Демонтаж і монтаж турбіни та заміна ущільнювачів у Mercedes-Benz GLS 350d

AvtoAd

21/04/2021
Демонтаж і монтаж турбіни та заміна ущільнювачів  у Mercedes-Benz GLS 350d

При плановому технічному огляді, який автовласник проходив не у нашій СТО, виявлено неприпустимий люфт крильчатки турбіни.

 

Водій Mercedes-Benz звернувся до нас перевірити цей дефект, замінити картриджний ремкомплект турбіни, а принагідно перевірити стан вихрових заслінок і їхніх приводів і замінити при необхідності пошкоджені та зношені компоненти. 

 

 

Дістатися до турбокомпресора у цій моделі  машини - доволі непроста справа. Він знаходиться досить "глибоко" під капотом, а доступ до нього ускладнюють інші системи, які потребують демонтажу.

 

 

Проводимо демонтаж турбокомпресора Mercedes-Benz GLS 350d

 

Насамперед потрібно демонтувати механізм двірників і жабо (ще автомобілісти називають його "балкон").   

 

 

Від'єднуємо праву і ліву частини жабо.

 

 

Знімаємо. 

 

 

Тільки тепер можна дістатися до кріплення вихлопних колекторів та кріплення самої турбіни. 

 

 

Від'єднуємо вихлопну трубу, після чого з'являється доступ нижче. 

 

 

Так виглядає трійник випускних колекторів і системи EGR. Нерідко болти кріплення при демонтажі обламуються, тому їх заміняють на нові. 

 

 

Необхідно зняти вихідний патрубок турбіни та трубку охолодження, яка є не на всіх моделях.  

 

 

Демонтовуємо: 

 

 

 

Залишається відкрутити кріплення самої турбіни й можна її виймати. 

 

 

Відкручуємо ось ці кріплення. Виймаємо турбіну. 

 

 

Все, турбіну нарешті демонтовано. 

 

 

Можна розбирати далі. Ось таку сажу ми бачимо у впускних колекторах і системі EGR.  

 

 

 

 

Зрозуміло, що сажа у впускних каналах знижує їхню пропускну здатність, а це рано чи пізно значною мірою вплине на потужність двигуна і створить проблеми в роботі авто - якщо залишити все як є. Детальніше про це ми розповідаємо тут.  

 

 

Далі необхідно демонтувати паливні трубки, паливний фільтр і демонтувати впуск. Під ним знаходиться теплообмінник, ущільнення якого необхідно замінити при такому пробігу автомобіля. 

 

 

Ось наш теплообмінник і нижня прокладка кронштейну турбіни. 

 

 

Бачимо, що ущільнення теплообмінника треба замінити.  Ущільнювачі в теплообміннику - важливі деталі, оскільки вони ізолюють та скеровують суміжні рідини, запобігаючи протіканню. Поганий ущільнювач не може забезпечувати герметичність, рідина протікатиме. 

 

 

Ось новенькі ущільнювачі після заміни. Різниця відчувається. 

 

 

Тепер необхідно вичистити й вимити усю сажу із системи впуску EGR. 

 

Це - дросельна заслінка.  

 

 

Ось таку "красу" ми вичистили з неї. 

 

 

 

 

Як бачимо, тут чистити доведеться ще довго:

 

 

 

 

Відновлені деталі забезпечуватимуть ефективну роботу двигуна. 

 

Огляд крильчатки і її діагностування 

 

Крильчатка турбіни має незначний, проте понаднормовий люфт (хитання).  Лопатки крильчатки не пошкоджені, вони фактично в ідеальному стані.

 

 

Віддаємо турбіну на дефектування і реставрацію до фахівців нашої партнерської компанії, щоб усунути зайвий люфт в роботі.  

 

 

Детальніше про те, що таке турбокомпресор, чому виникає люфт крильчатки й чому турбіна "жене мастило", можете довідатись із цієї статті на нашому сайті. 

Детальніше про те, як проводять діагностику турбіни перед монтажем, читайте на нашому сайті тут

 

Заміна прокладок та ущільнювачів і монтаж турбокомпресора

 

Після того, як всі механізми ретельно вичищені й просушені, а турбокомпресор відновлено, можна проводити монтаж, паралельно замінюючи зношені прокладки та ущільнювачі на нові. 

 

Так виглядає нова прокладка для впускних колекторів:

 

 

 

Встановлюємо впускні колектори: 

 

 

 

Після того, як впускні колектори встановлені, треба встановити моторчик приводу вихрових заслінок. 

 

Таким він був: 

 

 

Ми його почистили: 

 

 

Тепер можна ставити на місце. Хочеться зауважити, що моторчик вставляється з деякими труднощами: підключення приводу заслінок потребує небагато зусиль, проте значного терпіння, адже маємо справу з дуже дрібними деталями  в обмеженому просторі.  

 

 

Прокладка кронштейну (нижня)  - також нова. 

 

 

Заміна ущільнень на трубку:

 

 

Нові прокладки на випуск турбіни 

 

 

Як ми вже казали вище, гвинти також потрібно буде замінити, адже при демонтажі вони стають непридатними для подальшого використання. 

 

 

 

Ставимо нове ущільнення впускного патрубка. Тепер можна не боятися, що мастило потрапить в інтеркулер. 

 

 

А це - з'єднуюче ущільнення водяної "сорочки" колекторів. З ним довелося трохи помучитись. Адже треба одночасно вставити два колектора (впускні) плюс таке кільце між ними (адже воно з'єднує їх між собою). Все це треба зробити одночасно із встановленням колекторів. З першого разу може не вийти - і це нормально. Нервувати не варто, просто наберіться терпіння і пробуйте знову. 

 

 

Ми описали основні нюанси монтажу і приклади заміни прокладок. Далі монтаж проводимо за оберненим алгоритмом. 

 

Про те, які саме ущільнювачі ми замінили на автомобілі у Mercedes-Benz GLS 350d і які функції вони виконують, читайте у наступній публікації на нашому сайті тут. 

 

АВТОРИ: 

Дмитро Євдокименко, автофахівець

Ірина Львова, журналіст