Мокра справа: чи варто купувати утоплений автомобіль

AvtoAd

22/02/2021
Мокра справа: чи варто купувати утоплений автомобіль

Дешево! Це той аргумент, який найчастіше спонукає покупця свідомо купувати втоплену машину.  

 

Що ж, якщо автівка була утоплена в прісній воді, а не солоній воді, якщо вона вчасно отримала якісну «реанімацію» - може служити роками. А якщо ні?

 

Треба розуміти, що купівля «потопельника» - це завжди ризик. Навіть якщо техніка на перший погляд здається справно, невідомо як вона почне поводитись вже за короткий термін. Можливо, вам доведеться замінювати все, що тільки можна: від електропроводки, електроніки й фільтрів до фар, обшивки салону, а то й двигуна, який почне жити власним життям. Кажуть, скупий платить двічі. А от власникові утопленого автомобіля, який хотів заощадити, можливо, доведеться переплатити у багато разів більше. Співчуваємо.

 

Але ще більше можна поспівчувати людині, яка купує «утопленика», не підозрюючи про це. Несумлінний продавець може бити себе в груди, розхвалюючи принади машини, але про те, що машина побувала у воді – сказати «забуде». На що слід звернути увагу, щоб не потрапити на гачок шахраїв?

 

Як розпізнати «потопельника»?

 

Іржа. Звичайно, її постараються приховати і максимально зачистити. Але навіть ретельно прибрані сліди корозії з’являться знову: за місяць, тиждень, ат о й за кілька днів. Ви побачите її на кузові, під капотом, навіть у самому двигуні. Купуючи авто, насамперед зверніть увагу на алюмінієві деталі. Бачите білі плями і сіруватий наліт? Не беріть. Чи, навпаки, ці деталі виблискують, мов новенькі, на тлі інших? Таке також може бути, адже продавці зачищують їх спеціальним розчином. Тому надмірна чистота і новизна алюмінієвих деталей також має вас насторожити.

 

Результат пошуку зображень за запитом автомобиль утопленник

 

Салон. Повністю позбутися наслідків затоплення неможливо. Уважно огляньте місця стиків. Підійміть оббивку, огляньте металеві деталі. Є іржа та бульбашки? Бачите корозію? Думайте, чи вам таке авто потрібне. Висувні деталі також уважно розглядаємо з ліхтариком. Якщо вам розповідають, що іржа у салоні взялась невідомо звідки – не вірте. Машина, якій менш як 10 років, вкрай рідко починає «гнити» сама по собі зсередини – це вже треба дуже постаратися, щоб довести її до такого стану.

 

Запах цвілі у салоні – теж насторожливий момент.  Так само як і різкий запах освіжувача повітря або ж інших хімічних речовин. Вам навіть можуть розповідати, що неуважна дружина розбила тут, у салоні, цілий флакон улюбленої «Шанелі №5» – і стійкий аромат французьких парфумів ніяк не вивітриться. Але такі пояснення (особливо, якщо ви бачите й інші ознаки утоплення) навряд чи звучать переконливо.

 

Фари. Вода (особливо солона) майже завжди залишає сліди на відбивачах фар. Звичайно, їх можуть і замінити на нові, і трапляється це досить часто.

 

Підозріло чисті та нові «витратні матеріали». Не часто перед продажем автомобіля продавець міняє мастило, фільтри, гальмівну рідину. Але у випадку з «утоплеником» це стає необхідністю. Мутний колір масла з білими вкрапленнями, сліди заміни вузлів гальмівної системи - зверніть увагу на це при огляді також.

 

Результат пошуку зображень за запитом автомобиль утопленник

 

Що показує тест-драйв?

 

Сядьте на водійське місце і запустіть двигун, закривши двері та вікна. Включіть на максимум обігрів.  В утопленій машині зазвичай після цього починають потіти вікна або навіть приладова панель. Часто волога з’являється також на килимку.

 

Добре послухайте, як працюють підшипники. Чуєте гудіння? Цілком ймовірно, що вода розмила мастило. Так само можуть працювати із зайвими звуками кондиціонер, генератор та інші агрегати.

 

В ідеалі треба проїхати на автомобілі кілька кілометрів – якщо є така можливість. Дуже часто під час їзди і спливають всі дрібні нюанси, які вказують, що машина побувала у воді. І насамперед про це сигналізують «цвіркуни», якщо мокра проводка була погано прочищена і висушена. Несправна робота приборів на панелі, провали і нерівна робота на холостих, двигун «троїть» – також вірний знак того, що ви сидите за кермом «потопельника».

 

Перевіряємо номери за базою VIN

 

Якщо ви купуєте автомобіль з Європи, варто перевірити його за базою VIN-номерів. Законодавство зобов’язує продавця повідомляти про технічний стан автомобіля і більшість цих правил дотримуються, боячись величезних штрафів за шахрайство. Хоча, звісно, і тут можуть бути свої сюрпризи.

 

З Американськими та Японськими автівками трохи складніше – їх не так просто перевірити. Повені та урагани в США, цунамі в Японії – ті природні катаклізми, які змушують тамтешніх власників замінювати свої автівки. І, на жаль, на український ринок «потопельники» з цих країн потрапляють доволі часто. Ситуація також ускладнюється тим, що обережні дилери воліють спочатку відновлювати такі автомобілі в Литві, Польщі, Білорусі чи інших країнах, оформлюючи відповідні документи. Досвічені фахівці автомобільної справи добре знають такі схеми, то ж ви можете і не здогадуватись, що машина напряму йде до вас з Японії чи США.  

 

На жаль, в автомобільній сфері багато шахраїв, і на ринок часто потрапляють автомобілі не кращої якості. Добре, якщо за низькою ціною. Але продавець може свідомо «накрутити» ціну навіть і за «потопельника». А виявити його після професійного відновлення самостійно майже неможливо. І це вже зовсім прикро для нового власника.

 

Результат пошуку зображень за запитом автомобиль утопленник

 

Втішний момент: якщо автівка побувала у прісній воді й була якісно відновлена в майстерні – все може бути не так вже й погано. (Детальніше про різницю між автомобілями, втопленими у прісній і солоних водах читайте тут).

 

В будь-якому випадку треба знати, що купувати втоплений автомобіль доволі ризиковано, оскільки невідомо, які деталі та коли були замінені. А найгірше, що наслідки втоплення проявляються не відразу. Проблеми можуть з’явитися навіть за кілька місяців, причому в тому місці, де ви взагалі не очікуєте. Зважте, чи ця морока вам потрібна.