Пневмопідвіска AIRmatic Mercedes W220

AvtoAd

15/03/2021
Пневмопідвіска AIRmatic Mercedes W220

Пневматична підвіска Airmatic з'явилася в широкому застосуванні на Mercedes W220 в якості стандартної.

 

Як опція на ньому встановлювалася активна гідропідвіска ABC (код 487) на моделях S500, а S600 йшли тільки з Active Body Control. Всі ж інші моделі отримали з заводу пневмоподвеску Airmatic, яка забезпечувала як статичну, так і динамічну підтримку за допомогою чотирьох пневмостоек. Кожна стійка являє собою пневматичний балон і амортизатор, зібрані в один блок. У стійки Airmatic подається повітря з повітряного компресора, розташованого за переднім бампером автомобіля, поблизу переднього колеса.

 

На протилежному боці - центральний резервуар, який підтримує тиск через пневматичну лінію і блок клапанів. Блок клапанів підключений до комп'ютера, який контролює тиск в системі, вага транспортного засобу, необхідну висоту транспортного засобу, його положення (кут) на даний момент і потім встановлює дорожній просвіт відповідно до цих даних.

Пневмоподвеска Mercedes W220 Airmatic в Украине. Сравнить цены, купить  потребительские товары на маркетплейсе Prom.ua

Переваги пневмопідвіски Airmatic:

 

  • Високий рівень безпеки руху та комфорту їзди
  • Адаптація жорсткості підвіски до дорожніх умов і стилю водіння
  • Центр ваги автомобіля знижується, так як кліренс автоматично зменшується при швидкості вище 70 км / год
  • За рахунок зменшення кліренсу - зменшується аеродинамічний опір автомобіля і витрата палива
  • Індивідуальна адаптація: збільшення кліренсу автомобіля на поганих дорогах і при необхідності переїзду через перешкоди; два можливих рівня жорсткості пневмоподвески для комфортного або спортивного стилів водіння в автомобілях, вироблених до 08.1999; три можливих рівні жорсткості пневмоподвески для комфортного, спортивного та екстремального стилів водіння на автомобілях, вироблених після 09.1999
  • функціонування системи

Пневматична підвіска Airmatic не настільки популярна, як ABC, але вона реагує на зміну дорожньої обстановки і вимагає досить багато даних для того, щоб забезпечити належне функціонування системи і комфорт для пасажирів.

 

Нормальний режим роботи (двигун заведений): коли автомобіль знаходиться в нерухомому стані, рівень регулюється, якщо є різниця між висотою передньої / задньої осей більш ніж на +/- 10 мм. Вимірювання проводиться при відкритті дверей або кришки багажника.

 

Під час руху рівень перенастраивается, якщо є різниця в кліренсі по осях досягає більш ніж +/- 20мм. В інший час руху рівень регулюється до +/- 10 мм кожні 15 хвилин.

 

Залежно від ситуації, тиск в системі підтримують як компресор, так і резервуар високого тиску (ресивер). Стиснене повітря з резервуара використовується тільки, коли це необхідно, щоб не закачувати повітря в резервуар занадто часто. Це відбувається, наприклад, якщо висота автомобіля падає нижче критичного рівня при завантаженні транспортного засобу, або якщо водій перемкнув систему в положення «збільшений дорожній просвіт». Тиск з ресивера також використовується, коли автомобіль знаходиться в нерухомому стані, щоб мінімізувати шум. У стандартній ситуації при русі транспортного засобу, повітря в пневматичні стійки надходить безпосередньо від компресора.

 

Зниження кліренсу автомобіля розпізнається модулем управління від датчиків рівня кузова при завантаженні автомобіля. При спрацьовуванні електромагнітних клапанів повітря подається до стійок на передній, або задній міст, поки Ваш Mercedes-Benz не досягне заданої висоти. Крім того, клапан скидання тиску відкривається для зменшення тиску в стійці при розвантаженні автомобіля (якщо не спрацьовує система блокування).

