Перепускний клапан турбіни авто: навіщо він потрібен?

AvtoAd

14/03/2021
Перепускний клапан турбіни авто: навіщо він потрібен?

Кількість і швидкість вихлопних газів залежать від частоти обертання двигуна машини (об / хв). Чим вища потужність на виході й більше обертів на хвилину робить двигун, тим більше вихлопів проходить через турбіну. Тобто створюється більший тиск. Якщо їхати швидко, вихлопного газу буде дуже багато, турбіна автомобіля створює багато тиску, вихлопів стає ще більше. І врешті-решт мотор не витримає такого тиску і вийде з ладу. 

 

Зрозуміло, щоб такого не сталося, треба зменшити потік вихлопних газів на крильчатку турбіни. Вони повинні контрольовано йти до турбіни або безпосередньо з неї. Для цього і встановлюють перепускний клапан. 

 

Внутрішній перепускний клапан має отвір, через який вихлопні гази авто виходять з турбіни, а ще - спеціальну заслінку, яка закриває цей отвір в момент роботи турбіни (коли набирається необхідний тиск). Заслінка має проміжні положення - часткову відкритість. Вона з'єднана з важелем активатора (це пневматичний пристрій, який перетворює тиск в лінійний рух, використовуючи діафрагму і пружину). Активатор призводить важелем в дію заслінку, аж до її повного відкриття при тиску в 10-12 psi.

 

Сам по собі важіль вільно переміщається, гойдаючись на кріпленні. Якщо не рухається вільно, коли від'єднаний від тяги перепускного клапана, отже є проблема, щось йому заважає. Іноді важіль рухається ривками, особливо при нагріванні.

 

 

Довжина самої тяги активатора може варіюватися, регулюючи ступінь відкритості / закритості перепускного клапана. Якщо тяга коротша, тоді клапан щільніше закритий, і активатору потрібно більше тиску, щоб відкрити клапан. Результат - більший тиск, швидке розкручування турбіни і перепускний клапан не відкривається сильно і швидко.

 

Електронний контролер тримає перепускний клапан закритим (тиск на активаторі 0 psi), поки не буде набрано потрібний рівень - і набір тиску відбувається швидше.

 

Зовнішній перепускний клапан - це окремий пристрій, який створено для роботи окремо від корпусу турбіни. Він зазвичай розрахований на набагато більший потік повітря, ніж внутрішній. Більшість таких клапанів має подвійний активатор, що сприяє більш швидкому відкриттю клапана і забезпечує кращий контроль за раскручуванням турбіни машини.

 

До чого може призвести пошкодження перепускного клапану читайте тут