Витік фреону в Peugeot 308 E HDi через пошкоджений алюмнієвий патрубок

AvtoAd

05/07/2021
Витік фреону в Peugeot 308 E HDi через пошкоджений алюмнієвий патрубок

Проблема в роботі системи кондиціонування - на жаль, не рідкість влітку, особливо якщо воно спекотне. Розгерметизація циркуляційної системи, при якій з кондиціонера виходить фреон - проблема, з якою на СТО звертаються нині чимало автовласників. 

 

Ппостійні вібраційні навантаження, в якому перебувають всі вузли автомобіля, в тому числі і місця з'єднання елементів кондиціонера, облять свою чорну справу. Крім того, розгерметизація може виникати через мікротріщини в сальнику компресора або інших ущільнювальних елементах. Особливо вразливим місцем є алюмінієві трубки фреонової системи. 

 

У нашому випадку автовласник Peugeot 308 E HDi звернувся на СТО після того, як із системи повністю вийшов фреон, а кондиціонер перестав працювати. Шукаємо місце витоку.

 

Для цього скористаємось ультрафіолетовою лампою і спеціальними окулярами. Адже пошук і усунення витоку фреону з автокондиціонера неможливо виконати з належною якістю без відповідного обладнання. Неозброєним оком ви не побачите нічого. 
 

 

Більш того, щоб перевірити наявність витоків УФ лампою, попередньо слід підмішати в фреон спеціальну УФ рідину, яка під ультрафіолетовим випромінюванням починає світитися. Барвник розчиняється в мастилі й залишається в системі після повної перезаправлення. При виникненні витоку світіння дозволяє легко відшукати місце розгерметизації, включивши ультрафіолетову лампу.
 

 

 

Зауважимо, що є й інший спосіб - електронний шукач течії. Однак практика свідчить, що пошук витоку за допомогою УФ рідини більш ефективний. Фахівець, так бачить відразу ділянку, де сталася розгерметизація, а також може оцінити розмір пошкодження. Більш сучасний електронний шукач такої точності не гарантує. 

 

У нашому випадку ми знайшли пошкодження алюмінієвого патрубка, який веде до радіатора охолодження. 

 

 

Ось він великим планом. Пошкодження мікроскопічне, проте це не завадило фреону повністю вийти зі системи кондиціонування. 

 

 

А ось ще одне пошкодження - і його вже видно навіть без УФ лампи. Патрубок зносився, на ньому є сліди корозії. 

 

 

Чи можна обійтися запайкою патрубка чи інших металевих елементів системи охолодження? 

 

Паяти чи відразу замінювати патрубок на новий? Якщо течія радіатора утворилася на алюмінієвій частині, то можливе запаювання. Для заварювання тріщин в алюмінієвих трубках знадобиться аргонове зварювання або спеціальне припаювання.При цьому також використовуються антикорозійні засоби (після запаювання ними обробляється поверхня) та проводиться заміна сальників. Але зважте, що процес досить складний, і ми б не рекомендували проводити аматорське запаювання, краще довірити його професіоналам. Адже при невдалій спробі доведеться все переробляти заново. Знадобиться потужний паяльник і перед роботою его необхідно добре прогріти. Стінки радіатора також знадобиться ретельно прогріти. Поверхня перед пайкою ретельно зачистити. Для забезпечення гарної якості пайки необхідно використовувати припій з великим вмістом олова. Даний спосіб потребує зняття радіатора з автомобіля, а значить при установці радіатора після ремонту назад, бажано, повністю замінити охолоджувальну рідину.

 

Попри все, заміна патрубка на новий є надійнішим методом ремонту у випаду витоку фреону. 

 

Отже, замінюємо патрубок і закачуємо фреон. 

 

 

Система заповнюється нормально, все герметично і витоку немає. 

 

 

Яку загрозу становить підтікання й витік фреону зі системи охолодження автомобіля?

 

Треба знати, що повністю виключити випаровування газу зі системи неможливо через конструктивні особливості компресора кондиціонера. Нормою вважається витік, що залишається в межах 50-100 грамів холодоагенту на рік. Відтак, достатньо раз у два-три роки проводити дозаправлення системи. Але якщо вам доводиться дозаправляти кондиціонер частіше, це серйозний привід зайнятися пошуком причини. Шукайте, де сталася розгерметизація. Ретельної перевірки потребують усі патрубки й шланги, датчики тиску фреону, з'єднувальні вузли ресивера-осушувача, трубки конденсора, випарника, ущільнювачі й сервісні клапани компресора.

 

Стежте також за рівнем антифризу, адже зі зниженням рівня охолоджуючої рідини зростає ризик перегріву двигуна, в свою чергу, це може привести до наступних проблем:

  • · Деформація площині блоку циліндрів або головки блоку циліндрів
  • · Заклинювання двигуна
  • · Деформація прокладки головки блоку циліндрів
  • · Зміна конфігурації системи охолодження і попутний вихід з ладу компонентів системи

 

Всі перелічені випадки призведуть до дорогого ремонту, а тому шукати причину несправності треба якомога раніше, щоб вчасно її усунути. 

 

Наші рекомендації: 

 

Щоб уникнути великих і дорогих ремонтів, слід регулярно перевіряти систему охолодження щодо найменших несправностей і підтікання. Своєчасно міняйте шланги й патрубки, стежте за рівнем фреону та температурою антифризу в процесі експлуатації. Не забувайте вчасно закачувати фреон, а також проводити заміну антифризу, який з часом втрачає свої властивості. А це може привести до неполадок в роботі всієї системи.

 

АВТОРИ: 

Олексій Хатипов, автофахівець

Ірина Львова, журналіст