Каталізатор відпрацьованих газів: чому він виходить з ладу
AvtoAd
02/06/2021Каталізатор (або каталітичний нейтралізатор, каталітичний перетворювач каталітичний конвертер) - це пристрій у вихлопній системі автомобіля для зниження токсичних викидів в атмосферу.Такими речовинами є мідь, нікель, золото, паладій, родій, хром. Він розташований каталізатор відразу після приймальної труби або в деяких автівках прямо на приймальній трубі.
Сучасні каталізатори є трикомпонентними, тобто оснащені трьома каталітичними перетворювачами. Трикомпонентний каталізатор - цеметалевий корпус з нержавіючої сталі, в якому знаходиться "стільникова" конструкція або рідше конструкція типу "керамічні намистини". Стільникова конструкція буває металевою або керамічної і покрита речовинами-каталізаторами, зазвичай це платина, родій або паладій. Керамічна конструкція більш поширена і дешевша, однак вона доволі крихка.
Причини виходу каталізатора з ладу:
- Удар, наприклад, об камінь. Достатньо навіть незначного удару, щоб керамічні стільники розсипалися.
- Вода потрапила розпечений каталізатор. Наприклад, якщо заїхати в калюжу, стільники можуть розсипатись.
- Несправність в системі запалювання. Якщо під час пуску двигуна не відбувається займання, то паливо може потрапити в приймальну трубу, а потім і в каталізатор. Під час запуску двигуна бензин може вибухнути в каталізаторі (стільники розсиплеться).
- Неякісний і етилований бензин;
- Поганий стан ковпачків (потрапляння мастила в каталізатор).
- Потрапляння мастила в каталізатор антифризу або інших технічних рідин для промивки паливної системи;
- Надто концентрований склад паливно-повітряної суміші.
- Тривала робота двигуна на холостому ходу.
Ознаки несправного каталізатора:
- Автомобіль починає видавати помилки, погіршуються динамічні характеристики.
- Зменшується тяга.
- "Плавають" оберти на холостому ходу.
- Каталізатор може розжаритися до червоного кольору, якщо він вщент забився і втратив пропускну здатність відпрацьованих газів.
- Характерний дзвін і деренчання (якщо стільники каталізатора розсипалися).
Каталізатори не підлягають ремонту, а тільки заміну на "рідний", або на універсальний аналог. Якщо ж нехтувати проблемою і їздити із забитим каталізатором, відбудеться перегрів двигуна і насамперед постраждає поршенева група. Трапляються навіть випадки, коли каталізатор "затягується"у поршеневу групу і двигун згорає повністю.
АВТОР: Ірина Львова, журналіст.
КОНСУЛЬТАЦІЯ: Володимир Кутний, автофахівець.