Металева стружка і пил у піддоні коробки автоматичної трансмісії: звідки і як позбутися?

AvtoAd

12/03/2021
Металева стружка і пил у піддоні коробки автоматичної трансмісії: звідки і як позбутися?

Під час заміни мастила у піддоні коробки автоматичної трансмісії (її зазвичай називають АКПП) можна виявити металеву стружку або ж невеликий пил чи "блискітки". Звідки вони беруться, що є нормою, а що свідчить про проблеми в роботі автомобіля? 

 

Якщо в мастилі АКПП дійсно присутні металеві частки, які намагнічуються (сталь), це найчастіше свідчить про зношення або поломку металевих деталей. Це можуть бути зубці, корпуси кошиків, сталеві диски фракційного пакету тощо. 

 

Якщо в мастилі (зазвичай на поверхні) добре помітні "алюмінієві" або "мідні" розводи, схожі на плями, або ж невелика кількість мікроблискіток на дні піддона, то ситуація загалом є нормальною. Адже так чи інакше металеві деталі при експлуатації зношуються і часточки  металевого пилу потрапляють з мастилом у піддон АКПП. 

 

Втім, майстри кажуть, що мідний чи латунний мікропил іноді свідчить про зношення опорних втулок, тому не можна виключати і таку проблему. 

 

Також у піддоні можна виявити так званий "мастильний мул". Це говорить про те, що потрібно частіше змінювати мастило.

 

Що маємо? 

 

Атомобіль Mercedes-Benz GLS 350 350d, власник якого звернувся за плановою перевіркою АКПП (на наявність у ній стружки) та заміною мастила. 

 

Що робимо? 

 

Піднімаємо автомобіль, щоб добратися до піддону АКПП. 

 

 

Зливаємо мастило через випускний корок. 

 

 

Акуратно знімаємо піддон (тут є 8 гвинтів), пам'ятаючи, що у ньому є залишки мастила - і насправді немала кількість. 

 

 

Зливаємо мастило, превіряємо піддон на наявність стружки та мікростружки. 

 

 

Що бачимо? У нашому випадку виявлено невелика кількість пилу, без великих часточок металу. 

 

 

 

Ось так виглядає мікропил у мастилі. Схоже на новорічні блискітки, але святкового настрою ця "краса" аж ніяк не додає. 

 

 

Ретельно чистимо піддон за допомогою розчинника, позбуваючись мікростружки, та просушуємо компресором. 

 

 

Гідроблок також потребує очищення від залишків мастила за допомогою спеціальних очисників. Тут на металевій поверхні є зовсім невелика кількість мікростружки, хоча вона і не відразу помітна. 

 

 

Ставимо очищений піддон на місце, закріплюємо. 

 

 

Проводимо заміну мастила за допомогою спеціального бачка для накачування. 

 

 

Що це означає? 

 

Відповідальний власник - здоровий автомобіль. Мікростружка в піддоні коробки АКПП виявлена у невеликій кількості, а отже за справність системи можна не хвилюватись. Сміття та гострих уламків немає, стружок пластику чи текстоліту - також. Відтак, автомобіль справний і подальшого розбору не потребує. 

 

Що варто знати? 

 

Якщо на магнітах піддону АКПП ви бачите щось схоже на таке - це недобре. Навіть дуже недобре. 

 

 

Гострі уламки металу часто сигналізують про зношення планетарної шестерні, розбитий підшипник, зношені сателіти редуктора АКПП. У всіх цих випадках вузол доведеться знімати з машини для подальшого розбору та ремонту. Крім того, на магнітах іноді можна виявити маленькі ролики - шукайте зруйнований роликовий підшипник. Якщо ж майстер виявляє фрикційні стружки - шукайте причину в несправному гідротрансформаторі. 

 

Головне, про що треба пам'ятати - це про вчасну заміну мастила і терміни технічного обслуговування вашого авто.