Конструкція шини

AvtoAd

26/03/2019
Конструкція шини

Конструктивний склад шини
Основними матеріалами для виробництва шин є гума, яка виготовляється з натуральних та синтетичних каучуків та корд. Корд – відносно жорсткий матеріал, з якого виготовляється каркас шини. Кордова тканина може бути виготовлена з металевих ниток (металокорд), полімерних та текстильних ниток.
Всі шини поділяються на камерні та безкамерні. Відмінність перших від останніх полягає в наявності в складі шини окремого елементу – камери, яка утримує накачаний в шину газ (повітря). У безкамерної шини функцію камери виконує гермо шар – тонкий прошарок герметичної для газу гуми на внутрішній поверхні шини. На сьогоднішній день безкамерні шини найпоширеніші завдяки своїй надійності, меншій масі та зручності експлуатації. На даному малюнку наведена саме безкамерна шина.

Основні елементи шини: каркас, шари брекера, протектор, борт та бокова частина.

Каркас шини можна порівняти із скелетом – це основа, з якою зв’язуються всі інші елементи і яка утримує всі експлуатаційні навантаження. Каркас формується із корду, який може бути текстильним, полімерним або металевим. Текстильний і полімерний корд застосовуються в легкових та легковантажних шинах. Металокорд – у вантажних. Залежно від орієнтації ниток корду в каркасі шини розрізняють на радіальні та діагональні.

Брекер знаходиться між каркасом та протектором. Він призначений для захисту каркасу від ударів, додання шині твердості в області плями контакту шини з дорогою та для захисту шини (та камери у камерних шин) від наскрізних механічних пошкоджень. Виготовляється з товстого шару гуми (у легких шинах) або схрещених шарів полімерного корду та (або) металокорду.

Протектор необхідний для забезпечення прийнятного коефіцієнта зчеплення шини з дорогою, а також для запобігання пошкоджень каркаса. Протектор має певний малюнок, котрий відрізняється залежно від призначення шини. Шини високої прохідності мають глибший малюнок протектора і ґрунтозачіпи на його бокових сторонах. Малюнок і конструкція протектора дорожньої шини визначаються вимогами до відведення води та бруду з канавок протектора і прагненням знизити шум при коченні. Але, все ж таки, головне завдання протектора шини – забезпечити надійний контакт колеса з дорогою за несприятливих умов, таких як дощ, бруд, сніг тощо, шляхом їхнього видалення з плями контакту за точно спроектованими канавками та жолобкам малюнку.

Борт дозволяє покришці герметично сідати на обід колеса. Для цього він має всередині сформовані з дроту міцні металеві кільця, що забезпечують його щільне зчеплення з ободом колеса. Герметичність безкамерної шини забезпечується шаром в’язкої повітронепроникної гуми, що називається гермо шар.

Бокова частина оберігає шину від бокових пошкоджень та працює її амортизатором, подібно пружині. При цьому чим більша висота бокової частини шини відносно її ширини, тобто, чим вища пружина (наприклад, у високопрофільних шин) – тим більша амортизація.