Заміна фреону: тонкощі і нюанси

AvtoAd

25/06/2021
Заміна фреону: тонкощі і нюанси

Система кондиціонування не буде працювати, якщо в ній недостатньо фреону. Кондиціонер перегріється, а це призведе до несправності компресора або всього обладнання в цілому.

 

Фахівці кажуть, ідеальний варіант - заповнювати необхідний обсяг фреону раз на рік, а для нових автівок - раз на три роки. Особливо це актуально у весняно-літній період. На СТО перевіряють герметичність самої системи на витік фреону з неї, а також заміну фільтру рециркуляції повітря і заміну салонного фільтра. 

 

Сигнали, які свідчать, що фреон закінчується:  

  • кондиціонер погано холодить повітря;
  • не охолоджує зовсім;
  • на трубках з холодоагентом з'явилося мастило;
  •  іній у внутрішньому блоці.

 

Треба знати, що ля всіх гумових шлангів (адже вони пористі) передбачений максимальний допуск на витік фреону - до 10%. Тому нескладно підрахувати можливі щорічні втрати фреону в кондиціонері машини за припустимими нормами виробника. Якщо це, наприклад, 525 г, то щорічно витоку можуть становити до 50 г. Тобто, якщо не дозаправляти кондиціонер чотири роки, холодоагенту там може залишитися близько 300 м. Це небезпечно, адже погіршується ефективність охолодження, система працює при більшому навантаженні, в ній циркулює менше мастила.

 

 

Також потрібно зауважити, що фреон застосовуєтьсяразом  з мастилом, яке розчиняється в його складі й циркулює по системі. Якщо фреону буде мало, то і мастила також.  А це дуже небезпечно, особливо для поршня компресора кондиціонера. 

 

Який фреон використовують в кондиціонері та скільки його потрібно?

 

Однозначної відповіді на це питання немає, адже кожен автомобіль має свої критерії заправки. Одні вимагають кілограм, інші двісті грам. Необхідні цифри по фреону і маслу для системи кондиціонування можна знайти під капотом автомобіля. На наклейці вказано необхідну кількість масла і фреону. 

 

Чи допоможе спрей? 

 

Деякі автотвласники купують на авторинках аерозольні балончики і дозаправляють системи фреоном самостійно. Чи припустимий такий варіант?  Фахівці кажуть, що ні. Дозаправлення системи самостійно, навмання (без відкачування і контролю фреону в системі) може призвести до його надлишку. А тому він не встигатиме випаровуватися в радіаторі-випарнику і може потрапити в компресор в рідкому вигляді. Це призведе до гідроударів, руйнування компресора кондиціонера. Ремонт - дорого. То чи не краще подбати про заміну фреону на СТО вже зараз, якщо ви протермінували з цим питанням? Адже попереду - спека. І несправна система кондиціонування - це катастрофа...