідь кодуються на заводі з урахуванням даних конкретного автомобіля. Після цього вони можуть бути узгоджені за кодом лише з протиугінною системою даного автомобіля.

 

 

Компоненти протиугінної системи

 

 

Центральний блок керування системою "Комфорт" (J393)

Центральний блок управління системою Комфорт виконує всі функції протиугінної системи. При заміні цього блоку управління необхідно провести його узгодження у режимі онлайн. 

 

 

Електронний вимикач запалювання та стартера (E415)
Вимикач запалювання і стартера містить котушку, що зчитує, взаємодіє з вбудованим в ключ транспондером. Після заміни вимикача його узгодження не потрібне.

 

 

Блок керування електроблокуванням валу рульового керування (J764)
Команди на блокування та розблокування валу кермового управління виробляються в центральному блоці управління системою "Комфорт", що працює в режимі протиугінної системи. Блок керування електроблокуванням валу рульового керування можна замінювати та узгоджувати лише спільно з центральним блоком керування системою "Комфорт".

 

 

Електронний вимикач запалювання та стартера (E415)
Вимикач запалювання і стартера містить котушку, що зчитує, взаємодіє з вбудованим в ключ транспондером. Після заміни вимикача його узгодження не потрібне.

 

 

Блок керування двигуном J623
Блок керування двигуном бере участь у роботі протиугінної системи. Робота двигуна можлива тільки після передачі сигналу з центрального блоку управління системою "Комфорт". Цей сигнал передається в блок керування двигуном через шину CAN силової установки. Після заміни цього блоку необхідно провести його узгодження у режимі "онлайн".

 

 

 

 

E415 – електронний вимикач запалювання та стартера,
J393 - центральний блок управління системою "Комфорт",
J527 – блок управління електронними приладами на рульовій колонці,
J623 – блок керування двигуном,
J764 – блок керування електроблокуванням валу кермового управління.

 

 

 

Заміна блоків керування

 

 

Після заміни блоків управління, що беруть участь у роботі протиугінної системи, необхідно провести їх узгодження, зв'язавшись у режимі он-лайн з банком даних FAZIT. 

 

 

Центральний блок керування системою "Комфорт" (J393)
● Спочатку потрібно запитати дані в режимі он-лайн.
● Потім переписати дані за допомогою діагностичного приладу VAS.
● Завантажити дані в блок керування.
● Узгодити за кодом блок керування.
● Узгодити ключ від автомобіля за кодом.

 

 

Блок керування двигуном (J623)
● Спочатку потрібно подати запит на дані в режимі онлайн.
● Потім переписати дані з допомогою діагностичного приладу VAS.
● Завантажити дані в блок керування.
● Встановити обмін даними між блоками керування та банком даних FAZIT.
● Узгодити ключ від автомобіля за кодом.

 

 

Блок управління електроблокуванням валу рульового управління (J764) та центральний блок управління системою "Комфорт" (J393)

● Спочатку потрібно подати запит на дані в режимі онлайн.
● Потім переписати дані за допомогою діагностичного приладу VAS.
● Завантажити дані в блок керування.
● Встановити обмін даними між блоками керування та банком даних FAZIT.
● Узгодити ключ від автомобіля за кодом.

 

 

 

 

J393 - центральний блок управління системою "Комфорт",
J533 – діагностичний інтерфейс сполучення шин даних,
J623 – блок керування двигуном,
J764 – блок керування електроблокуванням валу рульового керування.

 

 

 

Пристрій "Старт-стоп"

 

 

Електронний вимикач запалювання та стартера

Електронний вимикач запалювання та стартера є компонентом охоронної системи автомобіля. У корпус вставляється ключ запалення, при переміщенні якого генеруються електричні сигнали. У нього вбудована також котушка, що зчитує, що служить для електронної ідентифікації ключа запалювання.

 

 

 

 

Ключ запалювання
На цьому ключі відсутня борідка, тому що пуск двигуна проводиться не за його повороту, а при поступальному переміщенні всередину замка. Така конструкція замку запалювання застосована на автомобілі вперше.

 

 

 

 

Резервний ключ
Резервний ключ дозволяє механічно розблокувати замок дверей водія, якщо з будь-яких причин це неможливо зробити за допомогою радіопульта. Цей ключ зазвичай вставлений у корпус запалювання. На ньому передбачено каблучку для носіння. Це кільце може бути використане, якщо резервний ключ зафіксовано в основному ключі у другій позиції.

 

 

 

 

Положення ключа у замку запалювання
Залежно від переміщення ключа в електронному замку запалювання підводиться напруга до клем S і 15, а також пуск двигуна.

 

 

 

 

Позиції вимикача запалювання та стартера
При переміщенні ключа в замку запалення вимикач запалювання та стартера може приймати такі стани:
$ P0 - вимкнено,
$ P1 - підведення напруги до контакту S,
$ P2 - підведення напруги до клеми 15,
$ P3 - підведення напруги до клеми 15 (при автоматичному поверненні ключа після пуску двигуна),
$ P4 - підведення напруги до клеми 50.

