Головний гальмівний циліндр: як дізнатись, що він вийшов з ладу

AvtoAd

24/05/2021
Головний гальмівний циліндр: як дізнатись, що він вийшов з ладу

 

Головний гальмівний циліндр (ГГЦ) - центральний конструктивний елемент робочої гальмівної системи. Він перетворює зусилля, що прикладається до педалі гальма, в гідравлічний тиск в гальмівній системі. Робота головного гальмівного циліндра заснована на властивості гальмівної рідини, не стискатися під дією зовнішніх сил.

 

На сучасних автомобілях встановлюється двосекційний головний гальмівний циліндр. Кожна із секцій обслуговує свій гідравлічний контур. Для передньопривідних автомобілів один з контурів об'єднує, як правило, гальмівні механізми правого переднього і лівого заднього коліс, другий - лівого переднього і правого заднього коліс. У задньопривідних автомобілях робоча гальмівна система побудована дещо інакше. Перший контур обслуговує гальма передніх коліс, другий - задніх коліс.

 

 

Головний гальмівний циліндр закріплений на кришці вакуумного підсилювача гальм. Над циліндром розташований двосекційний бачок з запасом гальмівної рідини, який з'єднується з секціями головного циліндра через компенсаційні та перепускні отвори. Бачок служить для поповнення рідини в гальмівній системі в разі невеликих її втрат (витоку, випаровування). Стінки бачка прозорі, на них виконані контрольні мітки, що дозволяє візуально відслідковувати рівень гальмівної рідини. У бачку також встановлюється датчик рівня гальмівної рідини. При падінні рівня гальмівної рідини нижче встановленого на панелі приладів загоряється сигнальна лампа.

 

Основні ознаки несправності ГГЦ: 

  • Повільне, неефективне гальмування. 
  • Занадто "туга" або "важка" педаль гальма. 
  • Занадто короткий хід педалі гальма. 
  • При натисканні на педаль гальма в кінці ходу провалюється. 
  • Гальмівні колодки не відводяться від дисків або барабанів. 
  • Нерівномірне гальмування.

 

 

Якщо в одному з контурів станеться витік гальмівної рідини, інший контур буде продовжувати працювати. Наприклад, при витоку в першому контурі перший поршень безперешкодно переміститися по циліндру до зіткнення з другим поршнем. Другий поршень починає переміщатися, забезпечуючи спрацьовування гальмівних механізмів у другому контурі.

 

При витоку в другому контурі, робота головного гальмівного циліндра відбувається дещо інакше. Рух першого поршня втягує в рух другий поршень, яка не зустрічає перешкод на своєму шляху. Він рухається до досягнення упором торця корпусу циліндра. Після чого тиск в першому контурі починає рости, забезпечуючи гальмування автомобіля.

 

Попри те, що хід педалі гальма при витоку рідини дещо збільшується, гальмування буде достатньо ефективним. Це дає водіям оманливе відчуття, що несправність не є серйозною і ще можна їздити. Між тим, жарти із гальмівною системою можуть дорого коштувати - це зрозуміло кожному. Не ризикуйте, при першій підозрі на проблему звертайтесь до фахівця. 

 

Детальніше про ремонт моторчика головного гальмівного циліндра читайте на нашому сайті тут