Системи керування гальмами

AvtoAd

30/03/2019
Системи керування гальмами

Є декілька електронних систем, які допомагають водію в процесі гальмування. Найвідомішою серед них є антиблокувальна система гальм ABS, яка забезпечує стійкість автомобіля під час гальмування. Як правило, вона присутня у більшості сучасних автомобілів середнього і преміум класу.
Але крім ABS автовиробники комплектують автомобілі іншими електронними системами, які головним чином направлені на випередження реакції водія в момент натискання на педаль гальм.
Це дозволить скоротити час, який проходить від початку натискання на педаль до моменту спрацювання гальмівних колодок, і тим самим зменшити гальмівний шлях.

До таких систем відносяться:

  • EBD: Electronic brakeforce distribution – система розподілення гальмівних зусиль. Фактично вона є модернізованою системою ABS, яка не просто розблоковує колеса під час гальмування, а й точно регулює зусилля по натисканню коліс залежно від завантаженості осей автомобіля та ступеня зчеплення коліс із дорогою. Прототипами такої системи є «класична» система ABS, а також механічний регулятор тиску на задню вісь автомобіля, який присутній у багатьох автомобілях випуску 90 років минулого століття – в тому числі ВАЗ 2108. Завдяки використанню такої системи забезпечиться не тільки стійкість автомобіля, а й продовжується строк служби деталей гальмівної системи.
  • BA: Break assist – система допомоги при гальмуванні. Вона самостійно підвищує тиск у гальмівній системі до максимуму у разі різкого гальмування навіть тоді, якщо водій не до кінця натискає педаль гальм. Таким чином система допоможе водію швидко загальмувати, навіть якщо водій не встигне оперативно зреагувати на критичну ситуацію на дорозі.
  • DBC: Dynamic Brake Control – система динамічного гальмування. Вона під час різкого натискання на педаль гальм одразу створює максимальний тиск гальмівної рідини, тому автомобіль починає різко гальмувати не чекаючи, поки водій до кінця натисне на гальма.
  • EBS: Electronic Breaking System – електронна система гальмування. Вона дозволяє точно визначати зусилля водія по натисканню на педаль гальм, і відповідно до цього активувати системи BA та DBC. При цьому така система працює подібно до давача положення дросельної заслінки, тобто визначає положення педалі гальм на основі показів потенціометра. Тоді сила натискання на педаль визначається як швидкість зміни опору потенціометра за одиницю часу.

 

Джерело: https://nrpk.lviv.ua