Rotate the screen

Як самому вибрати колісні диски

Як самому вибрати колісні диски

Рано чи пізно, хоча можливо і ніколи, вам, шановні автолюбителі, доведеться вибирати собі колісні диски. Але, судячи тому, що ви ще читаєте статтю, настав момент вибору потрібного комплекту дисків. Мабуть, почнемо з усіма відомих фактів. Існує три види колісних дисків:
штамповані;
литі;
ковані.
Найпопулярнішими є штамповані диски, свою популярність заслужили невеликою вартістю.
Наступні за популярністю – литі диски, вони легше, що покращує технічні характеристики авто. Литі диски, зі всяко можливим дизайном, автоматично підвищують «статус» вашої ластівки в очах знавців та й просто дилетантів. Але самі розумієте, ціна у них на порядок вищий, ніж у штампованих.
І найкрутіші і дорогі – це ковані диски. Через свою дорожнечу вони не особливо затребувані, але за всіма характеристиками мають найкращі показники. Ось основні параметри, з яким доведеться розібратися при виборі колісних дисків:
                                                                                   

R – це позначення монтажного діаметру в дюймах (наприклад R16);
PCD- позначення кількості отворів для кріплення диска і діаметр між центрами, мм (наприклад 5 * 112, де 5 – кількість отворів, 112 – діаметр між центрами);
ET – означає величину вильоту (виносу) диска, мм;
d – позначає діаметр маточинного отвору диска (винесення), мм.
B – позначає ширину обода диска, дюйми;
Як дізнатися якого діаметру потрібен диск?
Йдемо до машини, уважно дивимося на гуму, шукаємо такий напис: 185/65 R15.
R14, 15, 16, 17, 18, 19 і т. Д. – Це і є діаметр ваших коліс в дюймах.
Визначимо B (ширину обода диска). Важливо знати, що ширина обода диска повинна бути менше ширини шини на 25-30%. За засобами простих арифметичних дій визначимо ширину:
185 / 25,4 = 7,28; 7,28- (25%) = 5,43 і отримане число округляємо до найближчого значення із стандартного ряду, наприклад 6 дюймів.
Тепер визначимо кількість отворів для кріплення диска і PCD (діаметр між центрами). Автолюбителі, пам’ятайте, якщо у вас на колесі 10 болтів – це не означає, що їх реально 10! Швидше за все 4-5. Потрібно відкрутити обманки або зняти ковпаки і порахувати. Визначити PCD (діаметр між центрами) самостійно буде складніше. Вам потрібно озброїтися: штангенциркулем, лінійкою, рулеткою (можна й іншими засобами вимірювань), точніше прицілитися і виміряти з точністю до міліметра розмір від центру одного болта до центру протилежного.
ET (величина вильоту), дану величину потрібно дивитися по каталогу, в залежності від марки вашої машини. Хочеться звернути увагу на величину ET (виліт диска). Виліт повинен строго відповідати вимогам виробника і ніяке відхилення ні в яку сторону не може бути допустимим. Зміна вильоту диска на незначну величину, всього на пару міліметрів, позначиться на терміні служби підвіски, але це при найсприятливішій ситуації. Можуть трапиться речі набагато гірше. Висновок: дуже ретельно підходите до підбору дисків і не погоджуйтеся ні на які компроміси.
d (діаметр маточинного диска DIA) – це діаметр маточини з зазором, його теж можна виміряти самостійно, за допомогою лінійки або штангенциркуля. Ще звернемо увагу на те, що деякі діаметри центрового отвору досягаються за допомогою спеціальних пластикових, або металевих кілець, внутрішній діаметр яких відповідають діаметру маточини автомобіля.

 

Джерело: https://jak.magey.com.ua/articles/jak-samomu-vibrati-kolisni-diski.html