"Гуляє" шків колінвалу: заміна деталі в автомобілі KIA ceed

AvtoAd

01/07/2021

Власник автомобіля KIA ceed розповів, що на холостому ходу чує сторонні шуми в роботі двигуна: стукіт і свистіння. Вони посилюються при перемиканні Фахівець на СТО, піля огляду авто, назвав найімовірнішу причину: шків колінвалу має люфт, мовою водіїв -  "гуляє". 

 

 

Загалом, якщо спроба запуску двигуна не увінчалася успіхом або він заглох після появи скреготу або стуку в моторному відсіку - причиною цього може бути пошкодження шківа колінчастого вала. Симптомами його несправності може бути нерівна робота двигуна або  лампочка заряду акумулятора на панелі приладів, а також поява на ній символу Check Engine.

 

 

Демонтувавши праве переднє колесо, добираємось знизу до голівки шківу колінвалу. Розкручуємо за допомогою спеціального інструменту. Демонтуємо шків. 

 

 

Так, люфт є, близько 2 см. Це означає пряму загрозу пошкодження ременя, а відтак - серйозні збої в роботі двигуна. Якщо ремінь розірветься через люфт шківу колінвалу, і це станеться на високій швидкості, може статися серйозна аварія. 

 

На самому шківі бачимо сліди зношення. Вони не сильні, проте потертості і подряпини, а також "втома" металу даються взнаки під час експлуатації автомобіля. Просто затягнути гвинт, який тримає шків - не вирішення проблеми. Якщо і далі користуватись ним, незабаром це може призвести до пошкодження паска або ж до його розірвання. 

 

 

Зношена деталь не підлягає реставрації, її замінюють на нову. 

 

 

Зазвичай переконатися в справності шківа можна шляхом його візуального огляду. Попередньо оцінити наявність пошкоджень з боку моторного відсіку дозволяє ремінь генератора. Якщо він нерухомий, але при цьому цілий сам, це зазвичай є підтвердженням руйнування шківа колінвалу, або його зміщення з направляючої шпонки. 

 

Якщо ремінь і вал генератора нерухомі, а автомобіль не заводиться, необхідно перевірити цілісність шківа і надійність його кріплення. Найчастіше диск приходить в непридатність через розшарування демпферного гумової втулки (тобто не на всіх!). Внутрішня частина шківа в цьому випадку при спробі завести автомобіль буде обертатися. В результаті двигун починає працювати зі збоями. Виявити цю несправність можна, перевіривши розташування знаків на розподільному і колінчастому валу і положення диска в цей момент.

 

АВТОРИ:

Нікіта Кочергін, автофахівець

Ірина Львова, журналіст