Діагностика турбіни у Peugeot 3008

AvtoAd

08/06/2021
Діагностика турбіни у Peugeot 3008

Підозра на проблеми у геометрії клинів або ж роботу актуатора, виявлено недодування по турбокомпресору. Також могло статися потрапляння мастила на холодну крильчатку або пошкодження самої крильчатки.

 

Саме такими були наші підозри під час виявлення помилки , тому ми провели демонтаж турбокомпресора в автомобіля Peugeot 3008 для подальшої діагностики на стенді. 

 

 

Візуальний огляд показує, що у турбіні Garret трішки "підбите" колесо компресора. Проте, таке несерйозне ушкодження не впливає на нормальне функціонування турбокомпресора. Також є незначне зміщення від осі компресора, проте воно - у межах норми. 

 

 

Серйозного підтікання мастила не виявлено, але ми побачили, що незначна його кількість все ж підтікала на холодну частину турбіни. Це сталося тому, що корпус компресора не щільно прилягав до картриджа, в результаті чого герметичність порушилась. 

 

Будемо діагностувати турбокомпресор на стенді.

 

 

Так зване "плече норми" для цього типу турбокомпресора має показники від -3 до +3. 

 

 

У нашому випадку ми бачимо показники недодування - геометрія турбіни не відкривається повністю. 

 

 

Також з'ясовано, що через сапун потрапляло мастило в актуатор. Цей механізм а автомобілі виконання потрібен для скидання підвищеного тиску повітря (вихлопних газів) під час роботи двигуна. Якщо просто, то актуатор є проміжною ланкою між турбокомпресором і двигуном, який оберігає їх від перевантаження. При високих обертах двигуна, коли зростає тиск вихлопних газів, повітря скеровується через турбокомпресор в двигун. У цей час з іншого боку відкривається клапан і стабілізує ситуацію. Під час відкриття клапана частина вихлопних газів просто проходять повз турбінне колесо. 

 

 

Зниження тиску вихлопних газів і спрямування їх в обхід турбінного колеса виконується через "хвіртку" вестгейта, якою керує актуатор. Тим самим потребу в повітрі для горючої суміші чітко відповідає моменту очищення камери згоряння від вихлопних газів.

 

Ми почистили сапун, але актуатор рекомендуємо замінити. 

 

 

Актуатор розраховано на те, щоб окрім повітря туди не потрапляло нічого. Мастило ж роз'їдає гумові елементи, які відновленню не підлягають і окремої заміни не передбачають. 

 

 

Щодо картриджа, то наша порада - заміна. Попри те, що ушкодження незначні, вони все ж таки є, а отже питання заміни не є таким вже й довгостроковим. Фінансово доцільно зробити це зараз, а не демонтовувати турбокомпресор у найближчий час. 

 

Читайте також по цій темі на нашому сайті Недодування і перенадування турбіни: чому це трапляється та якими можуть біти наслідки для вашого автомобіля, якщо вчасно не усунути проблему. 

 

АВТОРИ: 

Тарас Кухарук, автоексперт.

Ірина Львова, журналіст.