Втрата потужності двигуна Toyota Camry 30: котушка свічки запалювання вийшла з ладу

AvtoAd

14/05/2021
Втрата потужності двигуна Toyota Camry 30: котушка свічки запалювання вийшла з ладу

Втрата потужності двигуна Toyota Camry - з такою скаргою звернувся на СТО автовласник. При цьому коду помилки при діагностуванні виявлено не було. Шукатимемо причину.

 

Загалом є чимало факторів, через які двигун втрачає свою потужність, особливо при прискоренні. Найпоширеніші з них такі:

 

  • Механічні: низька компресія в двигуні, засмічений паливний фільтр, брудний повітряний фільтр, засмічений випускний колектор.
  • Несправність датчиків: датчик положення розподільного валу, кисневий датчик (лямбда-зонд), датчик колінчастого валу.
  • Проблема з форсунками, паливною помпою, погані свічки запалювання.

 

У нашому випадку після візуального огляду ми насамперед будемо перевіряти паливну помпу - ймовірно, проблема у ній. Функція цього механізму в том, щоб брати паливо з бензобака і перекачувати його у двигун. Паливний насос забезпечує подачу палива під потрібним тиском, для максимальної продуктивності двигуна. Якщо він виходить з ладу, то виникають проблеми з потужністю двигуна і прискоренням автомобіля.

 

В автомобілі Toyota Camry паливна помпа знаходиться під заднім сидінням. Однак, ми почнемо з того, що відкриємо капот, знімемо захисну пластикову кришку і демонтуємо корпус повітряного фільтра. 

 

 

Ось він після демонтажу: 

 

 

Демонтаж потрібен для того, щоб отримати доступ до трубок подачі палива - нам важливо перевірити їхній стан.

 

 

При огляді ми з'ясували, що з ними все гаразд, проте знайшли іншу несправність - з-під клапанної кришки підтікає мастило.

 

 

Воно потрапляє на свічку запалення, що позначається на якості її роботи, а відповідно - і на потужності двигуна. Так що причина втрати потужності двигуна може бути якраз у цьому. 

 

 

Все ж таки помпу ми мусимо перевірити також, щоб дізнатися, чи добре вона працює. Як вже зазначалося, паливна помпа у цьому авто знаходиться під заднім сидінням, тому знімаємо його. 

 

 

При візуальному огляді пошкоджень паливної помпи не виявляємо. 

 

 

Будемо проводити заміри тиску. Для цього у нас є спеціальний набір, який дозволяє перевірити тиск помпи, продуктивність помпи, витік, засміченість паливного фільтру та працездатності регулятора тиску. 

 

 

Підключаємо манометр помпи. 

 

Важливо: Перед розгерметизацією паливної системи автомобіля необхідно скинути тиск з паливної рампи.
Для перевірки бензинової помпи треба підключити манометр до паливної рампи, перекрити зливну магістраль і короткочасно включити помпу. При цьому манометр повинен показати тиск не менше 6,0 атм. Для перевірки регулятора тиску підключаємо манометр до паливної рампи, запускаємо двигун, тиск повинен бути близько 2,7 атм. Але при цьому також бажано звіритися з даними виробника автомобіля, оскільки можуть бути нюанси.  Далі відключаємо вакуумний шланг від регулятора тиску. При справному регуляторі тиск повинен збільшитися на 0,6 атм.

 

 

У нас все добре - параметри не порушені, отже паливна помпа справна. 

 

Після того, як ми прочистили котушки свічок запалювання і протестували автомобіль в русі, проблема зникла - двигун працює рівномірно, падіння тиску не виявлено. 

 

 

Важливо розуміти, що свічки запалювання є ключовим компонентом двигунів внутрішнього згоряння. Якщо свічки запалювання вийшли з ладу, то продуктивність двигуна знижується. Після того як котушка запалювання посилає електричний імпульс на свічки запалювання, вони передають цей імпульс у вигляді електричної іскри в камеру згоряння, так що паливно-повітряна суміш запалюється електричною іскрою. Несправність котушки запалювання - досить серйозна проблема. 
Котушки запалювання є електронним елементом управління, який перетворює 12 вольт енергії, що виробляється автомобілем, в 20 000 вольт. Ця напруга власне і потрібна, щоб створити електричну іскру, яка запалює повітряно-паливну суміш. Зрозуміло, що якщо котушка несправна, знижується потужність двигуна і автомобіль не може розігнатися.

 

 

Крім того, ми рекомендуємо водієві заміну якнайшвидше прокладки клапанної кришки, оскільки підтікання мастила з часом буде відбуватися знову. Наразі все відбулося лише його потраплянням на котушку свічки запалювання, але вже за короткий термін можуть виникнути значно серйозніші проблеми. 

 

 

Автори: 

Дмитро Сороківський, автофахівець 

Ірина Львова, журналіст