BMW F10 X-drive: заклинив двигун, демонтаж і пошук несправності

AvtoAd

20/04/2021
BMW F10 X-drive: заклинив двигун, демонтаж і пошук несправності

Власникові автомобіля BMW F10 X-drive дуже не пощастило : двигун раптово заглох посеред дороги. Довелось викликати евакуатор і терміново транспортувати його на СТО. Авто не заводиться, мотор не працює взагалі. 

 

Після візуально огляду майстер виявив, що двигун заклинило. 

 

Ставимо автомобіль на підіймач.

 

Знімаємо вихлопну трубу.  

 

 

Демонтуємо передні колеса.

 

 

 

Далі – відкручуємо нижні ричаги. 

 

 

 

Знімаємо дві пів осі.

 

 

 

 

У цьому автомобілі вони різної довжини: права довша, ліва – коротша.

 

 

 

На лівій пів осі виявлено ушкоджений пороховик – рекомендуємо власникові його замінити. До слова, розірваний пороховик може спричинити серйозні пошкодження автомобіля, аж до проблем у двигуні. Детальніше про це читайте на нашому сайті тут

 

 

Далі від’єднуємо провід - будемо знімати задній кардан. Але перед цим не забуваємо ставити на нього мітки, щоб при монтажі повернути у попереднє положення. 

 

 

 

Знімаємо кріплення коробки передач

 

 

Демонтуємо передній кардан, також не забуваємо попередньо ставити мітки.

 

 

 

Відкручуємо кріплення і демонтовуємо систему охолодження коробки автомату. Перед цим ставимо піддон – тектиме мастило. Тому, коли стечуть залишки мастила, ставимо заглушки на отвір коробки, а також на патрубки. 

 

 

Знімаємо кріплення вихлопної системи, яке прикручене до коробки передач. 

 

 

 

Знімаємо саму коробку, відкрутивши кріплення. 

 

 

З допомогою подовжувачів відкручуємо верхні болти коробки. 

 

 

Як бачимо, зняти коробку передач – не дуже легка справа, одному тут важко впоратись. Потрібна підмога. 

 

 

Ми зняли її для того, щоб отримати доступ до двигуна й полегшити його демонтаж. 

 

 

На шляху – гідротрансформатор. Його також демонтуємо. Обережно, попри відносно невеликий розмір він у цьому автомобілі дуже важкий! 

 

 

Отже, ми полегшили доступ до двигуна автомобіля, тепер можемо опустити його. Продовжуємо демонтаж під капотом. Насамперед від’єднуємо датчик наддуву повітря. 

 

 

Далі – від’єднуємо кріплення та демонтовуємо патрубки картерних газів. 

 

 

Знімаємо ще один патрубок - впускний. 

 

 

 

Після цього нам потрібно спустити фреон, щоб без перешкод відкрутити патрубки кондиціонера від компресора. Для цього використовуємо спеціальний апарат для спускання фреону. 

 

 

Його під'єднують до патрубка кондиціонера. 

 

 

Уважно стежимо за показниками.

 

 

 

Готово! Тепер патрубок кондиціонера можна спокійно від'єднувати в автомобілі. 

 

 

Далі займемось патрубками системи охолодження (їх ще називають антифризними).

 

 

Підготуємось заздалегідь до того, щоб злити залишки антифризу у тару. 

 

 

Знову підіймаємо автомобіль. Знімаємо вихідний патрубок турбіни. Добираємось до шківу. 

 

 

Приєднуємо спеціальний ремінь до місця з'єднання коробки передач. Протягуємо його і закріпляємо на двигуні попереду. Після цього автомобіль опускаємо.

 

 

Прикріпляємо гак. Витягуємо від'єднаний двигун за допомогою спеціального підйомного крану.

 

 

У нашій СТО ми користуємось ось цим обладнанням. 

 

 

Найвідповідальніший момент...

 

 

... ще трохи зусиль... і демонтаж двигуна завершено! 

 

 

Тепер шукаємо причину несправності. Візуально двигун неушкоджений і виглядає цілком робочим. Чому ж тоді відсутній рух механізмів?. 

 

 

Знімаємо піддон двигуна за допомогою гвинтоверта. При огляді стружки у мастилі не виявляємо - і це добрий знак, який свідчить, що у моторі радше за все немає сильно пошкоджених деталей. 

 

 

Шукаємо далі. Знімаємо мастильну помпу.

 

 

Вона також без ушкоджень.

 

 

Перевіряємо шатун 4-го циліндра. І ось тут - так! Ми нарешті бачимо причину нашої проблеми: фактично він "приварився" до колінвалу. Це сталося радше за все через мастильне голодування двигуна. 

 

 

Чому ж мотор "голодує" і чи є у ньому ще несправності?  Про це розповімо на нашому сайті скоро. А після дефектування двигуна ми з автовласником приймемо правильне рішення: або ремонтуємо двигун, або ж, якщо це недоцільно з фінансових міркувань, діємо кардинально. Усе залежить від стану двигуна. І якщо там все зовсім погано - будемо проводити його заміну. 

 

Про подальшу долю цього авто читайте у наступних публікаціях. 

 

АВТОРИ:

Сергій РОМАНІВ, автомобільний фахівець

Ірина ЛЬВОВА, журналіст