Луснув пороховик шруса: чим це загрожує?

AvtoAd

30/03/2021
Луснув пороховик шруса: чим це загрожує?

Ось така "краса" побувала у нашій СТО. При усуненні інших несправностей автомобіля Jeep 4X4 limited виявили ще й вщент пошкоджений пороховик шруса заднього лівого колеса. Автовласник не підозрював, що є така проблема. Чим же вона загрожує і як довго можна її ігнорувати? 

 

Пороховик - це захисний чохол, того чи іншого елемента підвіски. На автівках його також встановлюють  на шрусі ("гранаті"), кермовій рейці - словом, тих механізмах, куди можуть потрапити бруд, вода та інші "сюрпризи" доріг. Там, де потрібно захистити шарніри, сальники від несприятливого впливу - без пороховика не обійтись.

 

На жаль, деякі водії взагалі не помічають цих елементів. І коли пороховики рвуться, продовжують їздити. Що у результаті? "Летить" весь вузол. Полінуєтесь змінити пороховик - вже через 500 - 1000 км пробігу ризикуєте приїхати на СТО, щоб замінити цілу систему, а це - зовсім інші гроші й термін ремонту. 

 

Що маємо в нашому випадку? Гумовий еластичний елемент - пороховик, який повинен забезпечувати герметичну роботу шруса (гранати), луснув. Бруд і порох з дороги потрапили до кульково-шарнірного з'єднання. При роботі шруса чуємо потріскування. При такій експлуатації він дуже швидко виходить з ладу.

 

Також небезпечно їздити із пошкодженим пороховиком кульової опори. Треба знати, що кульова опора  - це сполучна частина, яка дозволяє закріпленим на ній елементів обертатися в декількох площинах. Зазвичай одна частина кріпиться жорстко, а ось друга - рухомо. Пристрій доволі простий і надійний, адже витримує великі навантаження. Складається він з металевого стрижня ("пальця") із кулеподібним наконечником з одного боку і різбленням - з іншого. Металевий циліндричний корпус з одного боку має вузький отвір, з іншого - широкий. Тут також є полімерна вкладка і притискна шайба (по суті, "дно" опори). Рветься і тріскає пороховик - пісок, бруд, сміття опиняються в шарнірному з'єднанні.  Ви чуєте характерний стукіт і срипіння, хруст, клацання. Полімерна вставка швидко виходить з ладу, а "палець" починає рухи. Якщо коротко - ваша опора просто вбивється зісередини. І все - через ось цей "неважливий" на думку деяких пороховик.  У кращому випадку вже через 200 - 300 км після прориву вам таки доведеться їхати на СТО.  

 

Порада: замінюйте пороховики на перевірених станціях, адже при заміні потрібно буде знімати (частково або повністю) весь вузол. Якщо це робити неправильно, то можна пошкодити весь вузол. У нефахових майстрів легко розбиваються кульові, кермові наконечники, можна до всього пошкодити і "гранату" (штрус). 

 

В ідеальному випадку виробники розраховують, що пороховик повинен відпрацювати весь термін служби вузла або деталі, яку він захищає. Для прикладу, на рульовій рейці він мав би проходити 150 тис. км, на шрусі 100 - 120 тис.км, на кульовій  70 - 100 тис. Але це лише теорія і сподівання інженерів. Практика показує, що при поганому дорожньому покритті, нечищених дорогах взимку, їзді по щебеню чи болоті пошкодження відбувається доволі швидко. І чим швидше ви заміните пороховик - тим більше шансів продовжити роботу самої системи, не "убивши" її. 

 

АВТОРИ: 

Дмитро Євдокименко, автофахівець

Ірина Львова, журналіст