Поверніть екран

Гідропідсилювач керма

 Гідропідсилювач керма

Гідропідсилювачем кермового керування (повсякденна назва – гідропідсилювач керма) називається конструктивний елемент кермового керування автомобіля, в якому додаткове зусилля при повороті кермового колеса створюється за допомогою гідравлічного приводу. Гідропідсилювач керма є найпоширенішим видом підсилювача кермового управління.

Найпростіший гідропідсилювач керма має привід гідронасоса від колінчастого вала двигуна. У такого підсилювача продуктивність прямо пропорційна частоті обертання колінчастого вала двигуна, що суперечить реальним потребам кермового керування (при максимальній швидкості руху потрібен мінімальний коефіцієнт посилення, і навпаки).

Найбільш досконалим з погляду споживчих властивостей і конструкції є електрогідравлічний підсилювач керма. Перевагами електрогідравлічного підсилювача є компактність, можливість функціонування на непрацюючому двигуні, економічність за рахунок включення в потрібний момент. У конструкції даного гідропідсилювача передбачена можливість електронного регулювання коефіцієнта посилення. Тому, поряд з комфортністю керування підсилювач може забезпечити легкість маневрування на малих швидкостях, що недоступно звичайній гідропідсилювачу.

Електрогідравлічний підсилювач кермового управління складається з насосного агрегату, гідравлічного вузла керування і системи управління.

Насосний агрегат являє собою об’єднаний блок, що включає гідравлічний насос, електродвигун насоса і бачок для робочої рідини. На насосний агрегат встановлюється електронний блок управління.

Гідравлічний насос може бути лопаткового або шестерінчатого типу. Найбільш простим і надійним є шестерінчасти насос.

Гідравлічний вузол управління є виконавчим механізмом підсилювача керма. Він включає торсіон з поворотним золотником і розподільної гільзою і силовий циліндр з поршнем.

Гідравлічний вузол управління об’єднаний з кермовим механізмом. Шток поршня силового циліндра є продовженням рейки кермового механізму.

Система управління забезпечує роботу гідропідсилювача. На сучасних автомобілях використовується електронна система управління, яка забезпечує регулювання коефіцієнта посилення в залежності від швидкості повороту кермового колеса і швидкості руху автомобіля. Підсилювач з такими характеристиками називається адаптивним підсилювачем кермового управління.

На автомобілях концерну Volkswagen і BMW електронна система керування гідравлічним підсилювачем керма має торгова назва Servotronic.

Система Servotronic включає вхідні датчики, електронний блок управління і виконавчий пристрій.

Вхідними датчиками системи є датчик підсилювача керма (датчик кутового повороту кермового колеса – на автомобілях, обладнаних ESP), датчик спідометра. Крім датчиків, система використовує інформацію про частоту обертання колінчастого вала двигуна, що надходить від системи управління двигуном.

Електронний блок управління гідропідсилювачем керма приймає і обробляє сигнали датчиків і відповідно зі встановленою програмою впливає на виконавчий пристрій.

У різних модифікаціях системи Servotronic використовуються наступні виконавчі пристрої: електродвигун насоса, електромагнітний клапан в гідросистемі. У першому випадку зміна продуктивності гідропідсилювача здійснюється за рахунок зміни швидкості обертання електродвигуна. По-друге, за рахунок зміни прохідного перетину гідросистеми (відкриття-закриття клапана).

Робота гідропідсилювача керма

При прямолінійному русі автомобіля гідравлічний вузол керування забезпечує циркуляцію рідини по колу (від насоса по каналах безпосередньо в бачок).

При повороті кермового колеса відбувається закрутка торсіона, яка супроводжується поворотом золотника щодо розподільної гільзи. По відкрившимся каналам рідина надходить в одну з порожнин (в залежності від напрямку повороту) силового циліндра. З іншої порожнини силового циліндра рідина по відкрилися каналах зливається в бачок. Поршень силового циліндра забезпечує переміщення рейки кермового механізму. Зусилля від рейки передається на кермові тяги і далі приводить до повороту коліс.

При здійсненні повороту на невеликій швидкості (при парковці, маневрах в обмеженому просторі) гідропідсилювач керма працює з найбільшою продуктивністю. На підставі сигналів датчиків електронний блок управління збільшує частоту обертання електродвигуна насоса (забезпечує відкриття електромагнітного клапана). Відповідно збільшується продуктивність насоса. У силовий циліндр інтенсивніше надходить спеціальна рідина. Зусилля на кермовому колесі значно знижується.

 

Джерело: http://wasuaver.ru/other/14280-gidropidsiljuvach-rulovogo-upravlinnja.html