Програмування BMW за допомогою програми WINKFP

AvtoAd

22/05/2022
Програмування BMW за допомогою програми WINKFP

У цій статті детально розберемо програмування електронних блоків BMW з допомогою програми WinKFP . Ми окреслимо поради, застереження, керівництво користування, а також повний розбір електронних блоків управління (далі — ЕБУ ) BMW (вибір, пошук та оновлення).

У нашому випадку ми проводитимемо аналіз на BMW в кузові E39. Ви зможете дізнатися, як оновити прошивку DME (ЕБУ двигуна), а також отримаєте додаткову інфолрмацію. 

У нашого автомобіля видалений каталізатор, і ми хочемо дізнатися, як правильно виконати прошивку у ЕБУ двигуна і чи є якісь оновлення.

Перший крок – нам необхідно дізнатися номер деталі блоку ЕБУ двигуна. Нам необхідно використовувати програму INPA . Вона дуже проста у використанні, а також входить у набір BMW Standart Tools . Починаємо наш процес: спочатку підключаємося до нашого автомобіля, заводимо його і запускаємо INPA на пристрої. Тепер у програмі вибираємо модель автомобіля, а потім двигун. Далі переходимо до процесу ідентифікації (кнопка F2 на клавіатурі) та отримуємо наступне вікно з інформацією:

Перший рядок показує номер деталі необхідного блоку – 1429861 . Щоб дізнатися номер програми ЕБУ двигуна, в меню INPA натискаємо F1 і вводимо MS41:

 

Щоб дізнатися поточну версію прошивки блоку, в меню натискаємо F3. З'являється наступне вікно:

 

На цьому знімку ми зможемо помітити "справжню" версію прошивки - 1711648. Також, варто зазначити, прошивку виконуємо для для авто з каталізатором (у нашого автомобіля він вилучений). 

Ми дізналися всі необхідні дані про наш блок. Зберігаємо їх, щоб не втратити, оксільки вони нам знадобляться.

Тепер відкриваємо ETK і вводимо номер нашої деталі. Далі -  вибираємо "ЕБУ двигуна запрограмований", щоб отримати список доступних прошивок блоку (у нашому випадку він виглядатиме ось так).

 

 

Якщо вам не вдається знайти необхідну інформацію, то є інший шлях.


Заходимо на ЕТК і вводимо VIN вашого кузова BMW, або вручну вибираємо необхідну модель. Після чого ми зможемо перейти до групи деталей, де вибираємо “ЕБУ двигуна запрограмований”. Отримуємо список доступних прошивок блоку.

Зверніть увагу, що дані ми вводили з нашого BMW Е39. Це означає, що ви повинні вносити дані свогго автомобіля. (Відповідно інформація буде відрізнятися).

В отриманому списку прошивок блоку управління для нашого авто, ми можемо помітити, що прошивка на Euro2 відсутня, також її немає і для автомобіля без каталізатора. З цього робимо висновок, що прошивка для нашого блоку марна, тому що каталізатор вирізаний. 

Тепер розглянемо доступні прошивки двигуна. Ввівши M52TU для номера блоку MS42, отримуємо  список прошивок, у порівнянні з номером блоку MS41. Тепер можна побачити, що у нас з'явилася можливість прошити двигун на Euro2, а також автомобіль без каталізатора. Звертаємо свою увагу на опис прошивок (у вкладці додатково), на наявність опцій 168, 199, 861, якщо у вас акпп ще 205. Існують такі прошивки, у яких вже є кілька необхідних опцій.

Обираємо необхідну (7 останніх цифр). Радимо ознайомитись з інструкцією користування програмою WinKFP. Це значно прискорить та спростить весь процес.

Спочатку нам необхідно імпортувати дані файлу ISTA для нашого кузова. Викачуємо файли для кузова BMW SP-Daten. Далі, аби полегшити роботу, завантажуємо програму BMW Coding Tool, запускаємо її та вказуємо шлях до файлів для кузова BMW SP-Daten, після чого імпортуємо їх.

Увага! Дані для імпорту мають бути для вашого кузова. Якщо ви вирішите імпортувати всі дані для всіх кузовів BMW, у списку побачите тільки останній кузов, який ви імпортували.

 

Програма WinKFP готова до роботи, запускаємо її та бачимо наступне вікно:

 

Відкриваємо 4 вкладку “Communication” у додатку і потім рядок “HW Interface”. Тепер налаштовуємо адаптер, який буде підключений до автомобіля. Вкладка “Configuration” допоможе нам налаштувати програму: мова, загальні налаштування. Програми, що прискорить вашу роботу Тепер перейдемо до самого процесу.

Ця програма має 2 режими роботи: комфортний і експертний. У першому режимі у вас буде на вибір 3 способи прошити ваш ЕБУ:

  1. Enter ZUSB - вам необхідно просто ввести номер прошивки та програма автоматично все зробить за вас.

  2. Choose ZUSB – ускладнений варіант, нам потрібно вибрати блок і після чого вибрати необхідну прошивку.

  3. Update ZUSB – програма сама оновить прошивку обраного блоку.

 

Якщо ви не знаєте номер блоку, який ви хочете прошити, то необхідно на ПК пройти цим шляхом: C:ECAPPSNFSDATAGDATENHWNR.DA2 , після чого відкрити даний файл за допомогою блокнота, або іншого текстового редактора. Далі натискаємо Ctrl+F та заносимо номер блоку з програми INPA. У нашому випадку це 1429861 та отримуємо:

 

З цього зображення розуміємо, що нам потрібен блок MS411 (цей приклад для нашого автомобіля). Програма INPA підтверджує цю інформацію раніше.

Тепер переходимо до прошивки та розглядяємо варіант комфортного режиму, обравши "Choose ZUSB".

Спочатку обираємо  "Comfort Mode", після чого вводимо VIN вашого автомобіля та натискаємо F2. Тепер знаходимо номер блоку нашого автомобіля та вибираємо необхідну прошивку у другому стовпці.

 

Після вибору номера блоку та версії прошивки, натискає кнопку “Done”, а потім F3 .

 

Ось і вся робота виконана, прошивка ЕБУ почалася. Якщо запис UIF був включений  до налаштувань, то перед останньою дією відкриється вікно, в якому вам покажуть доступну кількість спроб програмування блоку. На екрані з'явиться синя смуга прогресу, яка має заповнитися двічі.

Після цього процесу у вас з'явиться вікно з підтвердженням оновлення прошивки ЕБУ. Насамкінець необхідно стерти всі помилки з усіх ЕБУ, тому що WinKFP відключає певні блоки, а також стерти всі адаптації ЕБУ двигуна. Можливо вам буде потрібно синхронізувати електронну протиугінну систему та ЕБУ двигуна.


Насамкінець поговоримо про поради та можливі застереження, щоб ви не зіткнулися з будь-якими проблемами. Головне - не поспішайте і нікого не звинувачуйте. Витратьте час, щоб докладно все вивчити, після чого приступайте до роботи.

Також, радимо працювати з оригінальними приладами та адаптерами для BMW

Далі згадаємо кілька порад щодо роботи. Можливе скасування програмування за певних умов (на автомобілях з DSC III та без DSD II). Причин може бути кілька. Ось основні з них: вимкнення запалення, урвища зв'язку або падіння напруги. Але у вас буде можливість заново запрограмувати блок, якщо станеться якийсь збій.

Якщо під час роботи в програмі з'явилися помилки, збережіть їх і зверніться до інструкції. Там все описано крок за кроком і ви зможете з легкістю виправити проблему.

Джерело