Особливості сигнальної напруги в роботі широкосмугових лямбда-зондів

AvtoAd

02/02/2021
Особливості сигнальної напруги в роботі широкосмугових лямбда-зондів

Найсучасніше рішення – широкосмуговий лямбда-зонд (його ще називають «датчик повітря-паливо»). Він вимірює склад паливно-повітряної суміші у всьому діапазоні по величині та напрямку струму в складному чутливому елементі.

 

Широкосмугові датчики використовують на бензинових двигунах, які працюють на «бідній» паливній суміші, а також на бензинових двигунах із прямим впорскуванням. А ще – на дизельних двигунах, оскільки вони здатні точно вимірювати склад паливно-повітряної суміші.

 

Робоча температура

 

Робоча температура широкосмугового лямбда-зонду становить 650 градусів за Цельсієм. Важливо пам’ятати, що умовою правильної роботи зонду є його розігрівання до відповідної температури.

 

Отримуючи дані від кисневих датчиків, ЕБУ постійно регулює подачу палива відносно кількості повітря, яке поступає до циліндрів. Оскільки кисневий датчик у випускній системі розташований на певній відстані від камер згоряння, то лямбда-регулювання буде далекою від ідеалу. На практиці ми бачимо, що склад паливно-повітряної суміші постійно відхиляється від лямбди (тобто, від одиниці) на кілька відсотків в той чи інший бік приблизно один-два рази на секунду.

 

Особливості широкосмугового лямбда-зонду

 

Цікава особливість широкосмугового лямбда-зонду полягає у тому, що сигнальна напруга, яку він фіксує, є насправді вигаданою. А точно визначити цей сигнал можна лише за допомогою діагностичного приладу. Показник цього сигналу потрібно звірити з еталонним значенням від виробника. Для прикладу, напруга в 1,5 і в 3,3 Вольти може бути робочою – все залежить від конкретного датчика та автомобіля. Головне, щоб сигнал був постійним і незмінним, він повинен змінюватись лише при «збагаченні» або «збідненні» паливно-повітряної суміші.

 

Для цього можна впорснути до впускового колекора газ пропан або зняти з нього вакуумний шланг чи ущільнювач, щоб з’явилось «підсмоктування» повітря. При цьому «багата» паливно-повітряна суміш генерує зменшення сигнальної напруги, а «бідна» - навпаки, приводить до збільшення сигнальної напруги. Тобто, параметри суміші за показниками широкосмугового датчика змінюються дзеркально з короткостроковою паливною корекцією.

 

Основна відмінність широкосмугового зонда у порівнянні зі звичайним λ-зондом — це наявність двох цирконієвих комірок: сенсорної (комірки Нернста) і так званої помпової комірки. Вони розділені дифузійною камерою шириною від 0,01 до 0,05 мм.