Поверніть екран

Коли потрібно чистити форсунки?

 Коли потрібно чистити форсунки?

Ви відчули зміни в роботі двигуна і вам це не подобається? Приїхали в автосервіс і вам пропонують замінити свічки запалювання, які ви недавно поміняли або швидко вийшов з ладу датчик кисню (лямбда-зонд) і каталітичний нейтралізатор. А на питання сервісменів: чи збільшилась витрата палива ?; запуск двигуна утруднений ?; може бути, він нестійкий працює на холостому ходу ?; є провали при різкому натисканні на педаль газу ?; чути поклик хлопки у вихлопній або впускній системі ?; може бути змінилася динаміка розгону?

Інтервали обслуговування форсунок:

1. Пробіг до 30000 км.

При використанні неякісного палива, можливе забруднення форсунок смолистими відкладеннями, що негативно впливає на роботу двигуна. У цьому випадку чистка форсунок є доцільною в якості профілактики.

2. Від 30000 до 50000 км.

Продуктивність падає на 5 – 7%, збільшується витрати палива на 1 – 3 літри. Для усунення забруднення необхідна чистка форсунок.

3. Від 50000 до 80000 км.

Продуктивність падає на 10 – 15%, двигун працює нерівномірно. При тривалій роботі забрудненої форсунці плунжер розбиває сідло, внаслідок цього перетин сопла збільшується, крім цього відбувається забруднення. Після промивання вся грязь видаляється, але діаметр сопла буде вже збільшений. Тому чистка форсунок не рекомендується.

4. Від 80000 км.

Різниця в продуктивності форсунок від 20% до 50% – чистка форсунок недоцільна, необхідна заміна форсунок незалежно від їх стану! Форсунка – головний елемент інжекторної системи, вона ж система подачі палива. Вона являє собою пристрій з електромагнітним клапаном, яке при отриманні електричного імпульсу впорскує паливо під тиском у впускний колектор або циліндр.

Після закінчення електричного імпульсу форсунка перекриває подачу палива.

Перше, що потрібно засвоїти, коли мова заходить про форсунках, форсунки – це витратний матеріал. Біля кожної форсунки є фіксований термін життя. Виробники рекомендують заміну форсунок на 100000 – 120000 км. пробігу, незалежно від стану, але в наших умовах реальний інтервал заміни форсунок 80000 – 100000 км. Головна причина виходу форсунок з ладу – це не якісне паливо. Наприклад, вміст сірки в бензині в 50 разів перевищує європейські норми, на основі яких заводи-виробники встановлюють свої рекомендації, природньо, це вкрай негативно позначається на агрегатах двигуна і зокрема на форсунках.

Дуже часто саме від її стану залежить працездатність мотора. Справа в тому, що форсунка розташована в зоні дії високих температур, випаровування бензину призводить до того, що на деталі утворюються відкладення, які перешкоджають процесу розпилення палива, заодно порушується процес сумішоутворення. Відкладення на форсунках являють собою чорно-коричневу лакову кірку, яка важко зчищається і не розчиняється бензином. У забруднених форсунок знижується продуктивність, змінюється напрямок і форма факела розпилу. Першими ознаками її несправності стають утруднений запуск або провали в потужності при збільшенні навантаження двигуна і як наслідок всі інші «симптоми».

І навіть якщо вам здається, що проблема саме в інжекторній системі, почати потрібно з діагностики. Проблеми з форсунками від неякісного палива можуть відбутися одномоментно або накопичуватися роками і тисячами пройдених кілометрів. При виникненні симптомів несправності паливної системи необхідно звернутися в автосервіс, не затягуючи з вирішенням проблеми.

 

Джерело: http://jak.magey.com.ua/articles/jak-chasto-neobhidno-chistiti-forsunki.html