Демонтаж турбокомпресора Alfa Romeo 159 1.9 jtd

AvtoAd

29/01/2022
Демонтаж турбокомпресора Alfa Romeo 159 1.9 jtd

Турбокомпресор – технічно складний механізм. Для його демонтажу та відновлення необхідні спеціальні знання та навички. Тому ремонт агрегату своїми руками може спричинити погіршення проблеми. Відтак ми радимо звернутися до СТО. 

 

Є багато ознак, які свідчать про несправність турбокопресора:

  • витік масла з турбокомпресора та сполучних патрубків;
  • погіршення динаміки під час розгону;
  • підвищена витрата масла;
  • послаблення потужності двигуна;
  • виділення чорного або білого диму із вихлопної;
  • свист і скрегіт під час роботи турбіни.

Розглянемо ситуацію з підвищеною втратою масла і характерним свитом під час роботи турбокопресора.

 

Як демонтувати турбокомпресор на прикладі Alfa Romeo 159 1.9 jtd 2007 року випуску. 

 

Турбокопресор у цих авто зі змінною геометрією. 

 

 

Почнемо з демонтажу. Щоб добратися до самого турбокопресора, необхідно зняти частину устаткування передньої частини кузова. Спочатку беремося за інтеркулер. 

 

 

Дістаємо патрубок від повітряного фільтра до турбокомпресора: 

 

 

 

Пластиковий захист ременя газорозподільного механізму:

 

 

Трійник-розгалужувач охолоджуючої рідини: 

 

 

Відкручуємо тепловий захист:

 

 

Відтак ми отримуємо доступ до турбокомпресора.

 

 

Знімаємо його наступним чином: відкручуємо трубку подачі масла, трубку зливу масла та патркубок виходу повітря з турбокомрпесора. Також від'єднуємо вакуумний шланг на акруатор, "відводимо" хомут вихлопної труби й відкручуємо 8 гайок випускного колектора, який є частиною турбокомпресора.

 

Візуальний огляд турбокомпресора показав, що механізм працює злагоджено:

  • немає характерного скрипу;
  • проміжок між корпусом та крильчаткою в нормі;
  • вал не підклинює під час обертання;
  • корпус без тріщин;

Але є зауваження –  масло зі сторони крильчаток холодної та гарячої частин витікає. 

 

Отож, турбокопресор потребує професійної діагностики. Тому відправляємо його у реставраційну майстерню. Більше про реставрацію дізнайтеся тут

 

 

 

 

Згодом вже реставрованому турбокомпресору повертаємо статус повноцінної складової авто. Встановлюємо його у зворотньому до демонтажу порядку. 

 

Примітка: під час роботи з турбокомпресором не можна використовувати герметики і рідкі ущільнювачі, так як вони зменшують поперечний переріз отворів або, в гіршому випадку, блокують подачу масла. Це може спричинити серйозні пошкодження турбокомпресора.

 

 

На завершення маємо зауваження: після встановлення реставрованого турбокомпресора необхідно замінити масло. Це важлива складова, яка забезпечує довготривалість роботи турбіни.