 

Функція "Wake-up" (Все відбувається протягом 1 хвилини)

 

Припаркований автомобіль «прокидається» ще до запуску двигуна. Модуль управління AIRmatic з ADS отримує сигнали від дверного контактного датчика, або датчика на кришці багажника, що вказують, що водій може найближчим часом запустити двигун і проїхати на автомобілі. Нинішній рівень транспортного засобу одразу ж перевіряється і коригується, якщо це необхідно. Кліренс автомобіля на передній осі вважається критичним, якщо повний виворіт коліс не може бути гарантований. У цьому випадку на багатофункціональний дисплей в комбінації приладів виводиться повідомлення, щоб попередити водія: «Stop car too low».

 

Якщо модуль управління «розбудили» (наприклад, відкривши одну з дверей), далі настає період вільного часу до того, як водій запустив двигун, протягом якого коригується кліренс Вашого Мерседеса. Це скорочує час очікування, необхідний для корекції рівня і готує автомобіль до їзди більш оперативно. Тиск в загальному ресівері використовується, щоб підняти автомобіль, що стояв. Компресор використовується тільки якщо ресивер порожній, при цьому виконуються наступні умови: якщо кліренс автомобіля знижений більш ніж на 30 мм, він піднімається до нормального рівня повітрям з ресивера (якщо залишковий тиск в ньому> 11 бар). При падінні кліренсу транспортного засобу <-65 мм і при залишковому тиску ресивера 12,4 bar, а далі - повітрям з ресивера.

 

Якщо рівень піднімається більш ніж на 10 мм під час розвантаження, він опускається до нормального рівня шляхом зниження тиску в пневмостойкі.

 

При включеному запалюванні відбувається все те ж саме, але без ліміту за часом. При виключенні запалення система стежить за тиском в ресівері, щоб його вистачило на режим «wake up» - приблизно те ж саме було в старих W126, які нагнітали вакуум в колектор центрального замка - вийшовши з автомобіля, ви чули гуде насос, який послужливо дбав про вакуумі до вашого наступного візиту.

 

Функціонування пневматичної підвіски Airmatic з модулем управління ADS можна умовно поділити на основні етапи:

 

  • Отримання даних від датчиків для подальшої обробки
  • Логічна обробка даних видача «наказів» системі
  • Ланцюг безпеки

 

Отримання даних

 

Наступні вхідні сигнали обробляються логічним компонентом і використовуються для розрахунків або для надання додаткової інформації

  1. Розрахунок вертикального прискорення кузова
  2. Отримання сигналів від датчиків прискорення кузова
  3. Розрахунок швидкості автомобіля
  4. Зчитування даних про швидкість автомобіля
  5. Порівняння даних з сигналом статусу швидкості
  6. Розрахунок поздовжнього і поперечного прискорення кузова
  7. Отримання даних від датчика обертання колеса
  8. Отримання сигналу від датчика кута повороту рульового колеса
  9. Розрахунок продуктивності компресора
  10. Контроль температури і тиску зовнішнього повітря
  11. Показник тиску в резервуарі
  12. Показники швидкості автомобіля
  13. Показання датчиків рівня автомобіля
  14. Розрахунок сигналу для клапана управління
  15. Щоб отримувати сигнал про рівні кузова зліва спереду, праворуч спереду
  16. Щоб отримувати сигнал про рівні заднього моста
  17. Розрахунок необхідного тиску в основному резервуарі
  18. Щоб отримувати сигнал про рівні кузова зліва спереду, праворуч спереду
  19. Щоб отримувати сигнал про рівні заднього моста
  20. Отримання даних від датчиків тиску
  21. Розрахунок рівня автомобіля
  22. Отримання даних від датчиків рівня
  23. Інформаційні сигнали (управління)
  24. Дані від вимикача стоп-сигналу
  25. Сигнал від перемикача Comfort і Sport
  26. Сигнал від регулятора кліренсу
  27. Сигнал від контактів в дверях, багажнику, від пульта дистанційного керування

 

Логічна обробка даних

 

Вхідні сигнали обробляються в логічному компоненті і перетворюються у вихідні сигнали.

