Rotate the screen

Встановлення прямоточного глушника. Який вибрати?

 Встановлення прямоточного глушника. Який вибрати?

Любителям “гарячої” їзди постійно не вистачає потужності. Вони намагаються вижати зі свого двигунв майже всьо, і кожна зайва “лошадка” для них на вагу золота. Коли можливості тюнінга двигуна і ходової вичерпані, настає черга тюнінга випускної системи.

Розміри труби і конструкція глушників в серійному автомобілі цілком відповідають кількості відпрацьованих газів, що виробляються двигуном в одиницю часу. Але як тільки звичайний двигун перетворився на “серце” агресивного “звіра” (будь то збільшення робочого об’єму або заміна розпредвала на спортивний), відразу збільшується викид газу, і стандартна вихлопна система просто перестає справлятися з покладеними на неї обов’язками. І тут власника “зарядженого” авто починає мучити питання: що він отримає від установки прямоточного глушника і який глушник слід вибрати?

Якщо звернутися до зарубіжної практики, то з’ясується, що фахівці в області вихлопних систем можуть отримати надбавку в потужності більше 12-15 “коней”. Це досягається заміною всіх частин вихлопної системи (“штани”, каталізатор, резонатор, крайня частина). Спортсмени отримують велику надбавку, але їх спортивний автомобіль матиме звуковий тиск близько 120 децибел. Певний глушник може дати надбавку і в 30 сил, але їздити по місту буде неможливо.

Виходячи з цього, тюнінг 16-клапанного мотора шляхом доопрацювання системи випуску відпрацьованих газів не найостанніша справа в його удосконаленні. У приватному варіанті можна обмежитися крайньою “банкою”, резонатором і більш просунутими “штаньми” (установка “павука” і “банки”). Заміна труб на труби більшого діаметру дасть надбавку, це неважко здійснити на дорожніх машинах. Установка цільного випускного колектора з рівною відстанню від випускних каналів головки до місця з’єднання з приймальною трубою додасть 5-7 “коней”.

Лідером на ринку прямоточних глушників є австрійська фірма Sebring. Її глушники відрізняються потужним, приємним звуком вихлопу. Крім того, ці глушники стануть знахідкою для тих, хто захоче отримати особливе звучання. Представники компанії без проблем налаштують звук, але за таку послугу доведеться викласти круглу суму. Отто Креш, один з інженерів компанії, в 1990 році утворив власне підприємство з виробництва прямоточних глушників – Remus. Цими “глушилками” обладналися майже всі Subaru Imprezа. Зараз Remus єдиний серйозний конкурент Sebring.

Pro-Sport також представляє на нашому ринку непогані вироби. Такі глушники більше підійдуть до вітчизняних автомобілів. Якщо ж ви хочете заощадити на глушнику, то PowerFul – самий підходящий для вас варіант. Зайвий “табун коней” у вас, звичайно, не з’явиться після установки такої “банки”, але звук буде непоганим.

А як же звук? Часто клієнти тюнінгових фірм хочуть за допомогою заміни глушника добитися “благородного” звучання мотора. Якщо вимоги до випускній системі не поширюються далі зміни “голосу”, то завдання істотно спрощується. Для таких цілей більше підходить глушник поглинального типу. Глушники типу резонатора гасять низькі частоти. Таким чином, варіюючи розміри, вміст і набір елементів, можна підібрати бажаний тембр звучання.

І наостанок одна порада: якщо ваша машина мало чим відрізняється від серійної по комплектації, не варто ставити “прямоток”. Це щонайменше смішно: на машині з “комариними” силами стоятиме глушник, розрахований на величезний “табун” жвавих “мустангів”.