 

 

 

 

Функціонльна схема

D1 – пристрій, що зчитує протиугінне блокування,
E415 – електронний вимикач запалювання та стартера,
J519 – блок управління бортовою мережею,
J527 – блок управління електронними приладами на рульовій колонці,
J533 – діагностичний інтерфейс сполучення шин даних,
J764 – блок керування електроблокуванням валу рульового управління,
N360 – електродвигун блокування валу кермового управління.
N376 – електромагніт блокування ключа у замку запалювання.

 

 

 

Електроблокування валу рульового керування

 

 

Блок керування
Живлення пристрою, що блокує вал кермового керування, надходить від центрального блоку керування системою "Комфорт". При цьому для передачі команд на встановлення та зняття блокування, а також проведення діагностики системи використовується послідовна шина. Щоб задовольнити збільшені вимоги до системи захисту автомобіля від угону, зняття блокування валу кермового керування здійснюється тільки після надходження відповідних сигналів із трьох незалежно діючих блоків керування та із замку запалювання.

 

 

 

 

Встановлення та зняття блокування

 

Функції системи блокування виконуються лише за таких умов:
● Код ключа запалювання повинен бути ідентифікований системою проти викрадення.
● З діагностичного інтерфейсу сполучення шин J533 повинні надходити дозвільні сигнали (швидкість автомобіля = 0 км/год; частота обертання колінчастого валу = 0 об/хв).
● Блок управління приладами на рульовій колонці отримує сигнали, що свідчать про відсутність напруги на клемі 15 та відсутність руху (швидкість автомобіля = 0 км/год).
● Центральний блок керування системою "Комфорт" J393 отримує сигнали про відсутність напруги на клемі 15 та роздільні сигнали з блоків керування J533 та J527.
● Електронний вимикач запалювання E415 знаходиться в положенні, яке відповідає відсутності напруги на контакті S та на клемі 15.
● Блок управління J764 підтверджує сигнали швидкості автомобіля, що надходять із блоків J533 та J527.

 

 

Функціонльна схема: 

E415 – електронний вимикач запалювання та стартера,
J104 – блок керування системою ABS,
J285 - блок управління в комбінації приладів,
J386 – блок керування у двері водія,
J393 - центральний блок управління системою "Комфорт",
J519 – блок управління бортовою мережею,
J527 – блок управління приладами на рульовій колонці,
J533 – діагностичний інтерфейс сполучення шин даних,
J623 – блок керування двигуном,
J764 – блок керування блокуванням валу кермового керування.

 

 

 

Електроніка комфорту та безпеки

 

 

Система адаптивного управління світлом фар (Advanced; Front Lighting; System)
Автомобіль Passat модельного року 2006 може бути оснащений на замовлення системою адаптивного керування світлом фар.

 

 

Динамічне керування світлом фар
Завдяки динамічному управлінню фари повертаються за керованими колесами автомобіля, забезпечуючи оптимальне освітлення дорожнього полотна при його русі.

 

 

Статичне керування світлом фар
Статичне керування допомагає висвітлити зону збоку від автомобіля при повороті на перехресті та при в'їзді на бічну дорогу. При цьому вмикається вбудована у фару додаткова лампа.

 

 

Принцип дії системи за динамічного управління
Динамічне керування світлом фар здійснюється завдяки їхньому повороту в горизонтальній площині за допомогою електродвигуна, вбудованого в модуль кожної з фар.

 

 

Кути повороту фар
Розташована з внутрішньої сторони по відношенню до центру повороту, фара повертається на кут до 15 градусів, а поворот зовнішньої фари обмежується кутом 7,5 градусів.

 

 

Освітленість дороги
При повороті фар на різні кути досягається найкраща освітленість криволінійної дороги. Найбільше охоплення частини дороги, що освітлюється, досягається при повороті внутрішньої фари на вдвічі більший кут, ніж зовнішньої фари.

 

 

Індивідуальне налаштування функцій

Багато функцій системи "Комфорт" та інформаційно-розважальної системи Infotainment допускають індивідуальне налаштування. Індивідуальні установки виробляються за допомогою загальних органів керування та лише одного дисплея. Введення установок здійснюється за допомогою підрульового перемикача та дисплея комбінації приладів Y24, на який виводиться їхнє меню. Вибрані установки вводяться в пам'ять відповідних блоків керування. Передача необхідної інформації між блоком керування в комбінації приладів та задіяних у налаштуванні функцій блоках керування здійснюється за допомогою шини CAN.