  1. Сигнали від датчиків прискорення кузова (B24 / 3, B24 / 8, B24 / 9)
  2. Вертикальне прискорення кузова обчислюється з використанням сигналів від датчиків прискорення кузова.

 

Показники швидкості переднього колеса, зліва і справа

 

  1. Використовуються показники швидкості коліс і дані від модуля управління ESP
  2. швидкість автомобіля
  3. поздовжнє прискорення
  4. Стан транспортного засобу. Зчитується відмінність між рухомим і нерухомим транспортним засобом

 

Сигнал датчика кута повороту рульового колеса (N49):

  1. Бічне прискорення автомобіля обчислюється з використанням сигналу від датчика кута повороту рульового колеса і сигналу швидкості обертання коліс.
  2. Сигнал від датчиків рівня (В22 / 8, В22 / 9, В22 / 3):
  3. Обидва датчика рівня передньої осі дають 2 сигнали. Датчики визначають і передають відстань між центром колеса і кузовом автомобіля з лівого та правого боків транспортного засобу.
  4. Датчики заднього моста також видають 2 сигнали. Датчик визначає і передає відстань між ценром колеса і кузовом (з тією різницею, що тут розраховується середній показник лівого і правого коліс).

 

Датчик стоп-сигналу (S9 / 1):

Коли водій натискає на педаль гальма, щоб покращити якість сигналу когіческім компонентом і жорсткість всіх стійок перемикається на «жорстко», що зменшує «клевки» носа автомобіля при гальмуванні.

 

Перемикання в режим «Комфорт» і «Спорт» перемикач (N72 / 1s3): перемикання режиму пневмопідвіски «Комфорт» і «спорт» інформує систему про вибір, зроблений водієм між однією комфортної і 2 спортивними настройками жорсткості.

 

Режим «Комфорт» забезпечує демпфірування в межах комфортного діапазону, наскільки стиль водіння і дорожні умови це дозволять.

 

Режим «Спорт 1» робить хід підвіски кілька жорсткіше. «Спорт 2» відразу ж налаштовує жорсткість амортизаторів на максимум. Встановлені водієм налаштування зберігаються, поки не будуть змінені водієм ж (навіть при виключенні запалюванні).

Сигнал регулювання кліренсу від перемикача (N72 / 1s2):

  1. Модуль управління за допомогою сигналів від перемикача регулювання рівня для визначення переваг водія щодо рівня автомобіля:
  2. Нормальний рівень
  3. Збільшений кліренс

 

ADS II

 

  1. Модуль управління використовує показники вертикального, повздовжнього і поперечного прискорення кузова і швидкості руху, щоб визначити оптимальний рівень жорсткості пневмостоек. 4 різних рівня жорсткості можуть бути встановлені для кожного з коліс, контрольовані клапанами, розташованими на стійках. Так, наприклад, жорсткість встановлюється автоматично на спорт 1 при швидкості швидкості> 160 км / ч.
  2. Контроль і регулювання кліренсу
  3. Модуль управління використовує параметри від перемикача висоти автомобіля, обраної водієм і швидкості руху автомобіля для контролю відповідного рівня через регулюючі клапани і встановлює правильний рівень транспортного засобу відповідно до завантаження автомобіля.
  4. Пневмопідвіска AIRmatic, забезпечена резервуаром тиску, щоб зробити час зміни рівня як можна більш коротким (наприклад, щоб вирівняти автомобіль після навантаження). Стиснене повітря з резервуара використовується тільки коли це необхідно, щоб не закачувати повітря в резервуар занадто часто. Це відбувається, наприклад, якщо висота автомобіля падає нижче критичного рівня при завантаженні транспортного засобу, або якщо водій перемкнув систему в положення «збільшений дорожній просвіт». Тиск з бачка також використовується, коли автомобіль знаходиться в нерухомому стані, щоб мінімізувати шум. У стандартній ситуації при русі транспортного засобу, повітря в пневматичні стійки надходить безпосередньо від компресор.

