Поверніть екран

Система Quattro

Система Quattro

Система повного приводу quattro є системою постійного повного приводу, в якій крутний момент постійно передається на всі колеса автомобіля. З 1980 року назва quattro використовується автовиробником Audi для позначення системи повного приводу своїх автомобілів і є зареєстрованим товарним знаком. Відмінною особливістю системи quattro є поздовжнє розташування двигуна і елементів трансмісії, яке характерно для більшості автомобілів Audi.

Незважаючи на відмінності в конструкції систем конкретних автомобілів, система quattro включає наступні традиційні елементи повнопривідної трансмісії: коробку передач, роздавальну коробка, карданну передачу, головну передачу і міжколісний диференціал на кожній осі.

У трансмісії quattro може встановлюватися як механічна КПП, так і коробка автомат.

Роздавальна коробка безпосередньо приєднана до коробки передач. Конструктивно вона включає міжосьовий диференціал, що розподіляє крутний момент на передню і задню осі. Корпус диференціала має механічне з’єднання з коробкою передач. Розподіл крутного моменту на осі залежно від конструкції роздавальної коробки може здійснюватися безпосередньо через приводні вали або окрему зубчасту передачу.

В якості міжосьового диференціала в системі повного приводу quattro використовувалися і використовуються:

з 1981 року – вільний міжосьовий діфферінціала з механічним блокуванням; з 1988 року – самоблокується симетричний діфферінціала Тоrsen з можливістю перерозподілу крутного моменту на вісь з кращим зчепленням до 80%. Розташування сателітів перпендикулярно приводним валам (Torsen Т-1); з 2007 року – самоблокується несиметричний диференціал Torsen з розподілом крутного моменту по осях в стандартному положенні 40:60 і з можливістю перерозподілу крутного моменту на вісь з кращим зчепленням до 70% – на передню вісь і до 80% – на задню вісь. Розташування сателітів паралельно приводним валам (Torsen Т-3) .с 2010 року – самоблокується несиметричний диференціал з коронними шестернями з розподілом крутного моменту по осях в стандартному положенні 40:60 і з можливістю перерозподілу крутного моменту на вісь з кращим зчепленням до 70% – на передню вісь і до 85% – на задню вісь (Audi RS5).

Роздавальна коробка автомобіля Audi Allroad додатково оснащується зниженою передачею.

Передача крутного моменту на задню вісь здійснюється за допомогою карданної передачі складається з двох валів, трьох шарнірів рівних кутових швидкостей і однієї проміжної опори.

Головна передача і задній міжколісний диференціал виконані в окремому картері. У різний час в системі quattro використовувалися такі конструкції задніх диференціалів:

з 1981 року – вільний диференціал з механічним блокуванням (ручний або електропневматичної); з 1988 року – самоблокується симетричний диференціал Torsen (Audi V8); з 1995 року – вільний диференціал з електронним блокуванням.

Вал приводу передній осі забезпечує передачу крутного моменту від роздавальної коробки до головної передачі і міжколісного диференціали передньої осі. Він поміщений в окремий кожух. На останніх моделях автомобілів Audi, оснащених системою quattro, коробка передач, роздавальна коробка, вал приводу, головна передача і диференціал передньої осі об’єднані в одному корпусі.

В якості переднього міжколісного диференціала використовується сободной диференціал, до якого з 1995 року додана функція електронного блокування диференціала.

На автомобілях Audi з поперечним розташуванням двигуна (Audi A3 / S3, Audi TT, Audi Q3) використовується система повного приводу підключається автоматично, аналогічна системі 4moution з фрикційною муфтою Халдекс.

Перспективна версія системи повного приводу від Audi заснована на використанні гібридної силової установки і носить назву E-tron quattro. Дану систему планується встановлювати на серійні автомобілі з 2014 року.

Конструктивно система E-tron quattro включає в додаток до двигуну внутрішнього згоряння і коробці передач два електродвигуни – потужністю 33 кВт на передній осі і 60 кВТ – на задній. При цьому задня вісь має тільки електричний привід. Живлення електродвигунів здійснюється від літій-іонної акумуляторної батареї, встановленої в центральному тунелі автомобіля.

 

Джерело: http://rophinpro.ru/rizne/18365-sistema-povnogo-privodu-quattrosistema-povnogo.html