Погнуті лопатки крильчатки: вирівнювати чи замінювати картридж?

AvtoAd
01/04/2021Тверді частини, які потрапляють у механізм турбіни «вбивають» її. У нашій майстерні побувала ось така турбіна від з Audi А6C5 2,7 Bi-Turbo. Лопатки крильчатки погнуті. Також пошкоджено вал, який піддавався сильному впливу високих температур.
Переважно дрібні сторонні тіла, потрапляючи до компресора, викликають подряпини й стирають їхню поверхню. А великі тверді тіла призводять до того, що лопатки гнуться.
Чим це загрожує?
Викривлені або поламані лопатки порушують баланс крильчатки компресора турбіни. Це своєю чергою спричинює зміни в динаміці і створює високий ризик для всього вузла.
Чи можна вирівняти погнуті лопатки?
Теоретично - так. Але фахівці не радять цього робити, адже спроби вирівняти зігнуті лопаті крильчатки, як правило, не дають бажаного результату. Метал ще більше послаблюється, а на величезних обертах і під впливом високих температур він буде зношуватись дуже швидко. Відтак, у більшості випадків проблему вдається вирішити лише на короткий термін. Але вже досить скоро відбувається поломка лопаток, а з ними - клапанних механізмів або циліндрів. А це вже набагато вартісніший ремонт, ніж проста заміна повного картриджа. Ви збережете і гроші, і нерви, а отримаєте вже готовий картриджа (вал з обома крильчатками), в якому уже все зібране і відбалансоване.
Зважте, що крильчатка з будь-якими пошкодженнями повинна бути замінена оперативно.