Поверните экран

Діагностика роботи двигуна за станом свічок

 Діагностика роботи двигуна за станом свічок

1 - зображена свічка, викручена з двигуна, роботу якого можна вважати відмінною. Спідниця центрального електроду має світло-коричневий колір, нагар і відкладення мінімальні. Повна відсутність слідів масла. Власнику даного мотора можна тільки позаздрити, і є чому: це економічна витрата палива і відсутність необхідності доливати масло від заміни до заміни.

2 типовий приклад свічки від двигуна з підвищеною витратою палива. Центральний електрод покритий бархатисто-чорним нагаром. Причин тому кілька: багата повітряно-паливна суміш (неправильне регулювання карбюратора, кута випередження запалювання або несправність системи вприскування), засмічення повітряного фільтра.

3 - навпаки, приклад надмірно бідної повітряно-паливної суміші. Колір електрода від світло-сірого до білого. Тут є привід для занепокоєння. Їзда на занадто збідненій суміші і при підвищених навантаженнях може стати причиною значного перегріву, як самої свічки, так і камери згоряння, а перегрів камери згоряння прямий шлях до прогару випускних клапанів.

4 - спідниця центрального електрода свічки має характерний червонуватий відтінок. Цей колір можна порівняти з кольором червоної цегли. Почервоніння викликане роботою двигуна на низькоякісному паливі, містить надмірну кількість присадок, які мають у своєму складі метал. Тривале використання такого палива призведе до того, що відкладення металу утворюють на поверхні ізоляції струмопровідний наліт, через який струму буде легше пройти, ніж між електродами свічки, і свічка перестане працювати.

5 - свічка має яскраво виражені сліди масла, особливо в різьбовій частині. Двигун з такими свічками після тривалої стоянки має звичай після запуску “троіть” якийсь час, а в міру прогріву робота стабілізується. У наявності підвищена витрата масла. У перші хвилини роботи двигуна, в момент прогрівання, характерний біло-синій вихлоп.

6 - свічка викручена з непрацюючого циліндра. Центральний електрод, його спідниця покрита щільним шаром масла, змішаного з краплями незгорілого палива і дрібними частинками від руйнувань, утворених в цьому циліндрі. Причина цього – руйнування одного з клапанів або поломка перегородок між поршневими кільцями з попаданням металевих частинок між клапаном і його сідлом. У даному випадку двигун “троїть” вже не перестаючи, помітна значна втрата потужності, витрата палива зростає в півтора, два рази. Вихід один – ремонт.

7 - повне руйнування центрального електроду з його керамічною спідницею. Причиною даного руйнування міг стати один з перерахованих нижче факторів: тривала робота двигуна з детонацією, застосування палива з низьким октановим числом, дуже раннє запалення, і просто бракованих свічок. Симптоми роботи двигуна такі ж, як у попередньому випадку. Єдине, на що можна сподіватися, так це на те, що частинки центрального електрода зуміли проскочити у вихлопну систему, не застрягши під випускним клапаном, інакше теж не уникнути ремонту головки блоку циліндрів.

8 - останнє в цьому огляді. Електрод свічки обріс зольними відкладеннями, колір не грає вирішальної ролі, він лише свідчить про роботу паливної системи. Причина цього наросту – згоряння масла внаслідок вироблення або залягання маслознімних поршневих кілець. У двигуна підвищена витрата масла, при перегазовках з вихлопної труби сильне синє димлення, запах вихлопу схожий на мотоциклетний.

 

Джерело: https://studopedia.info/7-41812.html