Як працює клімат-контроль взимку і влітку в автомобілях Audi

AvtoAd

10/02/2021
Як працює клімат-контроль взимку і влітку в автомобілях Audi

Будь-яка сучасна кліматична установка поєднує в собі дві системи: кондиціонування та обігрів салону. Влітку зазвичай працює кондиціонер. Взимку - обігрівач.

 

По суті, клімат-контроль - це просто автоматизована система управління кондиціонером і обігрівачем для підтримування певної температури в салоні. Якщо холодно, потрібно підігріти салон - клімат включить обігрівач. Якщо жарко і потрібно охолодити - до справи береться кондиціонер.

 

Система клімат-контроль для Audi складається з:

 

  •  Датчика температури повітря (на випарнику)
  •  Циклічного вимикача температури тосолу (в шлангу охолоджуючої рідини)
  •  Сигналізаторів перегріву тосолу (в головці циліндрів)
  •  Вимикача високого тиску (на конденсаторі)
  •  Сигналізаторів низького тиску (в трубі виходу випарника)
  •  Обмежувача холодоагенту (між випарником і конденсатором)
  •  Термовимикачів (на компресорі)
  •  Запобіжника перегріву (на шлангу компресора)
  •  Соленоїда вакууму заслінки рециркуляції повітря і реле
  •  Пристроїв управління розподілом повітря
  •  Вимикача вентилятора
  •  Кнопок управління
  •  Вакуумної камери з вакуумними соленоїдами
  •  Заслінок розподілу повітря

 

Результат пошуку зображень за запитом режим работы ауди климат-контроль

 

Клімат-контроль (далі А / С) запрограмований так, щоб підтримувати температуру 24 ° C. Електронна система складається з головного пристрою управління, програматора і блоку управління вентиляторами

 

Принцип роботи


Охолодження


Якщо всередині авто температура зависока,  відкриється заслінка рециркуляції, а заслінка зовнішнього повітря закриється і 85% внутрішнього повітря будуть рециркулювати. Вентиль управління обігрівача закривається, і повітря дме на обличчя.

 

Повітря не повинно циркулювати через обігрівач. Швидкість вентилятора збільшиться від низької до високої упродовж 10-ти секунд. Як тільки внутрішнє повітря охолоне, заслінка рециркуляції закриється, а заслінка зовнішнього повітря почине відкриватися.

Є 3 фактори, які впливають на систему управління: температура зовнішнього повітря, внутрішня температура і температурний режим. У спекотний день система може функціонувати в максимально холодному режимі тривалий час. У більш помірні дні, система може функціонувати в будь-якому проміжному режимі.

 

Обігрів

 

Заслінка рециркуляції закривається, зовнішнє повітря потрапляє у систему. Клапан регулювання обігрівача відкривається, повітря рухається через обігрівач. Повітря буде в такому випадку буде потрапляти на ноги. Заслінка управління температурою відкривається, і все повітря пропускається через обігрівач. Якщо температура двигуна близька до 40 ° за Цельсієм, вентилятор буде обертатися з високою швидкістю, а потім поступово сповільнюватися, оскільки внутрішня температура підвищиться. Якщо натиснути кнопку обдування вітрового скла, гаряче повітря не потраплятиме на обличчя.

 

Система управління та різні режими

 

Щоб перевести систему в автоматичний режим натискають "AUTO" на панелі А / С і вибирають бажану температуру, використовуючи температурні кнопки "Warmer" або "Cooler". Після цього система буде функціонувати автоматично кожного разу, коли автомобіль заведений. Систему можна також включати в один з 5 альтернативних режимів:

 

"ECON"

У цьому режимі, муфта компресора кондиціонування повітря відключена. Зменшується навантаження на двигун, в наслідок чого поліпшується економія палива. Цей режим повинен використовуватися при помірній погоді. Внутрішня температура підтримується приблизно такою, яка відображається на пристрої управління А / С.