 

Управління компресором

 

Компресор керуєтьсячерез реле. Оскільки компресор не призначений для безперервної роботи, тривалість і фаза охолодження контролюються, щоб уникнути перевантаження компресора.

 

Ланцюг безпеки

 

У пневматичної підвісці Airmatic з ADS модуль управління відстежує всі важливі компоненти системи після включення і в процесі експлуатації. Ланцюг безпеки стежить за справністю сигналів від датчиків, справністю модуля управління і електричними компонентами системи. Якщо буде виявлено несправність, система відключається, і з'являється повідомлення на багатофункціональному дисплеї панелі приладів, щоб попередити водія. Блок клапанів більше не контролюється і пневмостойкі переключаються в режим «hard» (жорсткий рівень для безпеки водіння).

 

Крім того, код несправності записується в розподільній скриньці. Контроль кліренсу частково вимикається в залежності від виду несправності - система завжди прагне підтримувати обраний рівень транспортного засобу. Крім того, ланцюг безпеки безперервно контролює напругу акумуляторної батареї. Якщо напруга падає нижче 10,5 V або перевищує 17.5 V, то система відключається до тих пір, поки напруга не повернеться в заданий діапазон. 
 

У звичайному режимі пневмопідвіска AIRmatic працює з тиском від 6 до 10 бар в залежності від навантаження. Електричний компресор служить для подачі тиску. Крім того в системі пневмопідвіски Airmatic є ресивер (42), який зберігає стислий повітрі під тиском між 13 і 16 бар. Тиск в системі підтримується від компресора при русі автомобіля, або з ресивера при автомобілі, що стоїть, або простоюанні компресора.

 

Управління кліренсом

 

У  AIRmatic кліренс переднього і заднього мостів підтримується завдяки пневматичній системі підвіски. AIRmatic підтримує кузов на постійному рівні при працюючому двигуні незалежно від навантаження. Для цього повітря з повітряного компресора поставляється до пневмостойкі через блок клапанів для коригування рівня автомобіля. Кліренс автомобіля на передній осі фіксується, як і на задній (з тією різницею, що на передній осі враховуються показники і праворуч і ліворуч, а на задній - лише усереднений показник) двома датчиками рівня, дані відправляються в модуль управління AIRmatic. Висота кожної з пневмостійок керується блоком клапанів і запобіжним клапаном на компресорі.

 

Компоненти пневмопідвіски AIRmatic

Розташування електричних / електронних компонентів

 

 

 

А9 / 1 - компресор пневмопідвески AIRmatic
A1p13 - Багатофункціональний дисплей
В7 - Датчик тиску пневмопідвіски AIRmatic
В22 / 3 - датчик рівня заднього моста
В22 / 8 - датчик висоти лівого переднього колеса
В22 / 9 - датчик висоти правого переднього колеса
B24 / 3 - лівий передній датчик прискорення кузова
B24 / 4 - правий передній датчик прискорення кузова
B24 / 6 - правий задній датчик прискорення кузова
К40 / 7 - правий передній запобіжник і модуль реле
до0 - реле компресора пневмоподвески AIRmatic
N49 - датчик кута повороту рульового колеса
N51 - модуль управління AIRmatic з ADS
N72 / 1s2 - перемикач кліренсу
N72 / 1s3 - перемикач режимів комфорт / спорт
S9 / 1 - кінцевий вимикач стоп-сигналу
Х11 / 4 - комп'ютерний вихід
Y36 / 6 - блок клапанів
Y51 - клапан передньої лівої пневмостфйки
Y52 - клапан передньої правої пневмостфйки
Y53 - клапан задньої лівої пневмостйки
Y54 - клапан задньої правої пневмостійки

 

Пневмопідвіска AIRmatic, розташування пневматичних компонентів

 

 

