Як прісна і солона вода впливає на автомобілі-«потопельники»

AvtoAd

22/02/2021
Як прісна і солона вода впливає на автомобілі-«потопельники»

Будь-який автомобіль так чи інакше контактує з водою. Адже його миють на мийці, він потрапляє під дощ і сніг, переїжджає величезні калюжі, а працює при цьому нормально. 

 

Але одна справа  – дощ і калюжа, і зовсім інша – злива й повінь. Занурення машини навіть до рівня вікон ставить під загрозу її працездатність. Ми вже розповідали про машини-«потопельники» і ті ризики, на які ви наражаєтесь при їхній купівлі. Спробуємо розібратись, як впливає на роботу систем автомобіля різне середовище: прісне і солоне. 

 

Прісна вода. Головне – вчасна допомога

 

Утоплення автомобіля в прісній воді має більш оптимістичні наслідки, ніж у морській. Навіть якщо авто в'їхало чи впало в озеро, надія на його відновлення є. Головне – вчасно видалити вологу і замінити мастило та інші технічні рідини. 

Так, помучитись доведеться довго. Роботи буде щонайменше на кілька днів. І краще, щоб її робили фахівці на СТО, які знають всі підступні моменти цієї ситуації. 

 

Кузов 

 

Оглядаємо, виявляємо, чи немає подряпин, тріщин, відколів.  Якщо знаходимо – чистимо, шпаклюємо, фарбуємо. Уважно оглядаємо багажне відділення, пороги, чашки лонжеронів. Все, що потребує ремонту – лагодимо. 

 

Двигун 

 

Якщо автомобіль побував у воді або його сильно затопило – доведеться перебирати. Найчастіше вода у двигун потрапляє через дросель або мастильну пробку. Запускати мокрий мотор не можна, інакше буде гідроудар!  

 

Гидроудар двигателя: что это такое, последствия и что делать

 

Знімаємо і просушуємо головку блоку циліндрів. Очищуємо і просушуємо клапан і розподільний вал. Замінюємо поршневі кільця. Зливаємо мастило. Знімаємо і чистимо дросель. Змінюємо мастильний і повітряний фільтри, прочищаємо і сушимо місця їхньої установки. Перевіряємо свічки і котушки запалювання, при потребі (якщо вони вологі) – замінюємо. 

 

Трансмісія

 

Замінюємо мастило в коробці передач. 

 

Паливна система

 

Знімаємо бак, зливаємо паливо. Замінюємо паливний фільтр і паливну помпу. Прочищаємо і просушуємо паливний канал, а також просушуємо паливну рейку та інжектори.  Фактично, потрібно перевірити всю паливну систему, щоб в ній не залишилося жодної краплі води.  

 

Електроніка

 

Якщо на акумулятор, електронний блок управління і запобіжники дуже чутливі до води. Якщо мережа була знеструмлена, вам пощастило: магнітола і бортовий комп'ютер можуть «вижити». З акумулятором може бути два сценарії: його можна спробувати відновити, просушивши й зарядивши. Однак, якщо вода все ж потрапила в електроліт – треба замінювати. 

 

Салон

 

Сушимо все, що тільки можна, і якнайшвидше. Якщо вода буде довго на елементах салону, вони почнуть здуватися, а металічні елементи під обшивкою – іржавіти. До того ж цвілий запах у салоні не дасть вам спокою.

 

В ідеалі потрібно практично повністю розібрати машину і просушити всі агрегати, замінити проводку. Однак з охолоджувальною і гальмівною системою можна трохи зачекати (недовго), оскільки в них досить рідко потрапляє вода. Всі інші роботи робимо відразу після затоплення автомобіля.

 

 

Солона вода. З автомобілем краще розпрощатися 

 

Якщо ваш автомобіль пролежав у морській воді добу, то його вже ніщо не врятує. Так каже більшість експертів. І вони мають рацію: іони солоної води напрочуд швидко реагують з металом, а отже корозію нічим не зупиниш. 

 

В автівці, яка потонула у морській воді, кузов вже за 2-3 роки може повністю вкритися іржею. Причому спочатку це не буде помітно, адже корозія зазвичай починається у важкодоступних місцях, але досить швидко поширюється на весь кузов. 

 

Дыры - дело плохо. /Фото: yandex.uz.

 

Електрообладнання ви не врятуєте. Так, щось можна буде розібрати, опріснити, прочистити й просушити. Але електронні блоки доведеться викинути повністю і міняти на нові. Це недешево. Загалом, проводку та електроніку краще замінити відразу. 

 

Найгірше, що неможливо спрогнозувати, скільки після затоплення пропрацює двигун, навіть якщо, на перший погляд, проблем немає. Але двигун затопленого автомобіля може будь-якої миті заглохнути чи навіть спалахнути.  

 

Підступність солоної води полягає в тому, що перший час машина наче може працювати нормально. Але поступово виходить з ладу все, що тільки можна: волога і корозія роблять свою чорну справу. 

 

В результаті заміна всіх деталей і систем обійдеться вам дорожче, ніж сам автомобіль. Тому купувати автівку, знаючи, що вона побувала у солоній воді, не варто. Надія на те, що вам пощастить і вона працюватиме справно, дуже примарна.