Каталізатор відпрацьованих газів: чому він виходить з ладу

AvtoAd

02/06/2021
Каталізатор відпрацьованих газів: чому він виходить з ладу

Каталізатор (або каталітичний нейтралізатор, каталітичний перетворювач каталітичний конвертер) - це пристрій у вихлопній системі автомобіля для зниження токсичних викидів в атмосферу.Такими речовинами є мідь, нікель, золото, паладій, родій, хром.  Він розташований каталізатор відразу після приймальної труби або в деяких автівках прямо на приймальній трубі. 

 

 

Сучасні каталізатори є трикомпонентними, тобто оснащені трьома каталітичними перетворювачами. Трикомпонентний каталізатор  - цеметалевий корпус з нержавіючої сталі, в якому знаходиться "стільникова" конструкція або рідше конструкція типу "керамічні намистини". Стільникова конструкція буває металевою або керамічної і покрита речовинами-каталізаторами, зазвичай це платина, родій або паладій. Керамічна конструкція більш поширена і дешевша, однак вона доволі крихка.

 

Причини виходу каталізатора з ладу: 
 

  • Удар, наприклад, об камінь. Достатньо навіть незначного удару, щоб керамічні стільники розсипалися.
  • Вода потрапила розпечений каталізатор. Наприклад, якщо заїхати в калюжу, стільники можуть розсипатись. 
  • Несправність в системі запалювання. Якщо під час пуску двигуна не відбувається займання, то паливо може потрапити в приймальну трубу, а потім і в каталізатор. Під час запуску двигуна бензин може вибухнути в каталізаторі (стільники розсиплеться). 
  • Неякісний і етилований бензин;
  • Поганий стан ковпачків (потрапляння мастила в каталізатор).
  • Потрапляння мастила в каталізатор антифризу або інших технічних рідин для промивки паливної системи;
  • Надто концентрований склад паливно-повітряної суміші.
  • Тривала робота двигуна на холостому ходу.

 

 

 

Ознаки несправного каталізатора: 

 

  • Автомобіль починає видавати помилки, погіршуються динамічні характеристики.
  • Зменшується тяга.
  • "Плавають" оберти на холостому ходу.
  • Каталізатор може розжаритися до червоного кольору, якщо він вщент забився і втратив пропускну здатність відпрацьованих газів.
  • Характерний дзвін і деренчання (якщо стільники каталізатора розсипалися).

 

 

Каталізатори не підлягають ремонту, а тільки заміну на "рідний", або на універсальний аналог. Якщо ж нехтувати проблемою і їздити із забитим каталізатором, відбудеться перегрів двигуна і насамперед постраждає поршенева група. Трапляються навіть випадки, коли каталізатор "затягується"у поршеневу групу і двигун згорає повністю. 

 

АВТОР: Ірина Львова, журналіст.

КОНСУЛЬТАЦІЯ: Володимир Кутний, автофахівець.