 

 

Блоки керування, які причетні до налаштування функцій

G397 – датчик дощу та освітленості,
R - радіо,
J285 - блок управління в комбінації приладів,
J364 – блок управління автономним обігрівачем,
J386...J389 – блоки керування у дверях,
J393 - центральний блок управління системою "Комфорт",
J400 – блок управління склоочисником,
J412 – блок керування мобільним телефоном,
J453 – блок керування багатофункціональним кермовим колесом,
J503 – блок керування з дисплеєм для аудіо та навігаційної системи,
J519 – блок управління бортовою мережею,
J527 – блок управління приладами на рульовій колонці,
J533 - діагностичний інтерфейс сполучення шин даних,
Y24 – дисплей комбінації приладів.

 

 

 

Паркувальний пристрій

Паркувальний пристрій допомагає водієві при маневруванні та паркуванні. Воно базується на відомій 8-канальній системі ультразвукової локації.

 

 

Блок керування паркувальним пристроєм (J446)
Блок керування паркувальним пристроєм J446 встановлений у задній частині багажника праворуч.

 

 

Вимикач паркувального пристрою (E266)
Клавіша вимикача паркувального пристрою знаходиться праворуч від важеля селектора або важеля перемикання коробки. Паркувальний пристрій вмикається при натисканні цієї клавіші або увімкнення заднього ходу. Паркувальний пристрій вимикається при повторному натисканні клавіші його вимикача, а також автоматично перестає діяти під час руху автомобіля зі швидкістю понад 15 км/год. При роботі паркувального пристрою світиться жовтий світлодіод у клавіші його вимикача. Блимання цього світлодіода свідчить про несправність пристрою.

 

 

Датчики паркувального пристрою

Датчики парковочного устройства встроены в передний и задний бампер, а также в решетку радиатора.

 

 

Схема проходження сигналів локаторів

Примітка: спереду - зліва; ззаду - справа

E266 – вимикач паркувального пристрою,
G203 – задній лівий датчик паркувального пристрою,
G204 – лівий датчик паркувального пристрою на середній частині заднього бампера,
G205 – правий датчик паркувального пристрою на середній частині заднього бампера,
G206 – правий крайній датчик паркувального пристрою на задньому бампері,
G252 – правий датчик паркувального пристрою на передньому бампері,
G253 – правий датчик паркувального пристрою на решітці радіатора,
G254 – лівий датчик паркувального пристрою на решітці радіатора,
G255 – лівий датчик паркувального пристрою на передньому бампері,
H15 – задній зумер паркувального пристрою,
H22 – передній зумер паркувального пристрою,
J104 – блок керування системами ABS/ESP,
J217 – блок керування автоматичною коробкою передач,
J285 - блок управління в комбінації приладів,
J345 – блок керування приладами причепа,
J446 – блок керування паркувальним пристроєм,
J519 – блок управління бортовою мережею,
J533 – діагностичний інтерфейс сполучення шин даних.

 

 

Інвертор

Автомобіль Passat модельного року 2006 може бути оснащений на замовлення розеткою на 230 В змінного струму (частотою 50 Гц). Змінний струм виробляється за допомогою жорстко з'єднаного з розеткою інвертора. Інвертор встановлюють у задній частині центральної консолі замість стаканотримачів.

 

 

Розетка

Захисний контакт у розетці на 230 В відсутній. Вона розрахована на тривале живлення електроприладів потужністю 150 Вт. Однак короткочасно (не більше 2 хвилин) через неї можна живити прилади потужністю до 300 Вт. Розетка оснащена захистом від дітей, яка є одночасно вимикачем. При нормальній роботі інвертора розташований над розеткою світлодіод світиться зеленим світлом. Якщо він блимає червоним світлом, то ланцюг розетки несправний. Несправність може виникнути, наприклад, при тривалому відборі потужності понад 150 Вт (При цьому спрацьовує тепловий захист) або при підключенні приладу потужністю понад 300 Вт.

 

 

Відбір електроенергії через розетку можливий лише при працюючому двигуні (за наявності напруги на клемі 61). Крім сигнального дроту від блоку управління бортовою мережею до інвертора підведено живлення (від клеми 30), а також передбачено його з'єднання з масою. При цьому ланцюг змінного струму гальванічно відокремлений від бортової мережі автомобіля.

 

 

 

 

Через інвертор можуть отримувати живлення такі прилади:

● ноутбук через блок живлення (75-110 Вт);
● ігрова приставка (40–100 Вт);
● лампа розжарювання (25–100 Вт);
● телевізор (~85 Вт);
● підігрівач пляшечок для дітей (~80 Вт);
● зарядний пристрій для акумуляторів (~50 Вт);
● зарядний пристрій для мобільного телефону (~30 Вт);
● DVD-плеєр (~30 Вт);
● електробритва (~10 Вт).

 

 

До інвертора не слід підключати такі прилади:
● фен потужністю понад 1000 Вт;
● пилосос потужністю понад 800 Вт;
● кавомолку потужністю понад 500 Вт;
● прилади із захисним контактом;
● світильники з люмінесцентними лампами.

 

 

 

Технічне обслуговування

 

 

Адаптивне зчленування Side-Lock

 

 

Адаптивне зчленування Top-Lock

 

 

Сполучна муфта для трубопроводу склоомивача