Нове маркування єврошин: як читати

AvtoAd

26/04/2021
Нове маркування єврошин: як читати

Від травня 2021 року в країнах ЄС використовуватимуть нові наклейки на шинах (євроеикетки). Саме за цими етикетками споживач отримує інформацію: де і хто її виготовив, для яких автівок підходить та багато іншого. 

 

Нові наклейки відрізнятимуться від попередніх: 

  • з’являться поля для нанесення основної інформації. Це марка, модель шини, її типорозмір з індексами швидкості та вантажопідйомності;
  • передбачено поле для артикулу (ідентифікатор типу шини);
  • будуть модернізовані діаграми паливної економічності (опір коченню) і гальмівних властивостей на мокрому асфальті. Рівень зовнішнього шуму в децибелах тепер позначається в числовому вигляді та літерами A, B та C, які інформують, що шина належить до одного з трьох класів. Раніше замість літерного позначення застосовувалася діаграма у вигляді звукових хвиль.
  • з’явиться QR-код, який забезпечує перехід до бази даних EPREL (Європейський реєстр маркування енергоефективності товарів). У ньому міститься інформаційний лист виробів. Це свого роду паспорт шини, де відображається вся інформація, яка є на євро-етикетці, а також дата початку і закінчення виробництва відповідної моделі шин. Такі інформаційні листи вносяться в базу даних EPREL виробниками шин індивідуально.
  •  

 

Завдяки QR коду на новій євроетикетці споживачі також зможуть отримати прямий доступ до інформації про шини та зберегти її на своєму електронному носії. Перед реалізацією шин у країнах ЄС постачальник (виробник, імпортер, сертифікований представник) має зареєструвати шини. Реєстрація артиклів доступна з 12 жовтня 2020 року. Споживачі отримають доступ до бази даних ERPEL з 1 травня 2021 року. База Даних буде доступна через публічну веб-сторінку.

 

Також нова євроетикетка отримала дві піктограми (3PMSF), які інформують про можливості цієї шини забезпечувати відповідні властивості на снігу, а у випадку з шинами типу С1 – і на льоду.
 

 

На новій етикетці класи від A до C залишилися без змін. Шини для легкових автомобілів і комерційних фургонів, які раніше по опору коченню і зчепленню на мокрій дорозі належали до класу E, тепер будуть перенесені до класу D. У свою чергу, шини, які раніше належали до класів F та G, будуть перенесені до класу E. Це робить етикетку більш зрозумілою.
Нові положення стосовно євроетикеток також розповсюджуються і на шини для автобусів і вантажівок (шини типів С1, С2 и С3).

 

За матеріалами Auto24