Нове маркування єврошин: як читати
AvtoAd
26/04/2021Від травня 2021 року в країнах ЄС використовуватимуть нові наклейки на шинах (євроеикетки). Саме за цими етикетками споживач отримує інформацію: де і хто її виготовив, для яких автівок підходить та багато іншого.
Нові наклейки відрізнятимуться від попередніх:
- з’являться поля для нанесення основної інформації. Це марка, модель шини, її типорозмір з індексами швидкості та вантажопідйомності;
- передбачено поле для артикулу (ідентифікатор типу шини);
- будуть модернізовані діаграми паливної економічності (опір коченню) і гальмівних властивостей на мокрому асфальті. Рівень зовнішнього шуму в децибелах тепер позначається в числовому вигляді та літерами A, B та C, які інформують, що шина належить до одного з трьох класів. Раніше замість літерного позначення застосовувалася діаграма у вигляді звукових хвиль.
- з’явиться QR-код, який забезпечує перехід до бази даних EPREL (Європейський реєстр маркування енергоефективності товарів). У ньому міститься інформаційний лист виробів. Це свого роду паспорт шини, де відображається вся інформація, яка є на євро-етикетці, а також дата початку і закінчення виробництва відповідної моделі шин. Такі інформаційні листи вносяться в базу даних EPREL виробниками шин індивідуально.
Завдяки QR коду на новій євроетикетці споживачі також зможуть отримати прямий доступ до інформації про шини та зберегти її на своєму електронному носії. Перед реалізацією шин у країнах ЄС постачальник (виробник, імпортер, сертифікований представник) має зареєструвати шини. Реєстрація артиклів доступна з 12 жовтня 2020 року. Споживачі отримають доступ до бази даних ERPEL з 1 травня 2021 року. База Даних буде доступна через публічну веб-сторінку.
Також нова євроетикетка отримала дві піктограми (3PMSF), які інформують про можливості цієї шини забезпечувати відповідні властивості на снігу, а у випадку з шинами типу С1 – і на льоду.
На новій етикетці класи від A до C залишилися без змін. Шини для легкових автомобілів і комерційних фургонів, які раніше по опору коченню і зчепленню на мокрій дорозі належали до класу E, тепер будуть перенесені до класу D. У свою чергу, шини, які раніше належали до класів F та G, будуть перенесені до класу E. Це робить етикетку більш зрозумілою.
Нові положення стосовно євроетикеток також розповсюджуються і на шини для автобусів і вантажівок (шини типів С1, С2 и С3).
За матеріалами Auto24.