Перевитрата пального у двигуні: чому це трапляється

AvtoAd

30/06/2021
Перевитрата пального у двигуні: чому це трапляється

Чому автомобіль перевитрачає пальне? Проблема ця дуже поширена, а спричинити її може що завгодно: як несправність певного механізму чи системи, так і людський фактор - тобто, неправильна експлуатація автомобіля. 

 

Розглянемо найпоширеніші причини того, що змушує ваш двигун занадто сильно витрачати пальне.  

 

 

Найперше, на що звертають увагу фахівці, діагностуючи автомобіль - це свічки запалювання. Неправильно виставлені зазори в свічках запалювання, а також перебої в роботі свічок - одна із найпоширеніших причин перевитрати палива, адже утворюється "неправильна" суміш, яка не забезпечує нормальне функціонування автомобіля. 

 

 

Форсунки також впливають на перевитрату пального. Якщо вони забиті брудом, то обов'язково збільшать витрати вашого транспортного засобу на 1.5-2 літра.

 

 

Велика відстань між електродами або надмірна кількість нагару додадуть до витрати палива як мінімум півлітра.

 

 

Ну і, мабуть, зайве пояснювати, чому перевитрачає паливо "засажований" автомобіль. Проблеми із дроселем,  клапаном EGR, давно нечищена система EGR - за цих умов перевитрата пального вам гарантована. Засмічений "мулом" із сажі і мастила механізм апріорі не може працювати ефективно. Як результат, двигун страждає. Підвищений зношення циліндропоршневої групи,  кривошипно-шатунного механізму зчеплення, механізму газорозподілу, а також невідрегульовані зазори клапанів - ось що переважно впливває на зайву витрату пального. 

 

 

Паливна помпа - теж у зоні ососбливої уваги. Понижений або підвищений тиск в є причиною великої витрати палива. Перевіряють тиск спеціальним паливним манометром. Він може знизитися через засмічений фільтра-сіточку на помпі або через «втому» самого паливної помпи. Зауважимо, що зниженні тиску в паливній рампі нижче норми потужність мотора знижується, що змушує водія сильніше натискати на педаль газу, а це викликає велику витрату палива.

 

 

Причина перевитрати пального може також ховатися у несправності ходової системи автомобіля. Занадто перетягнені підшипники ступиці коліс (а, отже, маємо поганий накат), невідрегульований схід-розвал, знижений тиск в шинах - все це у переліку проблем. 

 

 

Доволі часто від автовласників можна почти подивування: яке відношення ступичний підшипник має до перевитрати пального? Що тут спільного? Насправді все просто і зв'язок є. При зношеному підшипнику, який працює некоректно, створюються перешкоди дя нормального оберта колеса. Тобто, воно крутиться важче і "просідає" у порівнянні з іншими колесами. Щоб "вирівняти" ситуацію, водій докладає більше зусиль, відповідно більше витрачається палива. І навіть якщо ця перевитрата є незначною, з часом вона досить відчутно дається взнаки. 

 

 

Зрозуміло, що приводом для перевитрати пального може бути й проблема в електриці та електроніці, якою сучасні автівки "нашпиговані" достатньо. Проблеми, пов'язані з системою живлення (карбюратор), датчики різних систем, які вийшли з ладу - все це потрібно перевіряти в автосервісі, щоб виявити справжню причину перевитрати палива. А це може бути і несправний датчик температури охолоджувальної рідини двигуна, і несправний термостат, і повітря у 
системі охолодження, і несправний радіатор, і збій комп'ютера.

 

 

Додамо також, що перевитирата пального може відбуватися навіть при повній справності автомобіля, якщо його експлуатують неправильно. Несвоєчасна заміна повітряного фільтра (рекомендується замінювати на кожні 5 - 8 тис. км); застосування неякісних повітряних фільтруючих елементів з важких матеріалів доволі скоро спричинять перевитрату пального. 

 

Кожні 100 кг вантажу - це як мінімум 10% перевитрати. Завантажений багажник на даху збільшує витрату на 40%, порожній - на 5%, причіп - на 60%. Зважте також і на манеру їзди. Робота двигуна у машині, яка стоїть - зайва витрата. Глушіть мотор в корках і на регульованих перехрестях, якщо перед світлофором зібрався пристойний «хвіст» і стояти доведеться довго. 

 

Різкий старт також не принесе економії.  Рушайте з місця, не дотискаючи педаль акселератора, перемикайтеся на наступну передачу якомога раніше. По можливості намагайтеся їздити на вищій передачі: сучасні мотори, особливо дизельні, дозволяють переходити на четверту вже при 50 км / год.

 

Ну і, звісно ж, не забувайте про якість самого пального, а також мастила й антифризу. Користуйтесь перевіреними рідинами, остерігайтесь підробок, дотримуйтесь рекомендацій виробника щодо марки вашого автомобіля. Тільки так ви можете зменшити ризик перевитрати пального і продовжити термін експлуатації свої автівки. 

 

Читайте також на нашому сайті: Перевитрата палива, "плавають" оберти у Ford Focus SE flex fuet. Шукаємо причину

 

АВТОР: Ірина Львова, журналіст 

КОНСУЛЬТАЦІЯ: Володимир Кутний, автофахівець