Демонтаж турбокомпресора Alfa Romeo 159 1.9 jtd

AvtoAd
29/01/2022
Турбокомпресор – технічно складний механізм. Для його демонтажу та відновлення необхідні спеціальні знання та навички. Тому ремонт агрегату своїми руками може спричинити погіршення проблеми. Відтак ми радимо звернутися до СТО.
Є багато ознак, які свідчать про несправність турбокопресора:
- витік масла з турбокомпресора та сполучних патрубків;
- погіршення динаміки під час розгону;
- підвищена витрата масла;
- послаблення потужності двигуна;
- виділення чорного або білого диму із вихлопної;
- свист і скрегіт під час роботи турбіни.
Розглянемо ситуацію з підвищеною втратою масла і характерним свитом під час роботи турбокопресора.
Як демонтувати турбокомпресор на прикладі Alfa Romeo 159 1.9 jtd 2007 року випуску.
Турбокопресор у цих авто зі змінною геометрією.
Почнемо з демонтажу. Щоб добратися до самого турбокопресора, необхідно зняти частину устаткування передньої частини кузова. Спочатку беремося за інтеркулер.
Дістаємо патрубок від повітряного фільтра до турбокомпресора:
Пластиковий захист ременя газорозподільного механізму:
Трійник-розгалужувач охолоджуючої рідини:
Відкручуємо тепловий захист:
Відтак ми отримуємо доступ до турбокомпресора.
Знімаємо його наступним чином: відкручуємо трубку подачі масла, трубку зливу масла та патркубок виходу повітря з турбокомрпесора. Також від'єднуємо вакуумний шланг на акруатор, "відводимо" хомут вихлопної труби й відкручуємо 8 гайок випускного колектора, який є частиною турбокомпресора.
Візуальний огляд турбокомпресора показав, що механізм працює злагоджено:
- немає характерного скрипу;
- проміжок між корпусом та крильчаткою в нормі;
- вал не підклинює під час обертання;
- корпус без тріщин;
Але є зауваження – масло зі сторони крильчаток холодної та гарячої частин витікає.
Отож, турбокопресор потребує професійної діагностики. Тому відправляємо його у реставраційну майстерню. Більше про реставрацію дізнайтеся тут.
Згодом вже реставрованому турбокомпресору повертаємо статус повноцінної складової авто. Встановлюємо його у зворотньому до демонтажу порядку.
Примітка: під час роботи з турбокомпресором не можна використовувати герметики і рідкі ущільнювачі, так як вони зменшують поперечний переріз отворів або, в гіршому випадку, блокують подачу масла. Це може спричинити серйозні пошкодження турбокомпресора.
На завершення маємо зауваження: після встановлення реставрованого турбокомпресора необхідно замінити масло. Це важлива складова, яка забезпечує довготривалість роботи турбіни.