Поверните экран

Що ми знаємо про оппозитні двигуни?

Що ми знаємо про оппозитні двигуни?

Те, що поршні в ньому рухаються горизонтально. Що даний двигун є особливістю автомобілів Subaru. Мабуть, все. Давайте дізнаємося трохи більше.

Опозитний двигун
Опозитний двигун є однією з компонувальних схем двигуна внутрішнього згоряння, в якій поршні знаходяться під кутом 180 ° і рухаються в горизонтальній площині один до одного і один від одного. При цьому два сусідніх поршня завжди знаходяться в однаковому становищі, наприклад у верхній мертвій точці.

Рух поршнів в двигуні нагадує поєдинок боксерів, тому інша назва опозитного двигуна – боксер (boxer). Особливістю конструкції опозитного двигуна є встановлення кожного поршня з шатуном на окремій шатунной шийки колінчастого валу. Опозитний двигун завжди має парне кількість циліндрів (2, 4, 6, 8, 10, 12). Найпоширеніші нині чотирьох- і шестициліндрові «оппозитники».

Опозитний двигун не потрібно плутати з V-подібним двигуном і кутом розвалу циліндрів 180 °. При зовнішній схожості в такому двигуні сусідні поршні з шатунами розташовуються на одній шатуній шийці. Тому, коли один поршень досягає верхньої мертвої точки, інший перебуває в нижній мертвій точці.

Незаперечними перевагами опозитного двигуна є низький центр тяжіння, мінімальні вібрації при роботі і високий рівень безпеки при лобовому зіткненні.

Усунутий вниз центр ваги опозитного двигуна дозволяє добитися кращої стійкості і керованості автомобіля. Низько розташований двигун знаходиться на одній осі з трансмісією, чим досягається більш ефективна передача потужності.

Опозитний двигун практично повністю позбавлений вібрацій (має місце тільки момент від сил інерції другого порядку, який прагне розвернути двигун навколо вертикальної осі). Взаємно узгоджений рух сусідніх поршнів забезпечує плавну роботу двигуна. Баланс мас в оппозитному двигуні дозволяє зробити установку колінчастого валу на трьох корінних підшипниках (замість звичайних п’яти), що значно скорочує довжину двигуна і його вагу.

Опозитний двигун більшою мірою відповідає вимогам пасивної безпеки. При лобовому зіткненні мотор йде вниз під автомобіль і, тим самим, зберігає життя пасажирів у салоні. Не менш важливим для водіїв гідністю опозитного двигуна є характерний звук його роботи, що відрізняється від інших ДВС.

На жаль, опозитний двигун не позбавлений і недоліків. Найсерйознішим, на наш погляд, є висока трудомісткість ремонтних робіт, пов’язана з особливістю конструкції двигуна. Так, для виконання окремих ремонтів потрібно зняття двигуна з автомобіля. У деяких джерелах зазначається, що горизонтальний рух поршня призводить до нерівномірного зносу гільзи циліндра і, як наслідок, підвищеного витраті масла. Зважаючи на певні габаритних розмірів опозитний двигун встановлюється на автомобіль тільки поздовжньо.

В даний час оппозитны двигуни розробляють і встановлюють на свої автомобілі компанії Subaru і Porsche. Раніше опозитний двигун можна було побачити на автомобілях Alfa Romeo, Citroen, Chevrolet, Honda, Lancia, Toyota, Volkswagen і навіть Ferrari.

Компанія Subaru використовує оппозітниє двигуни з 1963 року. Це чотирьох- і шестициліндрові Boxer. Історія чотирициліндрових двигунів від Subaru налічує три покоління: серія EA (1966-1994); серія EJ (1989-1998, колінчастий вал на 5 корінних підшипниках, 1999-2010, колінчастий вал на трьох корінних підшипниках); серія FB (з 2010 року). Шестициліндрові Boxer пішли у виробництво дещо пізніше – серія ER (1987-1991), серія EG (1992-1997), серія EZ (з 1999 року).

Абсолютна більшість оппозітних моторів це бензинові двигуни з розподіленим впоркуванням палива і верхньої системою газорозподілу. Вони мають один (SOHC) або два (DOHC) розподільних вала, які приводяться від колінчастого вала зубчастим ременем або ланцюгом. Незважаючи на різну кількість розподільних валів в двигунах реалізована чотирьохклапана схема газообміну. Ряд двигунів оснащений турбонаддувом.

Чотирициліндровий Boxer третього покоління вийшов більш простий, компактний, економічний і нешкідливий. Для зниження витрати палива, зменшення токсичності викидів, збільшення величини крутного моменту і розширення його межі в нових двигунах використано безліч прогресивних технічних рішень:

збільшена ступінь стиснення за рахунок збільшення ходу поршня і зменшення обсягу камери згоряння;
понижена вага рухомих деталей (шатуна, поршня, колінчастого валу) за рахунок виготовлення куванням;
на розподільних валах впускних і випускних клапанів використана система зміни фаз газорозподілу (система активного управління клапанами AVCS);
застосований новий масляний насос, що забезпечує високу якість мастила і збільшує ресурс двигуна;
використана система охолодження з роздільними контурами для охолодження блоку циліндрів і головки блоку.
У 2008 році Subaru вперше представила дизельний опозитний двигун. Чотирициліндровий мотор, об’ємом 2,0 літра, розвиває потужність 150 к.с.. У ньому використана система уприскування Common Rail, система турбонаддува з турбіною із змінною геометрією.

На ряд моделей автомобілів Porsche (911, Boxster, Cayman) встановлюються шестициліндрові опозитні двигуни. Свого часу для використання в автоперегонах були розроблені 8 і 12-циліндрові опозитні двигуни.

 

Джерело: http://sivalka.com/opozitnij-dvigun/