Заміна мастила в двигуні

AvtoAd

02/02/2021
Заміна мастила в двигуні

Мастило в моторі – одна з головних робочих рідин. Від його якості залежить  ступінь зносу елементів мотора. Адже мастило захищає поверхні суміжних деталей, зменшуючи силу тертя, і впливає на температуру їхнього нагрівання.

 

Мастило створює дуже тонку плівку в тій зоні, де контактують тертьові деталі вузлів двигуна. Якщо двигун працюватиме із сухими ділянками в цій зоні – він швидко вийде з ладу. Ось чому важливо проводити заміну мастила у двигуні регулярно.

 

Коли потрібна заміна мастила у двигуні?

 

Все дуже індивідуально для кожної марки автомобіля. У сервісній книжці переважно зазначають терміни заміни моторного мастила і дають рекомендації щодо його типу. Переважно заміну проводять через кожні 10 –  15 тис. км. пробігу. Але темний колір мастила – це сигнал, що слід провести його заміну якнайшвидше. 

 

Як часто міняти масло в двигуні - основні моменти. Коли треба міняти масло  в двигуні Моторне масло через який пробіг краще міняти

На жаль, несприятливі кліматичні умови та погана якість доріг також призводять до того, що заміну масла доводиться робити частіше, ніж передбачив виробник автомобіля. Зважте також на завантаженість автомобіля, час простою у корках, часті поїздки на короткі відстані, під час яких двигун не може достатньо розігрітись. Це також негативні фактори, які скорочують термін заміни масла у двигуні.

 

Як правильно вибрати мастило?

 

Загалом виділяють 3 види мастил: мінеральні, синтетичні та напівсинтетичні.

 

  • Мінеральні мають низьку стійкість до різких температурних перепадів.
  • Синтетичні, навпаки, розраховані для автомобілів, які експлуатуються в нестійких кліматичних зонах. Однак, для старих автівок зі зношеними двигунами вони не підходять.
  • Напівсинтетичні мастила є універсальними, адже вони довго зберігають чистоту мотору і придатні для будь-якої місцевості.

 

Втім, серед великого розмаїття моторних мастил доволі важко зробити правильний вибір самостійно. Тому краще порадитись з професіоналами, які дадуть фахові рекомендації власне для вашого автомобіля.

 

Заміна мастила через зливну пробку

 

Відпрацьоване масло зливається з отвору знизу картера, зливну пробку. У цьому випадку мастило зливається під тиском від власної ваги. Також відбувається змивання стружки та шлаку. При цьому традиційному методі заміни масла виконується огляд днища автомобіля – таким чином виявляють будь-які несправності.

 

Замена масла двигателя Kia Sorento своими руками

 

Заміна мастила вакуумним чином

 

Цей експрес-метод дозволяє замінити масло у двигуні за коротший проміжок часу. Автомобіль не потрібно поміщати на естакаду, зливна пробка не відкручується. Видалення мастила виконується через отвір, призначений для щупа перевірки рівня рідини.

 

Старе, відпрацьоване мастило відкачується тільки в нагрітому стані – для цього заводиться двигун і рідина доводиться до робочої температури. Нагріта робоча рідина набуває в’язкості. Потім масляний щуп дістається, а в його отвір вставляється трубка для відкачування. Її встановлюють до максимального рівня і підключають відкачувальну установку, всередині якої створюється знижений тиск.

 

Цей вакуум забезпечується насосом – ручним або з електроприводом. Саме коштом розрідженого тиску рідина піднімається всередину встановленої місткості. Відстежується обсяг мастила, що підлягає видаленню, після чого установка від’єднується, а відпрацьована рідина зливається з бака.

 

Чи завжди потрібно замінювати масляний фільтр при заміні моторного мастила?

 

Так. Щоразу при  заміні моторного мастила потрібно забезпечувати заміну і масляного фільтра. Адже засмічений масляний фільтр працює неефективно. Зазвичай фільтр забруднюється через 8  – 10 тис. км пробігу. Мастило при цьому перестає очищатися і, відповідно, це призводить до швидкого зношення двигуна.  

 

Чи завжди потрібно промивати двигун при заміні мастила?

 

Ні. Промивання двигуна – процес нетривалий і не завжди потрібний. Але є випадки, коли без нього не обійтися.

 

Якщо ви придбали вживаний автомобіль, ви не можете достовірно знати, яке мастило у ньому використовували. А змішувати нове мастило із залишками іншого (особливо, якщо вони різного типу) вкрай небажано. Тому промивання у цьому випадку необхідне. Знадобиться воно і тоді, якщо ви вирішили перейти з мастила низького класу на вищий. А також слід промити двигун, якщо мастило з тих чи інших причин змішалось з іншими рідинами.

 

Важливо!

 

Візьміть за правило будь-яку поїздку розпочинати з перевірки рівня мастила. При цьому проконтролюйте, щоб автомобіль стояв на рівній поверхні, інакше може статися помилка в діагностиці. Замір проводиться за допомогою контрольно-вимірювального щупа. Позначка мастила повинна бути між значеннями min та max.