При помірній погоді, повітря буде потрапляти на обличчя. У холодні дні воно рухатиметься до ніг і на вікна. У теплі дні внутрішня температура не може впоратись  з установками, оскільки компресор не працює.

 

"LO"

У цьому режимі, двигун вентилятора функціонує з фіксовано низькою швидкістю. Забезпечуються автоматичне регулювання температури і автоматичне керування розподілу повітря.

 

"AUTO"

У цьому режимі, двигун вентилятора автоматично функціонує зі змінною швидкістю. Внутрішнє регулювання температури відбувається автоматично. Коли температура наближається до показників, відображених на пристрої управління, частота обертання двигуна вентилятора скорочується. У холодну погоду, нагріте повітря буде потрапляти на ноги та вікна після того, як двигун нагрівся. У теплу погоду, охолоджене повітря буде рухатись на обличчя. Під час спекотної погоди "AUTO" режим здатний до рециркуляції до 85% внутрішнього повітря для швидкого охолодження.

 

"HI"

 

Двигун вентилятора працює з фіксованою високою швидкістю, щоб забезпечити максимальне нагрівання або охолодження. Є інтервал прискорення: приблизно 10 секунд перед тим, як двигун вентилятора досягає максимальної швидкості. Ця особливість дозволяє уникати раптових поривів теплого або холодного повітря. Коли система вимкнена або встановлена ​​в режим "LO", ця особливість не працює.

 

Розморожування вітрового скла

 

В цьому режимі повітря спрямоване на вітрове скло. Частина цього потоку повітря надходить на бічні вікна. Температура повинна бути встановлена ​​на 32 ° C для розморожування вітрового скла і бічних вікон.

 

Розморожування заднього вікна

 

Коли кнопка заднього обігрівача скла натиснута, струм буде текти до нагрівальних елементів обігрівача 10 хвилин. Після закінчення часу струм відключається автоматично, щоб зберегти акумулятор і паливо. 

 

Особливості роботи клімат-контролю взимку

 

В холодну пору року разом із падінням температури навколишнього середовища (а отже, і всієї системи кондиціонування в цілому), перетворення фреону з рідкого стану в газоподібний стає складнішим. Приблизно від позначки +5 ° C підвищується ймовірність, що у випарнику фреон не повністю перейде у газоподібний стан і подасться на компресор у вигляді рідини. А якщо рідкий фреон потрапить в поршневу камеру компресора - станеться гідроудар, компресор вийде з ладу.

 

Втім, не все так страшно. Адже автоматизована система автомобіля має захист: якщо є такий ризик, у вас не вийде включити кондиціонер за низької температури. Так, буде горіти індикатор роботи кондиціонера. Але сам кондиціонер фізично не включиться.

 

Навіть у найпростішій системі кондиціонування є як мінімум два датчика: температури навколишнього середовища і тиску фреону в системі. Якщо їх показники виходять за межі допустимих, кондиціонер не включиться. Інженери-конструктори подбали про те, щоб робота клімат-контролю взимку в автомобілі була не тільки комфортною, але і безпечною.

 

Як знизити навантаження на клімат-контроль взимку і продовжити його термін служби? 

 

Змініть салонний фільтр перед зимою. Особливо, якщо останнім часом ви помічаєте, що скла стали частіше пітніти. Новий салонний фільтр не тільки поліпшить вентиляцію салону, але і дозволить рідше включати обігрівач для видалення конденсату з внутрішньої сторони автоскла.

 

Варто придбати засоби від запотівання. Переважно вони недорогі і прості у використанні, але дозволять уникнути проблеми систематичного запотівання скла в регіонах з підвищеною вологістю повітря.

 

Покладіть поглинаючий килимок. Взимку в салон авто на взуття заноситься багато снігу. Він тане і перетворюється у вологу, яка випаровується і в наслідок любить конденсуватися на склі.  Килимок певною мірою нівелює це явище.