Поверните экран

Що таке ESP

Що таке ESP

ESP (ElectronicStabilityProgram) – це програма електронної стабілізації або ESC (Electronic Stability Control)- електронний контроль стійкості.
Електронний контроль стійкості – система безпеки автомобіля, що дозволяє запобігти заносу за допомогою управління комп’ютером моментами сили колеса (одного чи одночасно декількох).
Система ESP пов’язана з двома іншими системами активної безпеки: ABS і TCS TractionControl. ABS запобігає блокуванню коліс при гальмуванні; TCS запобігання втрати зчеплення коліс з дорогою від пробуксовки при рушанні і прискоренні. У той час як ABS і TCS втручаються на поздовжніх динаміках автомобіля, ESP додатково покращує бічну динаміку, тим самим забезпечуючи стабільну їзду в усіх напрямках.
ESP завжди активний. Мікрокомп’ютер відстежує сигнали від датчиків ESP і перевіряє 25 раз в секунду, чи відповідають вхідні дані рульового управління з фактичним напрямком, в якому транспортний засіб рухається. Якщо транспортний засіб рухається в іншому напрямку, ESP визначає критичну ситуацію і негайно реагує – незалежно від водія. Він використовує гальмівну систему автомобіля, щоб «спрямувати» автомобіль по заданій траєкторії. ESP не тільки ініціює втручання гальмування, але також може втрутитися зі сторони двигуна для регулювання прискорення ведучих коліс. Таким чином, в рамках фізики, автомобіль зберігає безпечну, потрібну траєкторію.
ESP працює, використовуючи ряд датчиків:
Датчики швидкості кожного зколіс;
Датчик тиску в гальмівнійсистемі;
Датчик прискорення та гальмування (датчик поздовжнього прискорення);
Датчик швидкості повороту автомобіля (датчик бокового прискорення);
Датчик кута повороту рульового колеса.

 

Задопомогою датчиків система динамічної стабілізації виявляє будь-які втрати контролю і автоматично пригальмовує відповідне колесо, поставивши автомобіль назад на намічений шлях.Час реакції ESP – 20 мілісекунд. Працює система на будь-яких швидкостях і в будь-яких режимах руху.
Занос є однією з основних причин дорожньо-транспортних пригод. Міжнародні дослідження показують, що принаймні 40 % усіх аварій зі смертельним результатом викликані заносом. ESP може запобігти до 80 % всіх аварій спричинених заносом.
ESP допомагає водієві в:
– корекція у надмірному стернуванні, стосується умов керування автомобілем під час здійснення повороту, коли справжній радіус повороту, по якому їде автомобіль, менший за радіус, який вказують колеса.
– корекція при недостатньому стернуванні, стосується умов керування автомобілем упродовж повертання, коли справжній радіус повороту, по якому їде автомобіль, більше за радіус, який вказують колеса.
– стабілізації автомобіля під час різких маневрів;
– підвищення керованості на гравійних поверхнях, таких як узбіччя;
– покращує зчеплення на слизькій чи вкритій льодом дорозі.
Не всі системи ESP ідентичні. Апаратне забезпечення аналогічне, але існує різниця в тому, як система ESP запрограмована реагувати, коливиявляється втрата контролю.
Ступінь ефективності ESP залежить від якості зчеплення між дорогою і автомобілем. Тому на машині зі старими, зношеними або невідповідними шинами (літні шини на льоду і снігу), ESP буде менш ефективним, ніж на автомобілі з новими шинами або шинами, спеціальними для екологічного стану доріг.
При програмуванні системи, інженери враховують усе, що може вплинути на безпеку. Тиск в колесах. Враховується знос шин і навіть викривлення покришок при гальмуванні та поворотах. Усе виміряно до міліметрів. Тому дуже важливо використовувати колеса потрібного розміру. Це може врятувати Вам та Вашим близьким життя! Який розмір коліс має бути на автомобілі можна подивитись на наклейці на кузові.

Деякі водії вважають, що в певних ситуаціях ESP заважає виконувати певні маневри. Тому цю систему дуже легко виключити, просто натиснувши на кнопку. Якщо ж потримати кнопку ESP близько 15 секунд включається «агресивний» режим ESP зменшує своє втручання в керування автомобілем. Це дозволяє легке проскользування коліс, що дає відчуття що ESP не працює. Система відновить свою роботу в звичайному режимі після перезапуску автомобіля.
Існують різні імена для ESP:
-ElectronicStabilityProgram (ESP) -Audi, Volkswagen,Hyundai, Kia, MercedesBenz, Jeep, Renault, Saab, Chrysler, Citroen, Peugeot, Ssangyong, Dodge, Skoda
-DynamicStabilityControl (DSC) – Ford, BMW, Mazda, LandRover, Jaguar
-VehicleStabilityControl (VSC) – Suzuki, Toyota
-VehicleDynamicControl (VDC)- Nissan, Subaru, AlfaRomeo
-DynamicStabilityAndTractionControl (DSTC)- Volvo
-ActiveStabilityControl (ASC) – Mitsubishi
-VehicleStabilityAssist (VSA)- Honda
-VehicleStability/SwerveControl (VSC) – Lexus
-MaseratiStabilityProgram (MSP)- Maserati
У березні 2009 року Європейський парламент прийняв рішення зробити ESP обов’язковим для всіх нових транспортних засобів. Відповідно до постанови, з листопада 2011 року всі нові легкові автомобілів і комерційні транспортні засоби, зареєстровані в Європейському Союзі оснащені системою активної безпеки ESP.
Бережіть Себе!
З повагою, колектив AvtoAd.