Rotate the screen

Інтеркулер його види та принцип роботи

 Інтеркулер його види та принцип роботи

У двигунах, обладнаних турбонаддувом, всмоктуване повітря стискається зі збільшенням щільності. Разом з тим, термодинамічний ефект від стиснення повітря призводить до збільшення температури до 200 ° С. Цьому сприяє і сам турбокомпресор, що нагрівається відпрацьованими газами. При нагріванні щільність повітря знижується і відповідно знижується тиск наддуву. У бензинових двигунах, крім цього, гаряче повітря збільшує ймовірність настання детонації, а у відпрацьованих газах у великій кількості утворюються оксиди азоту

Для охолодження, що надходить від турбокомпресора повітря, застосовується інтеркулер (intercooler, дослівно – проміжний охолоджувач, інша назва – охолоджувач наддувочного повітря). Інтеркулер забезпечує охолодження повітря до 50-60 ° С, чим досягається краще наповнення циліндрів і відповідно збільшується потужність двигуна.

Як показує практика, зниження температури наддувочного повітря на 10 ° С дає близько 3% приросту потужності. При цьому горіння паливно-повітряної суміші стає більш ефективним, підвищується паливна економічність і зниження шкідливих викидів. В цілому ефект від використання інтеркулера становить порядку 20% підвищення потужності двигуна.

Але не все так гладко із застосуванням інтеркулера. Охолоджуючи наддувочного повітря, інтеркулер створює перешкоду для цього повітря, а значить, знижується тиск наддуву. Тому интеркулер в системі турбонаддуву це завжди компроміс ефекту і втрат для досягнення цього ефекту.

Створення інтеркулера для потреб конкретного двигуна полягає у визначенні безлічі конструктивних параметрів: фронтальна площа теплообмінника, внутрішнє прохідний перетин, внутрішній обсяг, товщина теплообмінника, напрямок потоку в теплообміннику і ряд інших.

– Інтеркулер водяного типу має ряд незаперечних переваг, у порівнянні з повітряним побратимом. Завдяки своїй компактності водяний охолоджувач може бути встановлений в будь-якому вільному місці в підкапотному просторі. Вода (охолоджуюча рідина) відводить тепло більш інтенсивно, тому ефективність водяного интеркулера значно вище. Правда, при нагріванні рідини потрібно більше часу для охолодження.

За всі переваги доводиться розплачуватися досить складною конструкцією інтеркулера, яка крім водяного теплообмінника включає повітряний радіатор, водяний насос, систему патрубків, електронний блок керування. Разом з системою охолодження двигуна вони утворюють двоконтурну систему охолодження.

Внаслідок складності конструкції система охолодження наддувочного повітря водяного типу застосовується досить рідко, у випадках, коли повітряний охолоджувач застосувати неможливо. Наприклад, водяний охолоджувач наддувочного повітря застосовується на деяких двигунах TSI.