BMW F10 X-drive: розбирання і дефектування двигуна

AvtoAd

28/04/2021
BMW F10 X-drive: розбирання і дефектування двигуна

Раптово заклинив двигун посеред дороги й власникові BMW F10 X-drive довелося викликати евакуатор, щоб дістатися СТО. Після демонтажу двигуна фахівець виявив проблему у ділянці шатуна 4-го циліндру. Сам циліндр "приварився" до колінвалу, що, на думку нашого спеціаліста, найімовірніше трапилось через сильне оливне голодування двигуна.

 

 

Про це ми розповідали на нашому сайті у статті BMW F10 X-drive: заклинив двигун, демонтаж і пошук несправності,  пообіцявши продовження історії. Тепер ми будемо з'ясовувати, чому ж мотор "голодує" і чи є у ньому ще несправності? Розібравши його, проведемо діагностику й дефектування. А після цього ми з автовласником приймемо рішення: або ремонтуємо двигун, або ж, якщо це недоцільно з фінансових міркувань, замінюємо його новим. Річ у тім, що деталі до двигуна на автомобілі BMW F10 X-drive недешеві. Тому у багатьох випадках простіше і вигідніше придбати новий двигун. Як буде у нашому випадку - побачимо. 

 

 

Проводимо розбирання двигуна на автомобілі  BMW F10 X-drive у такій послідовності: 

 

Демонтуємо верхню проводку

 

 

 

Виймаємо форсунки прямого вприскування. 

 

 

 

Знімаємо моторний блок (комп'ютер двигуна). 

 

 

 

Після того, як комп'ютер зняли від'єднуємо патрубки. Нам потрібно зняти вхідний патрубок у турбіну. 

 

Далі знімаємо водяну помпу. 

 

 

Після неї - термостат. 

 

 

Тепер знімаємо решту проводки, яка була під термостатом і помпою. Після цього знімаємо навісне обладнання, проводимо демонтаж у такому порядку: в такому порядку: ремінь приводу, натяжний механізм, стартер, генератор, компресор кондиціонера.

 

 

Далі на черзі - впускний і випускний колектори 

 

 

Після цього проводимо демонтаж клапанної кришки.  Після неї проводимо демонтаж блоку ГВЦ (головки блоку циліндрів). 

 

 

 

Після зняття клапанної кришки дістаємося системи Valvetronic. Варто пояснити, як вона працює.

 

Valvetronic - це особлива системи змінних фаз газорозподілу від BMW. Крім фаз газорозподілу вона також керує висотою підйому клапану (він може змінюватися від 0,2 до 12 мм). Дросельна заслінка при роботі в режимі Valvotronic постійно відкрита, але трохи прикривається тільки для того, щоб працювала вентиляція картера. Тому виробник ставить додатковий вакуумний насос (як на дизельних двигуна, адже при відкритті дросельної заслінки немає розрядження у впускному колекторі, а тому вакуумний підсилювач гальм не зможе працювати.


Механізм Valvetronic ставиться на впускні клапани.

 

Сам механізм, крім стандартних деталей для приводу клапанів, містить в собі ексцентриковий вал, електродвигун, проміжний важіль і пружину. У цій системі розподвал натискає не на рокер, а на проміжний важіль, який вже тисне на рокер і відкриває клапан. За допомогою ексцентрикового валу змінюється плече проміжного важеля, а відповідно і висота підняття клапана.

 

 

Треба зауважити, що фахівці вважають механіку Valvetronic доволі вразливою. У цій системі є пружина, яка притискає проміжний важіль до розподільного валу, і саме тут може виникнути проблема. Ця пружина постійно притискає разподвал до верхнього бугеля. Ситуація ускладнюється тим, що в бугелі немає подачі масла. Подача масла до розподільних валів здійснюється з головки (тобто з іншого боку, по відношенню до напрямку зміщення). В результаті, чим більше зношення, тим гірше змащується розподільний вал. Виникає сильне тертя і зношення металевих поверхонь. 

 

 

Дефектування деталей двигуна в автомобілі BMW F10 X-drive

 

А ось тут ми бачимо причину того, що двигун раптово заклинив і місце, де виникло сильне мастильне голодування. 

 

Як ми вже казали, шатун 4-го циліндра "приварився" до колінвалу внаслідок високих температур. Його сильна потерта поверхня свідчить про те, що потрібного мастильного прошарку тут не було. 

 

 

Бугель привареного шатуна:  

 

 

Пошкодження колінвалу, необхідна його заміна - ремонту він не підлягає. 

 

 

Залишки вкладиша: 

 

 

 

Є значні подертості на "юбці" поршня. Це пошкодження сталося внаслідок локальних перегрівів (дуже активна їзда). 

 

 

 

 

Колінвал іде у смітник 

 

 

Демонтуємо і перевіряємо мастильну помпу:

 

 

У ній виявляємо "задирання" металевих поверхонь і стружку. 

 

 

 

Мастильна помпа потребує заміни, вона вже не зможе функціонувати повноцінно. Взагалі, при таких серйозних ушкодженнях двигуна мастильна помпа і клапан тиску замінюються на нові - без варіантів.  

 

 

Вердикт: Таке значне мастильне голодування переважно стається або через погану якість мастила, або некоректну роботу клапану тиску. У нашому випадку клієнт повіз на експертизу мастило, щоб точно довідатись причину поломки. Загалом найоптимальніше рішення в конкретній ситуації - повна заміна двигуна у цьому автомобілі. 

 

АВТОРИ: 

Дмитро Євдокименко, автофахівець

Ірина Львова, журналіст