Подушки безпеки / SRS / Air Bag

AvtoAd

24/03/2019
Подушки безпеки / SRS / Air Bag

Додаткова Система Безпеки (Supplementary Restraint System – SRS) або “Air-Bag”.
Ця система вважається пасивним пристроєм безпеки, а це означає , що вона не потребує ніяких дій від водія та пасажирів автомобіля, аби її ввімкнути і при потребі спрацює автоматично.
Подушки безпеки призначені для використання в якості доповнення до ременів безпеки. Більшість травм, які викликані подушками безпеки, обумовлені тим, що ремені безпеки не були пристібнутими, коли подушка безпеки спрацювала. Перший дизайн подушок безпеки був розроблений в 1952 році колишнім інженером-технологом, американцем Джоном Хетріком. В експлуатацію подушки безпеки автомобіля пішли на початку 1970-х років пройшовши через ряд змін і вдосконалень. Хоча справжню популярність вони отримали після масового введення в виробництво в 90-тих роках.
Основна концепція дизайну досить проста, є центральний блок управління подушками безпеки, який контролює ряд відповідних датчиків в середині транспортного засобу. Ці датчики включають в себе акселерометри, датчики удару, датчики тиску, бічні двері, і датчики зайнятості сидіння. Коли необхідний «поріг» був досягнутий або перевищений, блок управління подушок безпеки викличе запалення газогенератора ракетного палива швидко надувши мішок безпеки. Час, необхідний для повного розгортання подушки безпеки, приблизно 0,03 секунд. При зіткненні пасажир транспортного засобу стискає мішок і газ виходить контрольованим чином через невеликі вентиляційні отвори. Розмір подушки безпеки і розмір отвору в повітряному мішку є пристосовані до різних типів автомобілів.
Протягом багатьох років ця базова система стала більш складною. Ініціюють алгоритми використовуються для зменшення розгортання, коли вони не потрібні. Сигнали від різних датчиків надходять в блок управління подушками безпеки, які визначають швидкість транспортного засобу, кут і тяжкість удару, або силу аварії разом з іншими змінними. Залежно від результатів цих розрахунків блок управління подушок безпеки може також розгорнути додаткові пристрої утримання, такі як переднатягувач на ремені безпеки і інші додаткові подушки безпеки.
Багато нових автомобілів мають бічні подушки безпеки для захисту водія і пасажирів автомобіля від бічного удару. Деякі нові транспортні засоби також мають SRS фіранки , які опускаються вниз, щоб захистити пасажирів від розбитого скла.
Коли транспортний засіб запускається в перший раз, то індикатор справності системи SRS повинен горіти протягом від 1 до 5 секунд, в той час як система проходить через самотестування послідовності. Якщо світло згасне, то система справна та готова до роботи, а саме, рятувати Вам життя. Якщо індикатор горить, то несправність десь в системі SRS. Система відключена в даний момент, або працює не в повному обсязі. Це означає, що подушки безпеки можуть не спрацювати в разі аварії. В таких випадках потрібно звернутись до кваліфікованих спеціалістів! Це може врятувати життя Вам та Вашим близьким!
Ще один нюанс, страхові компанії можуть не оплатити всіх медичних рахунків від нещасного випадку, якщо вони визначать, що система подушок безпеки була відключена через несправний стан. Не всі знають, що система SRS містить «чорний ящик». Він записує не тільки дані аварії, такі як швидкість, «G» сили, чи були припнуті ремені безпеки і т.д., але і як довго система SRS була відключена через несправність. Якщо страхова компанія визначить, що система SRS була в аварійному режимі тривалий час, вони не захочуть покрити всі витрати, особливо якщо вони визначать, що робоча система подушок безпеки запобігла б травмам.

При купівлі автомобіля, потрібно переконатись, що в автомобілі дійсно справна система безпеки SRS. Часто, так звані “перекупи”, обманюють систему різними способами для того щоб приховати несправні, вистрілені подушки. Обов’язково зверніться на сервіс і переконайтесь, що система в порядку, а усі вузли системи на місці! Признаки по яким потрібно перевіряти систему зазвичай прості. Обтягнута шкірою панель, яка не предбачена заводом виробником, замальована фарбою подушка безпеки водія, погано функціонуючі ремені безпеки, тобто заїдають чи не вертаються після відчіпання, любі признаки ДТП автомобіля, розірвані частини інтер’єру салону, а це бокові частини сидінь, стеля по краям у місцях ручок для тримання, часто деформовані оббивки дверей(дверні карти), або взагалі відсутність індикації справності системи SRS, AirBag так званий значок “вагітної жінки”.
І нагадаємо, ще раз система SRS не замінює необхідності пристібати ремені безпеки. Це додаткова система! Тому будьте відповідальними водіями, пристібніться і пристібніть своїх пасажирів.
Бережіть Себе!
З повагою Колектив AvtoAd.