40 - передня пневмостійка
41 - задня пневмостійка
42 - головний колектор пневмопідвіски AIRmatic
А9 / 1 - компресор AIRmatic
Y36 / 6 - блок клапанів пневмопідвіски AIRmatic
Y51 - клапан передньої лівої пневмостійки
Y52 - клапан передньої правої пневмостійки
Y53 - клапан задньої лівої пневмостійки
Y54 - клапан задньої правої пневмостійки

 

Компресор пневмопідвіски AIRmatic (А9 / 1)


Електричний компресор створює тиск, необхідний для підйому автомобіля. Запобіжний клапан, вбудований в компресор використовується для зниження кліренсу транспортного засобу.

 

М1 - мотор компресора (електродвигун)
а - повітряний фільтр
b - клапан надлишкового тиску
з - влагоотделитель (осушувач)
g - лінія високого тиску
h - монтажна пластина (кронштейн)
А9 / 1 - компресор AIRmatic
В7 - датчик тиску пневмопідвіски AIRmatic
Y36 / 6 - блок клапанів пневмопідвіски

 

Основна частина компресорного агрегату - сам компресор і електродвигун. Також тут присутні осушувач повітря, фільтр, запобіжні клапани і блок клапанів. Блок клапанів закріплений тієї ж монтажною панеллю трохи вище компресора і живиться від нього пневматичної магістраллю високого тиску.

 

«AIRMATIC STOP, CAR TOO LOW!» - червоним на приладовій панелі.

 

Можливі причини: 

 

Компресор мертвий - щоб перевірити цю гіпотезу, заведіть машину і подивіться, чи працює він (ви повинні почути компресор в районі переднього правого крила). Якщо він не працює, перевірте запобіжник і реле. Несправне реле може привести до невпинної роботі компресора, і він просто згорить.

 

Негерметична стійка - при сильної відпливу буде чути характерний шиплячий звук, при слабкій - можна визначити візуально. Дуже ймовірно, що колесо з іншого боку (або колесо на інший осі на цій же стороні) також буде значно нижче, але, як правило, в трохи меншому ступені. Зверніть увагу, що такі ж симптоми можуть спостерігатися також при несправності лінії або блоку клапанів, так як сама стійка має клапан залишкового тиску, який перекриє вихід повітря з стійки тільки в разі падіння тиску на нижче 4-5 бар, яка не відрізнити візуально від абсолютно порожній стійки.

 

Лінія не герметична. Не виключено, що лінія до стійок має тріщини або мікротріщини. У разі передніх стійок лінії йдуть від клапанного блоку до стійок можна перевірити спреєм (див вище). Однак до пневмопатрубкам, що йде через інтер'єр авто до заднього моста так запросто не підібрати. Найпростіше рішення - пустити альтернативну лінію в обхід «рідний». Все одно не працює - ок, шукаємо далі; працює - розбираємо салон і міняємо лінію. Або поміняти в блоці клапанів трубки від стійок місцями!

 

Блок клапанів підтікає. Не виключено, що блок клапанів не справний і якийсь із клапанів не закривається, тоді тиск буде випущено назад в компресор і вийде з системи. Тоді трубку від компресора до блоку клапанів (стороною, яка входить в компресор опускає в ємність з водою, і дивимося бульбашки)

 

Центральний ресивер втратив герметичність. Якщо тест показує, що ресивер більш не може тримати тиск, перед його заміною перевірте йде до нього лінію на герметичність.

 

Датчик рівня несправний. Існує два датчика кліренсу для кожного з передніх коліс і один для задньої осі. Якщо датчик рівня доповідає про невірну висоті, система буде думати, що автомобіль вже має необхідний кліренс і не буде піднімати транспортний засіб. Відомості, повідомлені датчиками можуть бути переглянуті за допомогою DAS. Якщо автомобіль піднімається, але потім падає знову, датчики висоти, швидше за все, не спричинюють цього.

 

Як провести заміну компресора пневмопідвіски AIRmatic читайте тут

 

За матеріалами Пневма